ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تزریق واکسن آنفولانزا احتمال خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم را تشویق می‌کنند که واکسن آنفولانزا تزریق کنند تا از ابتلای همزمان کووید-19 و آنفولانزا جلوگیری شود. تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که واکسن آنفولانزا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری همه ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان مردم را تشویق می‌کنند که واکسن آنفولانزا تزریق کنند تا از ابتلای همزمان کووید-19 و آنفولانزا جلوگیری شود. تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد که واکسن آنفولانزا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری همه گیر کووید-19 را نیز کاهش دهد.

محققان با بررسی وضعیت پرسنل بخش بهداشت و درمان از ابتدای همه گیری کرونا تا تیرماه امسال دریافتند، احتمال ابتلا به کرونا در پرسنلی که در فصل همه گیری آنفولانزا، واکسن دریافت کرده بودند، 39 درصد کاهش یافته است.

نتایج تحقیقات جدید تایید نمی‌کند که تزریق واکسن آنفولانزا، فرد را در برابر بیماری کرونا مصون می‌کند؛ اما می‌تواند ایمنی بدن را نسبت به برخی بیماری‌‌ها افزایش دهد.

با نزدیک شدن به فصل زمستان، این احتمال وجود دارد که برخی به صورت همزمان به هر دو بیماری کرونا و آنفولانزا مبتلا شوند.

طی یک ماه گذشته، موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان افزایش یافته است. با شروع فصل سرما، احتمال همه گیری آنفولانزا نیز شدت پیدا می‌کند. واکسیناسیون فصلی می‌تواند خطر ابتلا به آنفولانزا را تا 60 درصد کاهش داده و در صورت ابتلا، شدت بیماری کاهش خواهد یافت.

در مطالعه جدید محققان داده‌­های حدود 10،600 نفر از پرسنل مرکز پزشکی دانشگاه رادبود هلند را بررسی کردند. آنها دریافتند که از این گروه، تا تاریخ 12 خرداد ماه، 184 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. درنهایت، محققان دریافتند که 2.23 درصد این افراد در فصل سرما واکسن آنفولانزا تزریق نکرده‌ بودند. از بین افرادی که پاسخ تست کرونا آنها مثبت اعلام شده بود، 1.33 درصدشان، واکسن آنفولانزا دریافت کرده بودند.

مطالعات دیگری در ایتالیا نیز نشان می‌دهد که در بین شهروندان ایتالیایی بالای 65 سال که واکسن آنفولانزا دریافت کرده‌اند، میزان ابتلا به کرونا کمتر بوده است.

یافته‌های جدید با تحقیقات قبلی نیز مطابقت دارد. حتی واکسن‌هایی مانند سرخک و فلج اطفال می‌توانند بدن را برای مبارزه با سایر مهاجمان ایمن کند.

براساس آمار منتشر شده از مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، حدود 0.1 درصد از افرادی که سال گذشته در آمریکا به آنفولانزا مبتلا شده بودند، در اثر این بیماری فوت کرده‌اند. این رقم در حدود یک پنجم تا یک دهم میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید- 19 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۸ آبان ۱۳۹۹

    واکسن آنفلوانزا باشه میزنیم
    فقط مشکل این که نیست
    ایشالا مسولان همیشه در صحنه فقط کمی هم به فکر مردمان وطن خودشون یعنی ایران باشن و تهیه کنن

    • Vahid Khalili
      Vahid Khalili | ۸ آبان ۱۳۹۹

      سعید جان مشکل دقیقا از جایی شروع میشه که مسئولین ما نه ایرانی اند و نه ایران رو وطن خودشون میدونن. اونها فقط به کشورهای خودشون اهمیت میدن، کشورهایی مثل عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و غیره.
      واکسن آنفولانزا رو هم مثل اقلام دیگه احتکار کردن تا به چند برابر قیمت به مردم بفروشند تا بتونن کسری بودجه کشورهای خودشون رو از طریقش تامین کنن.

مطالب پیشنهادی