ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

صنعت خودرو چین؛ از کپی برداری تا تصرف بازار جهان [تماشا کنید]

این روزها چینی ها  در حال بعلیدن تمامی صنایع جهان هستند، در مورد صنعت خودروسازی کار به جایی رسیده که طراح های اروپایی ماشین های لوکس بنز و بی ام و رو مطابق با سلیقه ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۳ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

این روزها چینی ها  در حال بعلیدن تمامی صنایع جهان هستند، در مورد صنعت خودروسازی کار به جایی رسیده که طراح های اروپایی ماشین های لوکس بنز و بی ام و رو مطابق با سلیقه چینی ها طراحی می کنند و به نظر بقیه مشتری ها در خصوص زشت بودن این خودروهای تازه، اهمیت چندانی نمیدهند.. این در حالیست که چینی ها هم در نهایت آرامش، هر خودرو جدید غربی را ظرف مدت کوتاهی مورد کپی برداری قرار می دهند. در این ویدیو به سیر تحولات صنعت خودرو چین می پردازیم.

طی سال های اخیر و از زمانی که تکنولوژی ماشین های برقی فراگیر شده، چینی ها حداقل در صنعت خودروسازی به درجه تازه ای از استقلال رسیده اند، این مساله در کنار دسترسی شرکت های چینی به منابع معدنی قاره افریقا و باعث شده تا خودروسازان چینی توانایی ساخت باتری های ارزون قیمت تری رو نسبت به خودروسازهای غربی داشته باشند، البته بخشی از این مساله به روش های غیر انسانی استخراج مواد معدنی در کشورهای فقیر افریقایی مربوط می شود.

در این زمینه توصیه میکنیم، مقاله تجارت خونین کبالت را مطالعه بفرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Hey You!
    Hey You! | ۴ آذر ۱۳۹۹

    کمونیسم همیشه سرعت رشد بالایی داره ولی با همون سرعت هم سقوط میکنه ... روسیه شوروی اولین کشوری بود که هواپیمای عمود پرواز ساخت به اسم Yakovlev Yak-141. بزرگترین تست های اتمی دنیا رو انجام میداد نمونش tsar bomba. تو فضا پیشتاز بود و اولین انسان رو فرستاد فضا و اولین ماهواره ها و... . روسیه شوروی بزگترین قلمرو رو داشت در حالی که آمریکا یک چهارم اون هم نبود. روس ها بزگترین پایگاه جاسوسی و موشکی رو تو کوبا علیه آمریکایی ها راه انداختن. ارتش بزرگ و مخومی داشت، روس ها ذاتن جنگاورن به طوری که هیچ کشوری به اندازه روسیه تو جنگ ها تلفات نداده ....

  • sinagoogle
    sinagoogle | ۴ آذر ۱۳۹۹

    بهتره گفت دیگه مفهومی به عنوان ابرقدرت اونطوری که امروز هست وجود نخواهد داشت. اقتصاد اول به هیچ عنوان معنی ابر قدرت برتر نیست. آمریکا بیش از 150 ساله که قدرت اول اقتصادی دنیاست اما فقط 70 ساله که به عنوان ابرقدرت اول دنیا شناخته میشه. چیزی که امریکا رو به عنوان برترین قدرت زمان ما رسوند نه اقتصاد بزرگ، بلکه اعتقاد به این بود که امریکا سرزمین فرصت هاست و سنگر دموکراسی و اینکه هر کشوری با امریکا متحد بشه امنیت و رفاه رو در برابر دیکتاتورها بدست میاره (حداقا این ذهنیت رو برای جهان ایجاد کرده بود). همین چند روز پیش جک ما یک انتقاد کوچک از قوانین کشورش کرد و چنان پدرش رو دراوردن که مجبور به عذرخواهی شد و حتی از ارائه سهام شرکت انت به بازار جلوگیری کردن! چین به زودی اقتصاد اول دنیا میشه اما در مورد ابر قدرت اول دنیا؟ خیر. در واقع ابر قدرت شدن نیاز به صرف هزینه های سنگین اقتصادی و ارائه یک چهره مناسب از خود و انعطاف پذیری بالا داره. چیزهایی که امریکا داشت و شوروی تا حد زیادی داشت ولی چین به هیچوجه چنین چیزی نداره بلکه فقط اقتصاد بزرگی داره.

    • Mehrdad A.S.H
      Mehrdad A.S.H | ۴ آذر ۱۳۹۹

      امریکا مملکت فرصت ها بود دو سه دهه پیش وقتی همه نابود شده بودن و پس از جنگ جهانی دوم قدرت اینکه دوباره اوج بگیرن رو نداشتن و آمریکا مثل همیشه از فرصت استفاده کرد و پشت خودش رو حسابی بست بهتره بگی مملکت فرصت طلب هاست ،،،، این دموکراسی ای که میگی همینه که الان تو آمریکا اکثرا دارن میمیرن از بیماری و با فقر شدید دست و پنجه نرم میکنن کسی به فکرشون نیست و هنوز مشخص نیست رئیس جمهورشون کیه ،،،،، و امثال ایلان ماسک با دولت دست میدن و با ایده های چرت و سر کار گذاشتن مردم چه کار که نمیکنن و پولشون هر روز بالاتر میره ،،،،،، کمونیست و دموکراسی و .... معنی نداره هر کشوری خودش بهتر میدونه چطوری باید مملکتشو اداره کنه ،،،،، اون جک ما هم جو گرفته بودش میخواست سرمایه هاشو ببره توی نیویورک سرمایه گذاری کنه به جای چین ،،، مردم چین جک ما رو به اینجا رسوندن که الان پولداره ،،،،،، اکثر کشورهای دنیا نمیتونن ببینن کشورهایی که در حقشون ظلم شده مثل چین و ایران دارن پیشرفت میکنن به خاطر همین تحریم میکنن وگرنه اوضاع خیلی بهتر از این میبود ،،،، بهتره تایوان هم بزرگش نکنی چین بخواد میگیرتش مثل هنگ کنگ ،،، ژاپن و کره جنوبی هم در خطرن چه برسه به تایوان ،،،،، چین میخواد سیتم یکپارچه درست کنه در همه ی زمینه ها مخصوصا در آسیا و قدرتش هم داره اقتصادشم انقدر قویه که بقیه قبول میکنن ،،،، خیلی هم خوبه بهتره ما هم بهره ببریم و خودمون رو پیشرفت بدیم ،،، به امید روزهای بهتر

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۴ آذر ۱۳۹۹

        داشتم جوابت رو میخوندم اما همینکه دیدم نوشتی ایران داره روز به روز پیشرفت میکنه که دیگه فهمیدم دارم وقتم رو تلف میکنم.

        • آریا
          آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

          راست میگه خب . البته تو روش های دزدی و کلاهبرداری و سرکوب مردم روز به روز پیشرفته تر و ماهر تر شده

    • آریا
      آریا | ۴ آذر ۱۳۹۹

      لباس ابرقدرتی به قامت چین زار میزنه? ?
      چین در حد و اندازه ابرقدرتی نیست
      این که با تولید انبوه محصولات مصرفی بی کیفیت بازار کشورهی فقیر و اشباع کنی و سود به جیب بزنی کسی رو ابر قدرت نمیکنه
      چین حتی یک دانشگاه مشهور و شناخته شده در حد و اندازه امریکا نداره. زبانشون زبان بین المللی نیست نفوذ فرهنگی و سیاسی امریکا رو نداره. محبوبیت و جذابیت امریکا رو نداره . تقریبا هیچ شخص و معروف یا مخترع معروف در حد بین المللی نداره. واحد پولش مثل دلار بک بن اقتصاد جهان نیست.
      چین فقط ادای ابرقدرتی رو میخواد در بیاره . این ادا رو شوروی هم در میاورد تا 40 سال پیش .
      چین با همون سرعتی که ورم کرد با همون سرعت ورمش میخوابه

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۴ آذر ۱۳۹۹

        چین اگر نتونه سیستم دگم و پر خصمومتش رو در برابر آزادی اطلاعات و نوآوری کنار بذاره به هیچوجه نمیتونه در برابر چالش های بزرگ مقاومت کنه.

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۴ آذر ۱۳۹۹

    چینی ها هنوز یه موتورسیکلت بی دردسر نمیتونن تولید کنن چه برسه به خودرو.دلایلش مفصل و طولانییه ولی بطور خلاسه بگم که چینی ها با این سیستم فاسد و پلیسی کمونیستی و فرهنگ تقلب و کپی برداری و استعداد و هوش پایین هیچ وقت به پای شرکتهای غربی و ژاپنی نخواهند رسید.اونها هنوز با این همه ادعا ،یه استاندارد ملی درست مثل ژاپنی ها یا آلمانی ها یا حتی تایوانی ها ندارند.در عوض و در تقابل با سیستم فاسد و رانتی چینی ها ،هم زبانان شون در جزیره کوچیک تایوان هستن که برید مطالعه کنید متوجه میشید که عوامل ساخت و تولید محصولات با کیفیت چه هست و چرا ادعای من درسته که چینی ها هیچ وقت با این حکومت و این مردم علیرغم تلاش زیاد قادر نخواهند بود مثل ژاپنی ها و آلمانی ها حتی یه موتورسیکلت خوب بسازند.به نظر میاد این همکار شما کلیپهای حماسی ارتش سرخ چین رو دیده که اینقدر هیجان زده از رشد صنعت و حتی پشت سر نهادن شرکتهای خودروساز غربی حرف میزنه یه ماه بفرستینش چین ،برگرده ایران کلیپهای حماسی در رد فرهنگ و صنعت و مردم چین خواهد ساخت.قشر متوسط به بالای چین هیچ وقت سوار ماشینهای چینی نمیشن?

    • محمد جواد
      محمد جواد | ۴ آذر ۱۳۹۹

      با ایران مقایسه کن...

    • Mehrdad A.S.H
      Mehrdad A.S.H | ۴ آذر ۱۳۹۹

      اون زمان گذشت که چین رو به خاطر کپی و محصولات بی کیفیت میشناختن ،،، الان در اکثر بخش ها استاندارد اروپا رو داره و هر روز هم داره پیشرفته تر میشه و بهتر به بخشی که وارد مملکتمون میشه نگاه نکن ،،،،، همون آلمان شرکتهاش اکثرا با چین قرارداد بستن مثل فولکس واگن و ...... تایوان هم که حساب نمیشه بزودی هم مثل قبلا میشه استانی از چین ،،،، باید قبول کرد ابرقدرت از الان به بعد داره چین میشه و در خیلی از بخش ها شده پس بهتره از این موقعیت ها استفاده کرد نه اینکه بی دلیل چون کمونیستن بگین فلان بیسار ،،،،،،،،،، واقع بینانه باید نگاه کرد و درست تحقیق کرد

      • sinagoogle
        sinagoogle | ۴ آذر ۱۳۹۹

        واقع بینانه تر اینه که تا 20 سال آینده دیگه چیزی به عنوان تک ابرقدرت وجود وجود نداره. و البته در مورد تایوان انقدر سهل انگارانه نگاه نکن. چین میتونه با قدرت نظامی تایوان رو اشغال کنه ولی هزینه ای که این کار برای چین داره به قدری سنگینه که هیچگاه چنین اتفاقی نمیوفته. همین الان کشورهای مختلف بیش از 100 میلیارد دلار دارایی در تایوان دارن و کشور تایوان چنان از نظر قدرت نظامی و اقتصادی و امنیتی پیشرو هست و البته مورد حمایت غربه که چین اصلا ریسک چنین جنگی رو به جون نمیخره. اصلا درک نمیکنم که کسی انقدر شیفته چین و حکومتش باشه که انقدر ساده انگارانه قضایا رو هضم کنه.

مطالب پیشنهادی