ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاع از قلعه
نرم افزار و اپلیکیشن

ارباب قلعه‌ها؛ آشنایی با بهترین بازی‌‌های «دفاع از قلعه» موبایل

این روزها اگر می خواهید با عناوین سبک «دفاع از قلعه» (Tower Defense) سرگرم شوید، تنها راهش این است که به دنبال آثار قدیمی‌تر بروید. دیگر کمتر توسعه دهنده‌ای به سراغ این سبک می‌رود و بازی‌های ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

این روزها اگر می خواهید با عناوین سبک «دفاع از قلعه» (Tower Defense) سرگرم شوید، تنها راهش این است که به دنبال آثار قدیمی‌تر بروید. دیگر کمتر توسعه دهنده‌ای به سراغ این سبک می‌رود و بازی‌های جدید دفاع از قلعه هم معمولا همان تکرار مکرراتی هستند که تنها لباس عوض می‌کنند و با نام‌های متفاوت پا به میدان می‌گذارند.

این سبک که در سال‌های گذشته و به لطف ظهور عناوینی همانند «گیاهان علیه زامبی‌ها» (Plants Vs Zombies) و «یورش پادشاهی» (Kingdom Rush) محبوبیت زیادی بین کاربران موبایل به دست آورد اما حالا با همان مشکلی دست و پنجه نرم می‌کند که سبک‌های مختلفی تاکنون دچارش شده‌اند: تکرار، تکرار و باز هم تکرار.

اما باز هم در این قحطی نوآوری، هستند عناوینی که همچنان ارزش بازی داشته باشند. در این مقاله تلاش کرده‌ایم بهترین عناوین دفاع از قلعه موبایل را برایتان گردآوری کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

[این نوشته در تاریخ 5 آذر 99 به‌روزرسانی شده است]

Plants Vs Zombies

  • بازی آفلاین است

«گیاهان در برابر زامبی‌ها» (Plants Vs Zombies) از آن بازی‌هایی است که هیچوقت تاریخ مصرف ندارند و هر وقت به سراغشان بروید، باز ساعت‌ها وقت‌تان را پایشان می‌گذارید. استودیوی PopCap خیلی خوب توانست ایده عجیب عنوانش را پرورش بدهد و با آن یکی از اعتیادآورترین تجربه‌های گوشی را به وجود بیاورد؛ در این بازی دفاع از قلعه بازیکن‌ها باید با کار گذاشتن گیاهان در مسیرهای مختلف مانع رسیدن زامبی‌ها به خانه شخصیت اصلی بشوند.

Plants vs. Zombies™ 2

Plants vs. Zombies™ 2

سازنده: ELECTRONIC ARTS قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 106 / 512 مگابایت زبان:

Kingdom Rush

  • بازی آفلاین است

از آخرین حضور Kingdom Rush در تلفن‌های هوشمند نزدیک به چهار سال می‌گذرد و با وجود اینکه در این مدت سازندگان زیادی سعی کردند با کپی از فرمول این سری به موفقیت برسند اما اگر کیفیت را مد نظر قرار بدهیم، هیچکدام به اندازه Kingdom Rush نتوانستند سرگرم کننده ظاهر بشوند. همانند بقیه بازی‌های تاور دفنس در اینجا هم هر مرحله دشمنان از مسیرهایی به سمت شما هجوم می‌آورند و باید با ساخت ساختمان‌های دفاعی و هدایت قهرمان‌تان به سمت آن‌ها، مانع نفوذ شخصیت‌های منفی به قلعه‌تان بشوید.

Kingdom Rush Origins

Kingdom Rush Origins

سازنده: Ironhide قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 300 / 246 مگابایت زبان:

Flowar

  • بازی آفلاین است

بازی‌های دفاع از قلعه معمولا مرحله‌ای هستند و چیزی که Flowar را نسبت به بقیه بازی‌های هم سبک متمایز کرده، ذات رکوری بازی است. در Flowar دشمنان در موج‌های مختلفی به سمت گیاه اصلی حرکت می‌کنند و وظیفه دارید با کار گذاشتن گیاه‌های هجومی مانع نابودی آن بشوید. بعد از پایان هر موج نیز می‌توانید با امتیازاتی که به دست آورده‌اید، گیاهان جدیدی کاشته یا حتی قبلی‌ها را قدرتمند‌تر کنید. این روند هم تا زمانی که ببازید ادامه پیدا می‌کند.

Flowar

Flowar

سازنده: 111% قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 17 مگابایت زبان:

Bloons TD 6

  • بازی آفلاین است

سری Bloons TD در کنار Plants Vs Zombies و Kingdom Rush جزو محبوب‌ترین و البته قدیمی‌ترین بازی‌های تاور دفنس گوشی به حساب می‌آید که آخرین قسمتش چند ماه پیش و بعد از پنج سال منتشر شد. Bloons TD 6 تغییری در هسته اصلی گیم پلی سبک دفاع از قلعه ایجاد نکرده و در بازی شاهد همان المان‌های آشنا هستیم؛ یک مسیر طولانی، دشمنانی که در این مسیر به سمت قلعه شما می‌آیند و شمایی که باید با کار گذاشتن وسیله‌هایی نابودشان کنید.

Bloons TD 6

Bloons TD 6

سازنده: ninja kiwi قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 109.5 / 55 مگابایت زبان:

Star Vikings Forever

دفاع از قلعه

  • بازی آفلاین است

Plants Vs Zombies را برعکس کنید، چیزی که به دست می‌آید همین Star Vikings Forever است. بر خلاف بقیه بازی‌های دفاع از قلعه که در آن‌ها مجبور بودید با ساخت ساختمان‌های گوناگون مانع ورود دشمنان شوید، در اینجا نقش وایکینگ‌ها به بازیکن داده می‌شود و حالا او باید با کمک نیروهایش ساختمان‌ها و شخصیت‌های دفاعی که سد راهش قرار گرفته‌اند را نابود کند. اگر به دنبال یک تجربه متفاوت از تاور دفنس هستید، Star Vikings Forever بهترین گزینه لیست است.

Star Vikings Forever

Star Vikings Forever

سازنده: Akupara Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 416 / 65.3 مگابایت زبان:

Clash Royale

AndroidPIT-clash-royale-13-w782

  • بازی آنلاین است

کلش رویال ترکیبی از چند سبک مختلف بوده و برای ساخت بازی سوپرسل از هر جایی که توانسته الهام گرفته است؛ یک آش شله قلمکار شلوغ که طعمش هر کسی را می‌تواند معتاد کند. بخش تاور دفنس کلش رویال به دفاع از قلعه اصلی باز می‌گردد. در بازی هر بازیکن یک قلعه داشته و هر کسی که اول آن را از بین ببرد، تمام سه ستاره مبارزه را خواهد گرفت. بد نیست بدانید سوپرسل در حال حاضر مشغول ساخت عنوانی جدید با نام Brawl Stars است که احتمالا تا پایان سال منتشر خواهد شد.

Clash Royale

Clash Royale

سازنده: Supercell قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 119 / 93.9 مگابایت زبان:

Defense Zone 3 HD

  • بازی آفلاین است

تمام بازی‌های بالا در یک فضای فانتری اتفاق می‌افتند و اگر به دنبال عناوینی با المان‌های واقع گرایانه‌تر هستید، Defense Zone 3 HD همان بازی دفاع از قلعه ای است که باید به سراغش بروید. بازی از دیدگاه گیم پلی تفاوتی نسبت به آثار مشابهش ندارد و اینجا هم باید با کار گذاشتن ساختمان‌هایی در مسیر، دشمنان را نابود کنید. با این وجود تنوع خوب وسیله‌های جنگی و محیط‌ها Defense Zone 3 HD را به یک اثر سرگرم کننده تبدیل کرده‌اند. در همین سبک Naval Storm TD نیز با گرافیک بالایش گزینه خیلی خوبی است.

Defense Zone 3 HD

Defense Zone 3 HD

سازنده: ARTEM KOTOV قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 183 مگابایت زبان:

Tiny Archers

xc1468895842-w600

  • بازی آفلاین است

دفاع از قلعه با وجود اینکه یکی از اعتیادآورترین سبک‌های گیمینگ است اما یک مشکل بزرگ دارد؛ معمولا در بازی‌های این سبک مستقیما روی روند مبارزات نقش ندارید و باید با ساخت ساختمان‌های دفاعی دشمنان را نابود کنید. Tiny Archers آمده تا این مشکل را برطرف کرده و کسانی که به دنبال تجربه‌ای اکشن‌تر هستند را راضی نگه دارد. در این بازی کنترل تیرانداز بالای قلعه را دارید و باید با نشانه‌گیری (به سبک انگری بردز) ارک‌هایی که به سمت‌تان می‌آیند را بکشید. در این بین می‌توانید از قدرت‌های مختلفی هم کمک بگیرید.

Tiny Archers

Tiny Archers

سازنده: 1Der Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 173.9 / 84.7 مگابایت زبان:

[به‌روزرسانی]

Kingdom Rush Vengeance TD

 Kingdom Rush Vengeance TD

  • بازی آفلاین است

Kingdom Rush Vengeance ادامه‌ی سری بازی‌های Kingdom Rush است و قرار بود شوالیه‌ی سبک دفاع از قلعه باشد و حرف تازه‌ای بزند. این بازی  تقریبا از هر لحاظ بهتر از عناوین قبلی همین سری است اما قیمت بیشتر و پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای روی این خوبی‌ها سایه انداخته است. با این حال اگر از طرفداران بازی‌های F2P هستید، Kingdom Rush Vengeance انتخاب خوبی است که می‌تواند ۱۷ قلعه جدید، ۱۹ مرحله، ۱۰ هیرو، باس‌فایت‌های فراوان، قدرت‌های جدید، امکان ازتقا و ۵۰ اچیومنت در اختیارتان بگذارد که در نوع خود چشم‌گیر است.

Kingdom Rush Vengeance

Kingdom Rush Vengeance

سازنده: Ironhide Games قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 800.7/746 مگابایت زبان:

Bad North: Jotunn Edition

Bad North: Jotunn Edition

  • بازی آفلاین است

جزیره‌هایی که خانه‌ی شما هستند مورد حمله‌ی وایکینگ‌ها قرار گرفته‌اند، پادشاه هم به قتل رسیده و شما به عنوان جانشین او تنها امید باقی‌مانده برای دفاع از سرزمین هستید. سازندگان بازی می‌گویند که این بازی جنگ برای پیروزی یا افتخارآفرینی نیست بلکه تلاشی برای زنده‌ ماندن است.

نوآوری Bad North در طراحی گیم‌پلی توانسته کمی از قالب همیشگی سبک دفاع از قلعه فاصله بگیرد؛ هر مرحله از بازی در یکی از جزیره‌های سرزمین‌تان اتفاق می‌افتد و باید با ساختن یک برج از خودتان در برابر دشمنان دفاع کنید. در یک جمله، بازی ارزش امتحان کردن را دارد و ترکیبی از به کار گرفتن تاکتیک‌های مختلف، سبک دفاع از قلعه و خون و خونریزی است که در کنار آرت‌استایل متفاوت بازی می‌تواند شما را ساعت‌ها مجذوب خودش کند.

Bad North: Jotunn Edition‏

Bad North: Jotunn Edition‏

سازنده: Raw Fury قیمت: 4.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 356.1/193 مگابایت زبان:

Iron Marines: RTS space battles

Iron Marines

  • بازی آفلاین است

استودیو بازی‌سازی Ironhide فقط به ساختن سری Kingdom Rush بسنده نکرده و با تجربه‌ای که در این سبک دارد یک عنوان جدید دیگر را هم عرضه کرده که Iron Marines نام دارد و احتمال آن می‌رود که به یک سری جدید تبدیل شود.

داستان بازی تم فضایی دارد و باید با به کار گرفتن استراتژی‌های مختلف در سیاره‌های ناشناخته به جنگ هیولاهای فضایی، لشکر ربات‌ها و دار و دسته‌ی موجودات حشره‌مانند بروید تا یک کهکشان را نجات بدهید.

بازی پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای متنوعی دارد اما حتی بدون استفاده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم می‌توانید از تمام بخش‌های گیم‌پلی لذت ببرید؛ مگر اینکه بخواهید یک شبه همه‌ چیز را به دست بیاورید. حالا که حرف از گیم‌پلی شد این نکته را هم بگوییم که می‌توانید نقش سربازانتان را در هر زمان از بازی تغییر بدهید که دست‌تان را برای اجرای استراتژی‌های بیشتر و غافل‌گیر کردن دشمنان باز می‌گذارد.

Iron Marines

Iron Marines

سازنده: Ironhide S.A. قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 827.8/611 مگابایت زبان:

Element TD

Element TD‏

  • بازی آفلاین است

بازی Element TD یکی از عناوینی است که توانسته خودش را از لبه‌ی پرتگاه تکرار چند قدمی عقب بکشد؛ بازی از گرافیک ساده‌ای بهره می‌برد و در طراحی قوانین گیم‌پلی هم مشابه سایر هم‌سبک‌هایش عمل کرده است اما اضافه کردن یک سیستم از عناصر توانسته استراتژی بازی را تغییر بدهد و برگ برنده‌ی بازی باشد. عناصری که در اختیار شما هستند تعیین می‌کنند در هر مکان توانایی ساخت کدام‌یک از برج‌ها را دارید. ۴۴ قلعه، ۵۰ دشمن ، ۳۰ اچیومنت و ۵ سطح سختی در کنار هم تا حد خوبی بازیکن را به چالش می‌کشند و باعث می‌شوند بگوییم بازی Element TD ارزش امتحان کردن را دارد.

Element TD‏

Element TD‏

سازنده: Element Studios قیمت: 0.99 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 192.1/81 مگابایت زبان:

Knightfall AR

Knightfall AR

  • بازی آنلاین و آفلاین است

اگر بخواهیم خاص ترین بازی‌های سبک دفاع از قلعه را نام ببریم بدون شک Knightfall AR یکی از اسامی چنین لیستی است. این بازی از تکنولوژی AR ( واقعیت افزوده ) دوربین موبایل شما استفاده می‌کند تا اجزای‌ بازی را به یک سطح اضافه کند و از طریق صفحه نمایش موبایل به شما نشان دهد.به طور دقیق‌تر باید بگوییم بازی از تکنولوژی Google’s ARCore استفاده می‌کند پس باید از نظر سخت‌افزاری این امکان را داشته باشید، علاوه بر این بهتر است برای اسکن اولیه از سطحی صاف و یک‌دست استفاده کنید.

داستان بازی در‌باره شهری به نام Acre  است که مورد حمله‌ی دشمنان قرار گرفته و به کمک شما نیاز دارد تا در برابر دشمنان بایستد و گنجینه ارزشمندی به نام جام مقدس را از شرشان حفظ کند. وظیفه‌ی اصلی بازیکن، ساخت و ارتقاء برج‌های دفاعی است که کمک می‌کنند تا دشمنان از دیوارهای شهر دور بمانند و در کنارش باید خط حمله را در فاصله‌ی مناسبی بچیند تا سربازان بتوانند با تیر و گلوله‌های آتش دشمن را عقب برانند.

بازی روان، رایگان و لذت‌بخش است اما مدت زمان گیم‌پلی کوتاه است که مثل یک تیغه دولبه عمل می‌کند و کاملا به سلیقه‌ی بازیکن بستگی دارد که این را مزیت به حساب بیاورد یا نه.

Knightfall™ AR

Knightfall™ AR

سازنده: A&E Television Networks Mobile قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 847.8/380 مگابایت زبان:

Arknights

Arknights

  • بازی آنلاین است

Arknights  امسال توسط Yostar Limited عرضه شد و در انتخاب سبک از هر دری سخنی داشت. بازی Arknights  بیشتر بر استراتژی تمرکز دارد اما المان‌های کارتی را به همراه دارد و گریزی هم به Tower Defense زده.

شما در بازی نقش پزشکی را دارید که به همراه گروهی از افراد به دنبال علت شیوع یک بیماری ناشناخته می‌گردند. این پزشک قبلا درمان بیماری را کشف کرده اما دچار فراموشی شده و به همین جهت گروه دیگری در مقابلش قرار گرفته‌اند. در هر مرحله دشمنان به پایگاه شما حمله می‌کنند و باید با مدیریت افراد و کارت‌ها از پایگاه‌تان در برابر دشمنان دفاع کنید.

کنترل‌ها روان هستند و در ابتدای بازی هم یک بخش آموزشی می‌گذرانید که باعث می‌شود کاملا دستتان راه بیفتد. بازی Arknights  طراحی شبیه به انیمه‌ها دارد و به شکل مرتب اسکین‌های جدید در دسترس قرار می‌دهد و ایونت‌های جذابی برگزار می‌کند که محتوای جدید در اختیارمان قرار می‌دهند.

Arknights

Arknights

سازنده: YOSTAR قیمت: رایگان (با پرداخت درون‌برنامه‌ای) دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 2400 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۵ آذر ۱۳۹۹

    فوق العاااااااااااااااااااااااده ترین پست بازی های اخیر هفت سنگ
    یه دنیای ممنونم. ?

مطالب پیشنهادی