ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل خطوط تولید آیپد و مک‌بوک را به ویتنام منتقل می‌کند

اپل برای کاهش اتکا به چین از فاکسکان خواسته خطوط مونتاژ آیپد و مک‌بوک را به ویتنام منتقل کند. درصورت صحت خبر فاکسکان برای نخستین بار آیپد را خارج از چین تولید می‌کند. خبرگزاری «رویترز» ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۸

اپل برای کاهش اتکا به چین از فاکسکان خواسته خطوط مونتاژ آیپد و مک‌بوک را به ویتنام منتقل کند. درصورت صحت خبر فاکسکان برای نخستین بار آیپد را خارج از چین تولید می‌کند.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از منبعی آگاه مدعی شده فاکسکان در واکنش به درخواست اپل در حال انتقال خطوط مونتاژ آیپد و مک بوک از چین به ویتنام است. این تصمیم اپل ناشی از جنگ تجاری دامنه‌دار بین آمریکا و چین است که باعث افزایش تعرفه کالاهای وارداتی از چین شده است. این شرکت قبلا هم بخشی از خطوط تولید خود را به هند منتقل کرده بود.

اپل به لطف برخی مذاکرات توانسته تا حدی از زیر بار تعرفه‌ها دربرود اما وابستگی بیش از حد به چین آنها را نه تنها در برابر فشارهای ژئوپلیتیکی بلکه در برابر بحران‌هایی نظیر پاندمی کرونا نیز آسیب پذیر ساخته تا حدی که با قرنطینه چین معرفی و تولید آیفون‌های جدید با تاخیر مواجه شد. همین عامل باعث شده آنها به فکر ایجاد تنوع در زنجیره تامین خود باشند.

ویدیوی جدید اپل نحوه استفاده از ترک‌پد با آیپد را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

فاکسکان ظاهرا خطوط مونتاژ آیپد و مک بوک را در کارخانه‌ای واقع در استان « Bac Giang» ویتنام مستقر کرده و از نیمه اول ۲۰۲۱ آنرا راه‌اندازی خواهد کرد. منبع رویترز بدون اشاره به مدل‌های آیپد تاکید کرد که بخشی از تولید چین به این سایت محول خواهد شد. فاکسکان  در پاسخ به درخواست نشریات از تایید یا رد این گزارش خودداری کرد و اپل هم هنوز اظهار نظری نکرده است

با این حال شرکت تایوانی روز سه‌شنبه از سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیون دلاری برای تاسیس زیرمجموعه‌ای جدید خبر داده بود که به گفته این منبع اگاه برای پشتیبانی از شعبه جدید تایوان صورت گرفته است. در صورتی که این گزارش درست از آب درآید برای اولین بار فاکسکان آیپد را خارج از چین تولید می‌کند.

فاکسکان و پگاترون پیش از این بنا به درخواست اپل سرمایه‌گذاری ‌های هنگفتی را برای راه‌اندازی خطوط تولید در هند و مکزیک صورت داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۶ آذر ۱۳۹۹

    تنها راه امریکا استفاده از هند در مقابل چین هستش
    هم سالهاست باهم مشکل دادن هم یه دمکراسی بزرگه و هم نیروی کار ارزون داره

    • آریا
      آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

      هند هم مشکل بزرگی داره . اونم جمعیت مسلمونشه. قدرتمند شدن کشوری با اقلیت مسلمانی که جمعیت این اقلیت از خیلی از کشورهای اسلامی بیشتره خطر بزرگیه.

    • بهنام
      بهنام | ۷ آذر ۱۳۹۹

      هند رو انگلیس گرفته دستش به کسی نمیده، بعید میدونم امریکا اونجا رو بتونه انتخاب کنه

  • Masht ghorbon
    Masht ghorbon | ۶ آذر ۱۳۹۹

    چین هنوز غوره نشده بود میخواست مویز بشه که آمریکا جلوش وایستاد.چین بجای اینکه راه ژاپن و کره رو در رشد اقتصادی طی کنه که بعد جنگ با تعامل و کمک آمریکا و کارشناسان آمریکایی تونستند بطور اصولی و سیستماتیک راه ساخت محصول استاندارد و با کیفیت رو یاد بگیرند با شاخه و شونه کشیدن جلوی آمریکا ، باعث شدند آمریکا همه جوره مانع رشد نه سیستماتیک که مانع رشد سرطانی چین بشه هر چند چینی ها، در دزدی صنعتی و خیانت وهک صنعتی شرکتهای آمریکایی کم نذاشتند.و نتیجه این رشد سرطانی این شد که چین سمبل ساخت جنس بی کیفیت و بنجل در دنیا شد طوریکه ما حاضریم جنس ساخت هر جای دنیا رو بخریم ولی جنس ساخت چین رو نخریم.البته بی فرهنگ بودن ملت شون و عوضی و خبیث بودن دولت شون دلایل دیگه موفق نبودن چینی ها مثل ژاپنی ها و آلمانی ها یا حتی کره ای ها علیرغم جمعیت زیادتر سرزمین وسیعتر و تلاش زیاد هست.الان هم بیشتر تامین کنندگان قطعات های تک شرکتهای چینی آمریکا و شرکاش هستند.مثلا لنزهای گوشی هواوی رو آلمان ،سنسورهاش رو ژاپن و تایوان و چیپستهای مربوطه رو کره و تایوان می سازند.که دولت چین،علیرغم وابستگی شدید شرکتهای چینی به این کشورها با همه این کشورها مشکل داره.

  • آریا
    آریا | ۶ آذر ۱۳۹۹

    باز میخوان یه کشور کومونیستی دیگه رو فربه کنن ? ?
    خب اون خط لامصب رو برگردون به سرزمین مادریش خاک امریکا
    البته از این نظر که چین تحلیل میره خبر خوبیه

  • عزراییل
    عزراییل | ۶ آذر ۱۳۹۹

    بدا به حال چین

مطالب پیشنهادی