ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار فهرست شرکت‌هایی که از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کنند؛ غیبت دور از انتظار سامسونگ

کوالکام همزمان با معرفی چیپست قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون 888 نام شرکت‌هایی که پرچمدارهای خود را با این تراشه در سال 2021 به بازار عرضه خواهند کرد، اعلام کرد. به شکل عجیبی نام سامسونگ در ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۲ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۵

کوالکام همزمان با معرفی چیپست قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون 888 نام شرکت‌هایی که پرچمدارهای خود را با این تراشه در سال 2021 به بازار عرضه خواهند کرد، اعلام کرد. به شکل عجیبی نام سامسونگ در بین شرکت‌های نامبرده دیده نمی‌شود.

چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 با پیشرفت چشمگیر در هوش مصنوعی و 5G قرار است در گوشی‌های پرچمدار 2021 به کار گرفته شود. در فهرست اولیه کوالکام نام شرکت‌های ال جی، وان پلاس، موتورولا، شیائومی، ویوو، ایسوس، بلک شارک، اوپو، نوبیا، میزو، ریلمی، سونی، شارپ، لنوو و ZTE به عنوان تولید کنندگان موبایلی که گوشی‌های پرچمدار خود را در سال آینده میلادی با تراشه جدید به بازار عرضه می‌کنند، مطرح شده است.

نکته عجیب غیبت دور از انتظار سامسونگ در این لیست است که به گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال عدم استفاده از اسنپدراگون 888 در پرچمدارهای سری گلکسی دامن می‌زند.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ تمایل نداشته اعلام کند که پرچمدار بعدی این شرکت یعنی گلکسیS21 قرار است با اسنپدراگون 888 به بازار عرضه شود.

براساس فهرست اولیه‌ کوالکام، احتمالا گوشی‌های هوشمند ایسوس زنفون 8، بلک شارک 4، بلک شارک 4 پرو، ال‌جی V70 ThinQ 5G، موتورولا Edge+ 2، وان پلاس 9، وان پلاس 9 پرو، اپو X3، اوپو X3 پرو، سونی اکسپریا 1 III و شیائومی می 11 با چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 رونمایی شوند.

روابط کوالکام و سامسونگ پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. سامسونگ معمولا گوشی‌های هوشمند خود را در کشورهای مختلف با چیپست‌های مختلف کوالکام و اگزینوس روانه بازار می‌کند. کره‌ای‌ها گلکسی S6 را به صورت انحصاری با چیپست اگزینوس به بازار عرضه کردند. از طرفی گوشی‌های سامسونگ که با تراشه کوالکام عرضه می‌شوند، به عنوان دستگاه‌های بالارده و قدرتمند بازار در نظر گرفته می‌شوند.

سامسونگ کماکان ایده مهاجرت به چیپست‌های اگزینوس را دنبال می‌کند و احتمال دارد سال آینده نیز همین استراتژی را ادامه دهد. اپل نیز با مهاجرت به چیپست‌های قدرتمند اختصاصی خود، رویکرد مشابهی را در پیش گرفته است تا وابستگی کمتری به شرکت‌های دیگر داشته باشد.

سایر شرکت‌ها نیز رویکرد مشابهی را دنبال می‌کنند. دی‌ماه سال گذشته، شایعه‌هایی در مورد تلاش گوگل و سامسونگ برای توسعه چیپست جدید برای گوشی‌های نسل بعدی پیکسل مطرح شد. بی‌شک تولید تراشه اختصاصی نسبت به خرید آن از کوالکام به کاهش هزینه‌های تولید کمک می‌‌کند.

هرچند این رویکرد تنها در صورتی قابل انجام است که تراشه‌های اختصاصی از نظر عملکرد و سایر قابلیت‌ها خصوصا پشتیبانی از شبکه 5G بتوانند با چیپست‌هایی مانند اسنپدراگون 888 رقابت کنند و در واقع حرفی برای گفتن داشته باشند.

حال باید ببینیم چرا نام سامسونگ در فهرست شرکت‌هایی که پرچمداران 2021 را با چیپست جدید به بازار عرضه خواهند کرد دیده نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ آذر ۱۳۹۹

    نوکیا پس چی؟

مطالب پیشنهادی