ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام می‌گوید چیپ M1 اپل به سرمایه‌گذاری آن‌ها روی ویندوز ARM اعتبار می‌بخشد

مدیران شرکت کوالکام اخیرا در جریان رویداد «Snapdragon Summit» به صورت غیر مستقیم به صحبت درباره تاثیرات چیپ M1 یا همان اپل سیلیکون بر صنعت پرداخته‌اند. آن‌ها عقیده دارند که استفاده از «ARM» از سوی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

مدیران شرکت کوالکام اخیرا در جریان رویداد «Snapdragon Summit» به صورت غیر مستقیم به صحبت درباره تاثیرات چیپ M1 یا همان اپل سیلیکون بر صنعت پرداخته‌اند. آن‌ها عقیده دارند که استفاده از «ARM» از سوی اپل، به سرمایه‌گذاری کوالکام روی ویندوز بر اسنپدراگون اعتبار می‌بخشد.

«کریستیانو آمون»، از مدیران ارشد کوالکام، در پاسخ به خبرنگاران و راجع به چیپ M1 گفت: «ما خیلی زود روی اجرای ویندوز بر اسنپدراگون سرمایه‌گذاری کردیم و همراه با مایکروسافت، در مسیر ساخت یک اکوسیستم کامل بوده‌ایم. آنچه طی ماه اخیر مشاهده کرده‌ایم تایید می‌کند که ما روی موضوعی درست قمار کرده‌ایم».

از طرف دیگر، الکس کاتوزیان، نایب رییس ارشد واحد موبایل کوالکام اضافه کرد: «این موضوع تایید می‌کند که آنچه در سال‌های اخیر انجام داده‌ایم [همراه با محصولات کوالکام] قرار است همینطور که چشم‌اندازهایمان را وسیع‌تر می‌کنیم قدرتمند و قدرتمندتر شوند.»

در این بین، الکس کاتوزیان نیاز دیده اشاره کند که چیپ‌های کوالکام نسبت به چیپ M1 اپل قدرتمندتر ظاهر می‌شوند، حتی با اینکه ارقام مربوط به پرفورمنس تصویری بسیار متفاوت را ترسیم می‌کنند. در حال حاضر ویندوز ۱۰ مجازی‌سازی شده روی چیپست M1، پرفورمنسی بهتر از ویندوز ۱۰ به اجرا درآمده روی سرفیس پرو اکس نسل دوم (همراه با چیپ SQ2 کوالکام) دارد. در واقع علی‌رغم مجازی‌سازی، ویندوز ۱۰ روی M1 با سرعتی دو برابر بیشتر از ویندوز ۱۰ بومی روی SQ2 به اجرا در می‌آید.

الکس باور دارد که لپ‌تاپ‌های قوت گرفته از تکنولوژی کوالکام در رنج‌های قیمت بسیار گسترده از راه می‌رسند و می‌توان دیوایس‌های با قیمت کمتر از مک‌بوک ایر ۹۹۹ دلاری نیز یافت. افزون بر این با پشتیبانی از اتصالات 5G، کوالکام می‌تواند در حوزه‌ای دیگر نیز دست بالا را نسبت به مک‌های مجهز به M1 داشته باشد، هرچند که هنوز شاهد یک سرفیس پرو اکس با پشتیبانی اتصالات 5G نبوده‌ایم.

در واقع اکنون به ندرت دیوایسی در بازار می‌یابید که به چیپ‌های آرم کلاس لپ‌تاپ کوالکام مجهز باشد، از اتصالات 5G پشتیبانی کند و در رنج قیمت کمتر از ۹۹۹ دلاری که الکس راجع به آن صحبت می‌کند عرضه شود. او در بخشی دیگر از صحبت خود می‌گوید به لطف تکنولوژی 5G، تجربه تماس‌های ویدیویی روی دیوایس‌های کوالکام بهتر است، اما این موضوع هم بیشتر از چیپ پردازشگر به کیفیت سخت‌افزار دوربین و میکروفون بستگی دارد.

«تولیدکنندگان لپ‌تاپ برای مدتی بسیار طولانی اهمیتی به بهبود دوربین‌های جلو در دستگاه‌ها نمی‌دادند. با لپ‌تاپ‌های قوت‌گرفته از اسنپدراگون، شما می‌توانید تجربه‌ای از تماس‌های ویدیویی داشته باشید که انگار درست کنار مخاطب نشسته‌اید... با اتصالات 5G در کامپیوتر شخصی‌تان، می‌توانید بسیار پربازده باشید و به صورت امن، از هرجایی به اینترنت متصل شوید. نیازمند خرید یک دوربین یا میکروفون یا دانگل مودم جداگانه نیستید.»

در نهایت باید گفت که تلاش‌های مایکروسافت در راستای استفاده از معماری آرم حداقل تا به امروز آن‌قدرها ثمربخش نبوده است و هنوز منتظریم این کمپانی سازگاری با اپلیکیشن‌های x64 را به ویندوز ۱۰ آرم بیاورد. تا زمانی که مایکروسافت دستاوردی مشابه به Rosetta برای macOS نداشته باشد، بعید است نگرانی‌های کاربران راجع به اکوسیستم مبتنی بر آرم کوالکام و مایکروسافت نیز برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali ghasemian
    Ali ghasemian | ۱۷ آذر ۱۳۹۹

    ماکروسافت رو همیشه باید به زور هل داد جلو، و بهش ایده داد

مطالب پیشنهادی