ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار تصاویری از نمونه اول کامپیوتر مکینتاش با کیس شفاف

مکینتاش کلاسیک نخستین کامپیوتر اپل با قیمت کمتر از هزار دلار است که در سال 1990 تا 1992 تولید و به فروش می‌رسید. کاربری با نام حساب کاربری «DongleBookPro» در توییتر تصاویری از نمونه اولیه این ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۷ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۴۵

مکینتاش کلاسیک نخستین کامپیوتر اپل با قیمت کمتر از هزار دلار است که در سال 1990 تا 1992 تولید و به فروش می‌رسید. کاربری با نام حساب کاربری «DongleBookPro» در توییتر تصاویری از نمونه اولیه این کامپیوتر با بهره‌مندی از کیس شفاف به اشتراک گذاشته است.

حدود 29 سال قبل، اپل کامپیوتر مکینتاش کلاسیک را با کیس پلاستیکی به رنگ بژ و پردازنده داخلی موتورولا 68000 به بازار عرضه کرد. در آن زمان کامپیوترهای مذکور با کیس‌های معمولی به دست کاربران می‌رسد اما ظاهرا اپل روی عرضه مدل‌هایی با کیس شفاف هم تحقیق کرده است.

کاربری با حساب کاربری DongleBookPro در توییتر که معمولا تصاویری از نمونه‌های اولیه محصولات اپل به اشتراک می‌گذارد، تصاویری از نمونه اولیه مکینتاش کلاسیک با کیس شفاف منتشر کرده است.

کیس شفاف باعث می‌شود، بسیاری از قطعات داخلی کامپیوتر قابل رویت باشد. ظاهرا اپل نمونه اولیه برخی دستگاه‌های خود از جمله «نیوتون اپل» یا کامپیوتر پرتابل M5120 را با کیس شفاف تولید می‌کرده است؛ اما در نهایت دستگاه نهایی با کیس غیرشفاف به بازار عرضه می‌شدند.

DongleBookPro اطلاعات بیشتری در مورد کامپیوتر مکینتاش کلاسیک به اشتراک نگذاشته است و تنها تصاویری از کیس شفاف منتشر کرده است. معمولا باتوجه به اینکه چنین نسخه‌هایی در تیراژ بالا تولید نمی‌شوند، در حراجی‌ها با قیمت بالایی به فروش می‌رسند.

پیشتر نیز تصاویر نمونه‌های اولیه برخی دیگر از دستگاه‌های اپل توسط همین کاربر در توییتر به اشتراک گذاشته شده است. برای مثال شهریورماه امسال تصاویری از نمونه اولیه آیپاد تاچ اپل با رنگ مشکی و نمونه اولیه نخستین نسل مک مینی را منتشر کرد.

نخستین کامپیوتر اپل در تاریخ 4 ژانویه 1984 تولید شد و در واقع نخستین سیستم کامپیوتری دارای رابط کاربری گرافیکی بود. از آن زمان تاکنون سیستم‌های کامپیوتری اپل تغییرات بسیار زیادی کرده‌اند . شاید برای بسیاری از کاربران دیدن تصاویر نمونه‌ اولیه دستگاه های قدیمی اپل هیجان انگیز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی