ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل واچ و آیفون احتمالا در آینده به دوربین مخفی مجهز می‌شوند

اخیرا اطلاعات پتنت جدید اپل منتشر شده که از احتمال قرارگیری دوربین و فلاش در زیر نمایشگر نسل بعدی آیفون و اپل واچ خبر می‌دهد که در زمان عدم استفاده، مخفی باقی می‌ماند. یکی از محدودیت‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

اخیرا اطلاعات پتنت جدید اپل منتشر شده که از احتمال قرارگیری دوربین و فلاش در زیر نمایشگر نسل بعدی آیفون و اپل واچ خبر می‌دهد که در زمان عدم استفاده، مخفی باقی می‌ماند.

یکی از محدودیت‌های اپل واچ، عدم استفاده از دوربین در آن است که شاید اپل برای آن یک راه‌حل پیدا کرده باشد. طبق پتنت جدید این کمپانی، می‌توان دوربین و فلاش را زیر نمایشگر تعبیه کرد.

در این پتنت به دستگاه‌های الکترونیکی با نمایشگر دو مرحله‌ای اشاره شده که دارای لایه‌ها با فناوری‌های نمایشگر متفاوت است. ظاهرا این تکنیک را می‌توان برای دستگاه‌های مجهز به صفحه نمایش استفاده کرد، اما در این پتنت بیشتر به اپل واچ اشاره شده است.

در این پتنت نوشته شده:

«دستگاه‌های الکترونیکی مانند موبایل‌ها برخی مواقع دارای نمایشگرها و سایر قطعات اپتیکال مانند دوربین‌ها و فلاش هستند. قرارگیری این اجزای نوری درون یک دستگاه الکترونیکی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. شاید نمایشگرها در زمان عدم استفاده جذاب هم نباشند و برخی مواقع، دستگاه‌ها به بخش نامناسبی برای قرارگیری دوربین‌ها و فلاش‌ها مجهز شده‌اند.»

با توجه به توضیحات پتنت، اپل احتمالا به برش نمایشگر آیفون‌ها و همچنین برآمدگی دوربین اصلی آن‌ها اشاره می‌کند که می‌توان با فناوری جدید آن‌ها را برطرف کرد. با این وجود اپل در جزئیات پتنت خود نمایشگرهای کوچک را مدنظر قرار داده که می‌توانند شامل چندین لایه برای عملکردهای مختلف در اپل واچ باشند.

در این پتنت با موارد زیر برمی‌خوریم:

«یک دستگاه الکترونیکی شاید شامل نمایشگری دو مرحله‌ای باشد. این صفحه نمایش می‌تواند شامل یک لایه داخلی با آرایه پیکسل برای نمایش تصاویر و یک لایه خارجی متشکل از تعدیل‌کننده نور با آرایه‌ای از سلول‌ها باشد که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در حالت شفاف یا مسدودیت نور قرار بگیرند.»

در این پتنت به نوعی لایه نمایشگر اشاره شده که می‌تواند ویدیوها را نشان دهد و روی آن لایه دیگری قرار می‌گیرد که می‌تواند اطلاعات تقریبا ثابت مانند متون را به نمایش بگذارد. این لایه دوم می‌تواند خاموش شود تا کاربران به ویدیو دسترسی پیدا کنند یا اینکه روشن شود تا ظاهر این دستگاه تغییر کند.

این لایه‌ها می‌توانند باعث ثبت تصاویر و ورود نور به دوربین یا خروج نور فلاش هم شوند. این پتنت توسط ۸ مخترع به ثبت رسیده که در حق اختراع‌های قبلی اپل هم نقش داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی