ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل
تکنولوژی

سلطه سامسونگ بر سه چهارم از بازار گوشی‌‌های تاشو در سال ۲۰۲۰

سال گذشته سامسونگ اولین گوشی تاشو را به بازار عرضه کرد و به مسیر خود در طراحی و تولید گوشی‌های ادامه داد و اینک بیشترین سهم بازار گوشی‌های تاشو را از آن خود کرده است ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۲

سال گذشته سامسونگ اولین گوشی تاشو را به بازار عرضه کرد و به مسیر خود در طراحی و تولید گوشی‌های ادامه داد و اینک بیشترین سهم بازار گوشی‌های تاشو را از آن خود کرده است و صدرنشین فروش گوشی تاشو شده است.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی «کانترپوینت»، سامسونگ تقریبا 73 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند تاشوی بازار را در سال جاری به خود اختصاص داده است. برآوردهای کانترپوینت حاکی از آن است که در سال 2020 درحدود 2.8 میلیون دستگاه گوشی تاشو به بازار عرضه شده است که 2.04 میلیون دستگاه آن متعلق به سامسونگ است.

در سال جاری میلادی، سامسونگ سه گوشی تاشو یعنی گلکسی زد فلیپ، گلکسی زد فلیپ  5G و گلکسی زد فولد 2 در دسترس کاربران قرار داد. موتورولا و هواوی تنها شرکت‌هایی هستند که گوشی تاشو هوشمند به بازار عرضه کرده‌اند.

موتورولا Razr نیز یکی از رقبای اصلی گوشی‌های گلکسی زد فلیپ است. با این وجود، گوشی موتو با اسم و طراحی نوستالژیکش نتوانسته به اندازه گوشی‌های سامسونگ نظر کاربران را به خود جلب کند. از سوی دیگر، گلکسی زد فود 2 نیز با نمایشگر بزرگ‌تر که نسخه ارتقا یافته‌تری نسبت به مدل قبلی است، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هواوی میت ایکس در تعداد محدودی در بازارهای خارج چین عرضه شد. موتورولا نیز دستگاهی ندارد که بتواند با گلکسی زد فولد 2 رقابت کند.

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت پیش بینی ‌می‌کند که سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو کماکان صدرنشین خواهد بود. براساس گزارش منتشر شده از سوی این موسسه، انتظار می‌رود تا سال 2022 در حدود 17 میلیون دستگاه گوشی تاشو به بازار عرضه شود.

در حالی که ممکن است شرکت‌های دیگری نیز به عنوان رقیب سامسونگ در بازار عرض اندام کنند؛ اما احتمالا طی چند سال آینده کره‌ای‌ها صدرنشین بازار گوشی‌های تاشو باقی خواهند ماند. به نظر می رسد که سامسونگ در حال آماده سازی چهار گوشی تاشو جدید برای رونمایی و عرضه در سال 2021 است.

جالب اینجاست گوشی‌های تاشو در ایالات متحده به اندازه برخی دیگر بازارها محبوبیت ندارد. در سه ماهه سوم سال 2020، در حدود 29 درصد سهم بازار گوشی‌های تاشو مربوط به اروپا، 26 درصد مربوط به کره جنوبی و 25 درصد مربوط به چین می‌شود. این در حالی است که کشورهای خاورمیانه و آفریقا تنها 9 درصد سهم بازار گوشی‌های تاشو را به خود اختصاص داده و ایالات متحده و هند نیز 12 درصد سهم بازار را از آن خود کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی