ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس جدید سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران: می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم

هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران امروز (۸ دی ماه) در اولین نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد برنامه‌ها و گام‌هایی که قرار است در این دوره برداشته شود ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۰

هیات مدیره دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران امروز (۸ دی ماه) در اولین نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد برنامه‌ها و گام‌هایی که قرار است در این دوره برداشته شود را اعلام کرد. «حسین اسلامی»، رئیس جدید سازمان نصر تهران در این نشست خبری گفت که قصد دارند تغییر و تحولی در چیدمان کمیسیون‌ها و اهداف نصر ایجاد کنند. او همچنین گفت که هیات مدیره دوره ششم می‌خواهد به مساله درآمدزایی سازمان به شکلی فراتر از حق عضویت نگاه کنند و به راه‌های درآمدزایی تازه‌ای دست پیدا کنند.

«حسین اسلامی» رئیس سازمان نصر تهران در آغاز این نشست که با حضور اصحاب رسانه و برخی اعضای هیات مدیره جدید برگزار شد، اعلام کرد که این دوره از انتخابات نصر بسیار پرشور انجام شده و اولین صنفی در کشور بوده که یک انتخابات کامل را به صورت آنلاین برگزار کرده است. او پس از اعلام اینکه دوره ششم عملا چندی روزی است که کار خود را آغاز کرده گفت که این تیم اکنون بر کارش متمرکز شده و در همین رابطه توضیح داد:

«سه کارگروه مهم در جلسه اول تشکیل شده‌ که این اولین اقدام جدی ما است. کارگروه اول تمرکزش روی بودجه و درآمد بود. گزارشی از سمت این کارگروه ارائه شده که نشان‌دهنده پیشرفت فعالیت‌ها در این زمینه است. باز چیدمان کمیسیون‌ها دومین کارگروهی است که تشکیل شده و ایجاد تحول در ساختار سازمان نصر سومین کارگروه جدید است.»

کارگروه‌های جدید نصر برای درآمدزایی، باز چیدمان کمیسیون‌ها و تحول

حسین اسلامی در ادامه هر یک از کارگروه‌ها را تشریح کرد و به ارائه جزئیات بیشتری از فعالیت آنان پرداخت:

«کارگروه تمرکز و بودجه برای این ایجاد شده که ما در داخل نظام صنفی با مشکلات جدی درآمدی مواجه هستیم و حجم زیادی از درآمدمان نیز با همان حق عضویت تامین می‌شود. این مساله برای ما چالش است و شخصا همیشه این سوال را داشتم که عضویت در سازمان چه فوایدی برای من دارد، این سوال را باید شفاف به اعضا پاسخ دهیم. در کنار این موضوع باید درآمد سازمان با تحولات روز ارتقا پیدا کند و صرفا تمرکزمان بر بالا بردن این حق عضویت نباشد و به راه‌های درآمدی دیگر هم فکر کنیم.»

اسلامی تاکید دارد که در حال حاضر هم باید به تکمیل و تقویت راه‌های گذشته درآمدزایی فکر کرد و هم به بررسی را‌ه‌های جدید برای رسیدن به منابع درآمدی تازه رسید و وظیفه کارگروه جدید حول محور همین دو موضوع می‌چرخد.

کارگروه بازچیدمان کمیسیون‌ها نیز به گفته اسلامی برای ارتباط بیشتر و بهتر کمیسیون‌ها با یکدیگر و ریاست سازمان شکل گرفته است. او با اشاره به تغییر و تحولاتی که در دوره پنجم سازمان نظام صنفی رخ داد در این باره بیشتر توضیح داد و گفت:

«پیش‌تر ریاست کمیسیون‌ها فقط از بین اعضای هیات مدیره انتخاب می‌شدند و این موضوع در دوره پنجم منتفی شد که نتیجه آن تاسیس چندین کمیسیون تخصصی بود، موضوعی که نشانه خوبی است اما واقعیت اینجاست که ارتباط خوبی بین این کمیسیون‌ها شکل نگرفته بود و حالا می‌خواهیم این ارتباط با قدرت بیشتری شکل بگیرد.»

در واقع به گفته اسلامی با توجه حجم زیاد تشکیل کمیسیون‌های جدید اتصال این مجموعه‌ها به هیات مدیره به درستی شکل نگرفته که در این دوره قصد دارند این نقص را جبران کنند.

در نهایت کارگروه سومی که اسلامی از آن صحبت کرد مربوط به تحول و مطالبه‌گری تغییرات است. او باور دارد باید به منظور تطابق وضعیت صنف با آنچه در حوزه فناوری کشور رخ داده تغییرات زیادی در سازمان شکل بگیرد: «از اول هم می‌دانستیم این موضوعات پیچیدگی خاص خودش را دارد و ایجاد تحول در یک سازمان نیازمند ممارست، گریز از حاشیه‌ها، تمرکز‌‌ و قانونی رفتار کردن است. سعی داریم تا با رعایت همه این موارد به این شعار که خواسته تمامی اعضای سازمان نصر است برسیم.»

ریاست سازمان نصر کشور

او در این نشست در پاسخ به این پرسش که چقدر امکان دارد به ریاست سازمان نصر کشور برسد نیز پاسخ داد و گفت: «انتخابات مربوط به شورای مرکزی در آینده اتفاق خواهد افتاد و اینکه چه کسانی از هیات مدیره تهران به عضویت این شورا برسند یک فاصله یک یا دو ماه دارد. از سمت دیگر در شورای مرکزی در مورد افراد مختلف بحث و بررسی صورت خواهد گرفت. اینکه اصلا آن سه نفر معرفی شوند هنوز کاملا شفاف نیست. در نهایت بعد از انتخاب این سه نفر، آقای رئیس جمهور اختیار خواهند داشت از بین آنها انتخاب کنند.»

امکان ابطال بخشی از انتخابات نصر تهران

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به امکان ابطال بخشی از انتخابات نصر تهران اشاره کرد. موضوعی که قرار است به زودی و در جلسه مجمع بررسی شود. او در این باره گفت که گزارش هیات نظارت خواستار ابطال شاخه فروشگاه‌های انتخابات نصر تهران شده و نظر درباره اینکه این موضوع عملیاتی بشود یا خیر در جلسه مجمع پیش رو مشخص خواهد شد. گفتنیست این مجمع قرار است روز شنبه ۱۳ دی ماه برگزار شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی