ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی نمایشگرهای OLED شفاف را به رستوران‌ها و مترو می‌آورد

در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 قرار داریم و شرکت‌ها شروع به ارائه ایده‌های خود کرده‌اند. ال جی که در گذشته از یک تلویزیون QNED با نمایشگر MiniLED رونمایی و اطلاعاتی درباره نسل آینده یخچال‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

در آستانه برگزاری نمایشگاه CES 2021 قرار داریم و شرکت‌ها شروع به ارائه ایده‌های خود کرده‌اند. ال جی که در گذشته از یک تلویزیون QNED با نمایشگر MiniLED رونمایی و اطلاعاتی درباره نسل آینده یخچال‌های خود منتشر کرده بود، اینبار از برنامه‌های خود برای آوردن نمایشگرهای OLED شفاف به رستوران‌ها و مترو پرده برداشته است.

ال جی که نمایشگرهای OLED شفاف را توسعه داده، می‌خواهد از آن‌ها در بخش‌های مختلفی بهره ببرد. یکی از ایده‌های این کمپانی کره‌ای برای این پنل‌ها، آوردن آن‌ها به رستوران است. زمانی که مشتری بخواهد غذا سفارش دهد، این نمایشگر در برابرش ظاهر می‌شود و میان مشتری و پیشخدمت قرار می‌گیرد. مشتری می‌تواند بصورت همزمان منو و پیشخدمت را ببینید و غذای موردنظرش را سفارش دهد.

ال جی در گذشته از یک تخت خواب هوشمند به نام «Smart Bed» رونمایی کرده بود که شامل یک تلویزیون OLED شفاف می‌شود که از فریم بهره می‌برد و دارای یک مجموعه اسپیکر است. این تلویزیون در زمان نیاز از تخت خواب بیرون می‌آید و سپس درون آن قرار می‌گیرد.

نمایشگرهای OLED شفاف

این شرکت کره‌ای برای نمایشگرهای OLED شفاف برنامه‌های دیگری هم درنظر دارد. ال جی می‌خواهد پنل ۵۵ اینچی شفاف خود را به متروها اضافه کند. این نمایشگر جایگزین پنجره عادی مترو می‌شود و مسافران می‌توانند در کنار مشاهده محیط بیرون، به اطلاعاتی مانند پیش بینی وضعیت آب و هوا و اخبار دسترسی پیدا کنند.

طبق اعلام ال جی، نمایشگرهای شفاف آن دارای ۴۰ درصد شفافیت هستند که عملکر بسیار بهتری نسبت به پنل‌های LCD دارند. میزان شفافیت نمایشگرهای LCD شفاف تنها برابر ۱۰ درصد است. تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند در بخش‌های مختلفی از ماشین‌های خودران و هواپیماها گرفته تا ساختمان‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرند.

ال جی در تاریخ ۲۲ دی (۱۱ ژانویه) در نمایشگاه CES اطلاعات بیشتری درباره این نمایشگرها منتشر خواهد کرد و با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Kh.javad
    Kh.javad | ۱۳ دی ۱۳۹۹

    رشد علم خیلی سریع شده

    • SINA
      SINA | ۱۳ دی ۱۳۹۹

      جدا ??

مطالب پیشنهادی