ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون SE
تکنولوژی

عرضه موبایل در سال ۲۰۲۰ با افت ۹ درصدی به ۱.۲۴ میلیارد دستگاه رسید

آخرین گزارش‌ منتشر شده از سوی «دیجی‌تایمز» نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی در حدود ۸.۸ درصد کاهش یافته است. انتشار چنین گزارشی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

آخرین گزارش‌ منتشر شده از سوی «دیجی‌تایمز» نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کرونا میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی در حدود ۸.۸ درصد کاهش یافته است.

انتشار چنین گزارشی تعجب آور نیست و پیشتر نیز گزارش‌های دیگری نیز در همین زمینه منتشر شده است. در سال ۲۰۲۰، سامسونگ کمترین میزان عرضه گوشی‌های هوشمند خود را طی ۹ سال گذشته تجربه کرد.

کره‌ای‌ها تا پایان فصل سوم ۲۰۲۰ تنها ۱۸۹.۴ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازارهای جهانی عرضه کردند. از سال ۲۰۱۱ تاکنون، این نخستین باری است که سامسونگ نتوانسته به آمار عرضه ۳۰۰ میلیون دستگاه در سال دست پیدا کند.

با این وجود و علی‌رغم آمارهای نا امید کننده عرضه در سالی که گذشت؛ انتظار می‌رود سال ۲۰۲۱ وضعیت تغییر کرده و ورق برگردد.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱.۲۴ میلیارد گوشی هوشند به بازار عرضه شده است که نسبت به سال گذشته افت 8.8 درصدی داشته است. با این وجود، عرضه گوشی‌های هوشمندی با قابلیت پشتیبانی از 5G برای شرکت‌های تولید کننده موبایل می‌تواند نویدبخش روزهای بهتری باشد.

علی رغم همه گیری کرونا، شاهد افزایش ۲۰ درصدی میزان عرضه و تقاضای گوشی‌های هوشمند 5G در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ بودیم. آمارها نشان می‌دهد میزان عرضه گوشی‌های 5G در سالی که گذشت به ۲۸۰-۳۰۰ میلیون دستگاه رسیده است.

نیمه اول ۲۰۲۰ میزان عرضه گوشی‌های هوشمند حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و مجددا در سه ماهه دوم سال نیز شاهد کاهش دو رقمی در میزان عرضه موبایل به بازار بودیم.

سامسونگ، اپل، هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو، شش برند شناخته‌ شده و معروف گوشی‌های هوشمند هستند. میزان عرضه گوشی‌های سامسونگ و هواوی بیش از ۱۰ درصد کاهش یافت.

با این وجود، اپل و شیائومی روزهای خوبی را برای خود رقم زدند و آمارها نشان می‌دهد میزان عرضه گوشی‌های هوشمند این دو شرکت در سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

امید آن می‌رود وضعیت شرکت‌ها در سال جاری میلادی نسبت به سال قبل تغییر پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی