ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس ایکس رکورد استفاده مجدد از راکت فالکون ۹ را می‌شکند

اسپیس ایکس به استفاده مجدد از مرحله اول راکت فالکون ۹ ادامه می‌دهد و می‌خواهد چندین ساعت دیگر ۶۰ ماهواره استارلینک را توسط بوستر شمار ۱۰۵۱ روانه فضا کند. این اقدام یک رکورد محسوب می‌شود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

اسپیس ایکس به استفاده مجدد از مرحله اول راکت فالکون ۹ ادامه می‌دهد و می‌خواهد چندین ساعت دیگر ۶۰ ماهواره استارلینک را توسط بوستر شمار ۱۰۵۱ روانه فضا کند. این اقدام یک رکورد محسوب می‌شود و کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک برای هشتمین بار از این راکت استفاده خواهد کرد.

اسپیس ایکس باعث پیشرفت‌های زیادی در حوزه هوا و فضا شده و توانسته چندین رکورد را جابه‌جا کند و حالا با پرتاب آینده‌اش، رکورد چندین بار استفاده از مرحله اول راکت فالکون ۹ را می‌شکند. این کمپانی می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی حداقل از یک مرحله اول راکت فالکون ۹ به میزان ۱۰ بار استفاده کند.

مرحله اول راکت فالکون ۹ که در پرتاب امروز مورد استفاده قرار می‌گیرد، آخرین بار در تاریخ ۲۳ آذر ماه ماموریت «Sirius XM-7» را انجام داد و آن را به مدار رساند. حالا اسپیس ایکس پس از ۳۸ روز دوباره می‌خواهد از آن استفاده کند که تفاوت قابل توجهی با فاصله قبلی یعنی ۵۱ روز دارد. این موضوع نشان‌دهنده تلاش مهندسان اسپیس ایکس برای یادگیری بهترین تکنیک‌ها برای بازیابی و استفاده مجدد از راکت است.

فالکون ۹

اسپیس ایکس ابتدا می‌خواست ماهواره‌های جدیدش را روز دوشنبه روانه فضا کند، اما به علت آب و هوای نامناسب آن را ۲۴ ساعت به تعویق انداخت. با این حال در روز سه شنبه هم این پرتاب انجام نشد و به علت بررسی‌های بیشتر این ماموریت به امروز موکول شد، البته نمی‌دانیم بررسی‌های بیشتر مربوط به خود راکت یا محموله آن می‌شود.

پرتاب امروز، شانزدهمین پرتاب ماهواره‌های عملیاتی استارلینک خواهد بود. اسپیس ایکس حالا بزرگترین اپراتور ماهواره در جهان محسوب می‌شود و با ماموریت جدید، تعداد ماهواره‌های ارسالی آن به بیش از ۱۰۰۰ می‌رسد، البته برخی از آن‌ها دیگر عملیاتی نیستند.

از سال گذشته میلادی این شرکت آزمایش عمومی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را آغاز کرد و انتظار می‌رود تا پایان ۲۰۲۱ کشورهای بیشتری به آن دسترسی پیدا کنند. مسلما با افزایش تعداد ماهواره‌ها در فضا، عملکرد اینترنت ماهواره‌ای این کمپانی بهبود پیدا خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی