ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با قابلیت «درباره این نتیجه»، اطلاعات بیشتری درباره نتایج جستجوها ارائه می‌کند

گوگل نتایج جستجوها را با یک قابلیت جدید به نام «درباره این نتیجه» (about this result) بروزرسانی می‌کند. این ویژگی در هنگام جستجو در موتور گوگل، یک منوی جدید همراه با اطلاعات از ویکی‌پدیا درباره ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۰

گوگل نتایج جستجوها را با یک قابلیت جدید به نام «درباره این نتیجه» (about this result) بروزرسانی می‌کند. این ویژگی در هنگام جستجو در موتور گوگل، یک منوی جدید همراه با اطلاعات از ویکی‌پدیا درباره سایت موردنظر در اختیارتان قرار می‌دهد تا برای انتخاب آن راحت‌تر تصمیم‌گیری کنید.

برای دسترسی به اطلاعات جدید، تنها کافیست روی گزینه سه نقطه در سمت راست کارت نتیجه مدنظرتان ضربه بزنید. با اینکار یک اسنیپت درباره سایت در اختیارتان قرار می‌گیرد. طبق گفته گوگل، این قابلیت بروزرترین اطلاعات تایید شده از منابع موجود در ویکی‌پدیا را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این موضوع، این ویژگی جدید اطلاعات دیگری هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای مثال کاربر توسط این منو ارگانیک یا تبلیغاتی بودن نتیجه جستجو را متوجه می‌شود و همچنین پیش از انتخاب سایت، می‌توان با استفاده از این ویژگی از ارتباط امن HTTPS هم مطلع شد.

گوگل

گوگل با قابلیت جدید می‌خواهد کاربران در هنگام جستجو در این موتور نگرانی کمتری داشته باشند و با آرامش خاطر بیشتری به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. از این ابزار همچنین می‌توان برای دسترسی به منابع مطمئن مقالات علمی و پزشکی هم استفاده کرد. در همین راستا تعجبی ندارد که گوگل «The Lancet» را سایت معتبری برای اطلاعات پزشکی پیرامون همه‌گیری کووید-۱۹ معرفی می‌کند.

این قابلیت جدید از امروز بطور آزمایشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و گوگل با دریافت بازخورد از کاربران، آن را در آینده گسترش می‌دهد. در حال حاضر نمی‌دانیم این غول جستجوی اینترنتی به دنبال افزودن چه امکانات دیگری به این قابلیت جدید است.

کاربران انگلیسی زبان هم اکنون در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا می‌توانند بطور آزمایشی از این قابلیت در موبایل، دسکتاپ و همچنین اپ اندرویدی گوگل استفاده کنند. انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده کاربران بیشتری قادر به استفاده از آن باشند و حتی شاید در زبان‌های مختلف چنین منویی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی