ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی S22 احتمالا از قابلیت فیلم‌برداری 8K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

اگرچه به تازگی گوشی‌های سری گلکسی S21‌ وارد بازار شده‌اند و فاصله طولانی تا معرفی نسل آینده آن‌ها داریم، اما شاهد انتشار گزارش‌ها درباره گلکسی S22 هستیم. حالا اطلاعاتی درباره یکی از ویژگی‌های احتمالی نسل ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

اگرچه به تازگی گوشی‌های سری گلکسی S21‌ وارد بازار شده‌اند و فاصله طولانی تا معرفی نسل آینده آن‌ها داریم، اما شاهد انتشار گزارش‌ها درباره گلکسی S22 هستیم. حالا اطلاعاتی درباره یکی از ویژگی‌های احتمالی نسل آینده گلکسی S منتشر شده که مربوط به توانایی فیلم‌برداری آن می‌شود.

گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و پس از قابلیت ضبط ویدیوهای فول اچ دی و 4K، حالا می‌توانند با رزولوشن 8K فیلم‌برداری کنند، با این حال همچنان نمی‌توان با فریم ریت بالا یا برای مدت طولانی چنین ویدیوهایی را ضبط کرد.

در حال حاضر به علت مشکلات مربوط به تولید گرما، گوشی‌ها نمی‌توانند برای مدت زمان طولانی ویدیوهای 8K ضبط کنند. با این وجود طبق توییت اخیر یک منبع موثق حوزه فناوری به نام «Mauri QHD»، سامسونگ می‌خواهد قابلیت ضبط ویدیوهای 8K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به نسل آینده پرچمدارهایش بیاورد، البته اگر مشکلات مربوط به تولید گرما برطرف شوند.

به گفته این منبع، سامسونگ می‌خواهد چنین قابلیتی را به گلکسی S22 اضافه کند اما با مشکل افزایش قابل توجه دما دست و پنجه نرم می‌کند. علاوه بر این، کاربران تنها می‌توانند ویدیوهای ۵ دقیقه‌ای با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه بگیرند.

گلکسی S22

اگرچه امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 8K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه یک پیشرفت محسوب می‌شود، اما برای بسیاری از کاربران کاربردی نخواهد بود. علاوه بر اینکه تلویزیون‌های 8K چندانی در بازار حضور ندارند و در صورت عرضه قیمت بالایی دارند، ضبط ویدیو با این رزولوشن حجم بالایی از فضای ذخیره‌سازی را هم اشغال می‌کند.

گلکسی S20 می‌تواند ویدیوهای 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه بگیرد که هر دقیقه آن به فضایی نزدیک به ۶۰۰ مگابایت نیاز دارد، بنابراین تهیه یک کلیپ ۵ دقیقه‌ای می‌تواند ۳ گیگابایت فضا اشغال کند. با افزایش فریم ریت در کنار اشغال فضای بیشتر، قطعات داخلی هم باید بتوانند پهنای باند موردنیاز ضبط ویدیوهای 8K را تامین کنند.

سامسونگ می‌تواند با فناوری‌های جدید محدودیت ۵ دقیقه‌ای را برای گوشی‌های سری گلکسی S22 حذف کند، اما احتمالا مشکلات مربوط به افزایش دما مانع از افزایش فریم ریت در این گوشی‌ها می‌شود. به احتمال زیاد در سری گلکسی S23 با چنین قابلیتی روبه‌رو خواهیم شد، البته شاید فریم ریت در پرچمدارهای ۲۰۲۲ کره‌ای‌ها به ۴۵ فریم بر ثانیه هم افزایش پیدا کند. یکی دیگر از احتمالات، استفاده از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 16K است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

    چند ساله گوشی جذاب از هیچ برندی معرفی نشده
    گوشیها پر شدن از قابلیتهای کم کاربرد و بدون نوآوری

    • EZKY
      EZKY | ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

      خب دوربین زیر نمایشگر خیلی جالبه دیگه یه چیز اضافی وسط صفحه نیست

      • نیما
        نیما | ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

        دنبال یه چیز بهتر هستیم

مطالب پیشنهادی