ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اسپیدکور Hellraiser معرفی شد؛ یک خودروی آتشین بر مبنای دوج چارجر 1970

کمپانی اسپیدکور (SpeedKore) که در زمینه بازسازی و ارتقای مدل‌های قدیمی فعالیت می‌کند، از یک محصول بسیار هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو هِل‌ریزر (Hellraiser) نامگذاری شده و بر مبنای داج چارجر 1970 توسعه یافته است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

کمپانی اسپیدکور (SpeedKore) که در زمینه بازسازی و ارتقای مدل‌های قدیمی فعالیت می‌کند، از یک محصول بسیار هیجان‌انگیز پرده‌برداری کرد. این خودرو هِل‌ریزر (Hellraiser) نامگذاری شده و بر مبنای داج چارجر 1970 توسعه یافته است. این خودرو سفارشی برای کوین هارت، کمدین هالیوودی تولید شده است.

نیروبخش این خودروی جذاب و آتشین همان موتور 7 لیتری معروف از سری 426 همی کریت (Hemi Create) است. این موتور که از آن با لقب Hellephant یاد می‌شود، توسط شرکت موپار ساخته شده و توانایی تولید 1000 اسب بخار قدرت و 1288 نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور 30 هزار دلاری توسط گیربکس هشت سرعته ساخت ZF به سمت محور عقب هدایت می‌شود.

اسپیدکور وظیفه تخلیه گازهای خروجی را به سیستم اگزوزی جدید با هدرزهای متفاوت محول کرده است. صدا خفه‌کن‌های این سیستم ساخت شرکت مگنافلو (Magnaflow) هستند.

مثل دیگر محصولات شرکت اسپیدکور، بدنه هل‌ریزر نیز عمدتا از پنل‌های سبک فیبر کربن ساخته شده؛ جالب اینکه این پنل‌ها پس از اسکن دقیق بدنه اصلی داج چارجر مدل 1970 شکل داده شده و از طریق ماشین CNC پنج محوره برش و به هم جوش خورده‌اند. به همین خاطر دقت اجزای بدنه هل‌ریزر در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

هل‌ریزر در زیر بدنه خود دارای یک فریم اختصاصی با رول کیج یکپارچه 14 نقطه‌ای است. چیدمان سیستم تعلیق این خودروی بسیار خاص در محور جلو، از شورولت کوروت C6 اقتباس شده و قطعات موجود ساخت دو شرکت Detroit Speed و Woodward هستند.

از دیگر ویژگی‌های جالب توجه اسپیدکور هل‌ریزر باید به مواردی مثل ضربه‌گیرهای قابل تنظیم Penske، میله‌های تعادلی جدید در جلو و عقب، ترمزهای شش و چهار پیستونه ساخت برمبو در دو محور، رینگ‌های سه تکه HRE 3 و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S اشاره کرد.

ناگفته نماند هل‌ریزر نخستین محصول اسپیدکور با موتور Hellephant محسوب می‌شود. از دید مدیرعامل اسپیدکور، این خودرو، اوج قدرت طراحی و مهندسی کمپانی را به نمایش می‌گذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GT
    GT | ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

    من تلفیق قدیم و جدیدو خیلی دوست دارم?

مطالب پیشنهادی