ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش ۳۸ درصدی شناسایی بدافرازهای مک در سال ۲۰۲۰

شرکت توسعه‌دهنده آنتی‌ویروس «Malwarebytes» امروز گزارش خود از بدافزارهای مک در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که از کاهش ۳۸ درصد شناسایی بدافزارها خبر می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، Malwarebytes موفق به شناسایی ۱۲۰,۸۵۵,۳۰۵ تهدید شده بود ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

شرکت توسعه‌دهنده آنتی‌ویروس «Malwarebytes» امروز گزارش خود از بدافزارهای مک در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده که از کاهش ۳۸ درصد شناسایی بدافزارها خبر می‌دهد.

در سال ۲۰۱۹، Malwarebytes موفق به شناسایی ۱۲۰,۸۵۵,۳۰۵ تهدید شده بود که در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۳۸ درصدی به ۷۵,۲۸۵,۴۲۷ مورد رسیده. با این وجود به علت دورکاری و انجام کارها به صورت آنلاین، شناسایی تهدیدها برای کسب و کارها در ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ با رشد ۳۱ درصدی مواجه شده است.

میزان شناسایی آگهی‌افزار و برنامه‌های ناخواسته (PUP)‌ در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرده، با این حال طبق اعلام Malwarebytes، میزان شناسایی سایر بدافزارها شامل در پشتی، سرقت داده‌ها و استخراج رمزارزها ۶۱ درصد افزایش داشته است.

اگرچه با تعداد بالایی از بدافزارها روبه‌رو هستیم، اما سهم آن‌ها در میزان تهدیدات مک تنها به ۱.۵ درصد می‌رسد که آگهی‌افزار و برنامه‌های ناخواسته سهم بالایی در آن دارند.

برنامه‌های ناخواسته شامل نرم افزارهای پاکسازی مانند «MacKeeper» و «MacBooster» به همراه اپ‌هایی مانند «Mac Cleaner» و «Mac Adware Cleaner» بیش از ۷۶ درصد کشف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و سهم آگهی‌افزارها به ۲۲ درصد می‌رسد.

بیشتر این بدافزارها مربوط به ایالات متحده آمریکا می‌شوند و محصولات مورد استفاده در کسب و کارها بیش از برنامه‌های ناخواسته، با بدافزار و آگهی‌افزار مواجه شده‌اند.

در بدافزارهای شناسایی شده برای مک، ۱۰ خانواده برتر سهمی بیش از ۹۹ درصد داشته‌اند و بیش از ۸۰ درصد به علت رفتارهای مشکوک کشف شده‌اند. «OSX.FakeFileOpener»، اپ‌های مخرب طراحی شده برای باز کردن فایل‌ها در دومین رتبه فهرست قرار دارد.

مک

به گفته Malwarebytes، عجیب‌ترین بدافزار کشف شده در دنیای مک در سال ۲۰۲۰، «ThiefQuest» بوده که از طریق سایت‌های تورنت روی دستگاه‌ها نصب شده‌اند. پس از آلودگی یک دستگاه، فایل‌ها رمزگذاری می‌شوند و این بدافزار دستورالعمل‌های دریافت باج را نمایش می‌دهد.

تکنیک‌های آگهی‌افزار پیشرفته هم در سال ۲۰۲۰ شناسایی شده‌اند که شامل فیشینگ پسوردهای ادمین و استفاده از کلیک‌های مصنوعی برای نصب خودکار افزونه‌های مرورگر می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی