ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: به هیچ وجه اجازه گران شدن اینترنت را نمی‌دهیم

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه اینترنت گران می‌شود؛ اعلام کرد که اینترنت به هیچ‌وجه گران نمی‌شود. او تاکید کرد اگر دولت بنا به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۴

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیات دولت در پاسخ به این پرسش که آیا تعرفه اینترنت گران می‌شود؛ اعلام کرد که اینترنت به هیچ‌وجه گران نمی‌شود. او تاکید کرد اگر دولت بنا به افزایش قیمت اینترنت داشت، این کار را بدون مصوبه مجلس انجام می‌داد و جلوی افزایش قیمت آن توسط ارائه دهندگان اینترنت نمی‌ایستاد.

«محمد جواد آذری جهرمی» در جمع خبرنگاران اعلام کرده که به هیچ‌وجه اینترنت گران نمی‌شود: «اگر می‌خواستیم اجازه گران شدن اینترنت را بدهیم، همان موقع که قیمت را دو برابر افزایش دادند، مخالفت نمی‌کردیم اما دولت با مصوبه محکمی، اجازه افزایش قیمت اینترنت را نداد.» او گفته حرف‌هایی عده‌ای که می‌گویند دولت می‌خواهد اینترنت را گران کند، اشتباه است:

«برخی می‌گویند دولت به دنبال گران کردن اینترنت است. اگر دولت دنبال این کار بود به مصوبه مجلس نیازی نداشت و خودمان اختیار گران کردن اینترنت را داریم و به مجوز مجلس نیازی نبود. وقتی سهامداران اپراتورها دو، سه ماه قبل قیمت ها را بالا بردند، دولت محکم ایستاد و قیمت‌ها برگشت. بالابردن قیمت اینترنت ضد توسعه و ضد عدالت است و در شرایط فعلی که مردم درگیر بیماری کرونا هستند، فضای مجازی به قول برخی از دوستان قوت غالب است.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات درباره درآمد کم اظهاری کرده است، گفت: «آقایان بگویند کم اظهاری کجا بوده است. گزارش تفریق بودجه را اعلام کنند. شش هزار و چهارصد میلیارد تومان به عنوان درآمد عمومی باید به خزانه واریز می کردیم. شرکت همراه اول، شرکت مخابرات ایران بورسی هستند و درآمد آنها در بورس اعلام می شود و این درآمد شفاف است و مردم می توانند ببینند و مگر می شود درآمدی باشد که اظهار نشود؟ بیان این مطالب شبیه اتفاق دیروز است که ما دیروز ابراز امیدواری کردیم که این اتفاق با رای نمایندگان نیفتد یکی از نمایندگان اظهار کرد که وزیر ارتباطات گفته است نمی گذاریم چنین اتفاقی بیفتد. وقتی حرف ها را آنقدر معوج می کنند معلوم است پایه های اقتصادی تصمیمات هم اشکال دارد.»

جهرمی درباره مصوبه جنجالی دیروز مجلس پیرامون اختصاص درآمد حاصل از افزایش اینترنت به صداوسیما نیز در بین خبرنگاران صحبت کرده و گفته که هنوز متن مصوب مجلس را نخوانده و نمی‌داند دقیقا چه چیزی مصوب شده است:

«دیروز یکی از نمایندگان پیشنهاد حذف این مصوبه کمیسیون تلفیق را داد که مجلس با آن مخالفت کرد یعنی در واقع مصوبه کمیسیون تلفیق تثبیت شد. در هر حال به نظر می‌رسد سر سیاست‌های کلی مثل گران نشدن اینترنت و توسعه مناطق محروم شفافیت وجود داشته باشد که با نمایندگان اختلاف نظر نداریم اما متنی که دیروز خبرگزاری مجلس منتشر کرده است را متن رسمی نمی‌دانیم و متن قانون اصلی باید منتشر شود. در متن خبرگزاری مجلس آمده است که ده درصد مالیات افزایش یابد و قیمت بالا نرود. این خلاف سیاست‌های کلی نظام در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ است و فکر می‌کنم با شورای نگهبان مکاتبه خواهم داشت و ممکن است این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار بگیرد و به مجلس برگرداند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • عزراییل
    عزراییل | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    قهرمان کی بودی تو

  • molavy
    molavy | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    اگر گرون نکنید پول خرید گوشی های اپل رو از کجا بیارید خوب

  • M J
    M J | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    آخی. یعنی راست میگه!!؟ خدا ازمون نگذره...

  • پسر زمستان
    پسر زمستان | ۶ اسفند ۱۳۹۹

    استاد شواف دوباره رونمایی کرده کجا بودی تا حالا الان گرون نیست ؟ ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی