ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاکسکان تولید خودروهای برقی «فیسکر» را بر عهده گرفت

فاکسکان، کمپانی تولید کننده آیفون با امضای تفاهم نامه‌ای با شرکت فیسکر، تولید خودروهای برقی این شرکت را بر عهده گرفت. طبق این تفاهم‌نامه، فاکسکان دومین خودروی برقی این شرکت را که احتمالا سال اواخر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷

فاکسکان، کمپانی تولید کننده آیفون با امضای تفاهم نامه‌ای با شرکت فیسکر، تولید خودروهای برقی این شرکت را بر عهده گرفت. طبق این تفاهم‌نامه، فاکسکان دومین خودروی برقی این شرکت را که احتمالا سال اواخر سال آینده معرفی خواهد شد.

فیسکر که رقیب بالقوه «تسلا» محسوب می‌شود، در گفتگوی خود با «وال‌استریت ژورنال» به این موضوع اشاره کرد که احتمال زیادی وجود دارد که تولید خودرو در کارخانه فاکسکان در ویسکانسین صورت گیرد.

کارخانه فاکسکان در ویسکانسین، که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن به عنوان هشمین عجایب جهان یاد کرد، در ابتدا قرار بود ساخت نمایشگرهای LCD را در دستور کار خود قرار دهد. فاکسکان پیش از این با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری خود وعده داده بود که ۱.۸ میلیون متر مربع تسهیلات و ۱۳ هزار شغل تولید کند. اما این شرکت تاکنون فقط ۳ درصد از کل این مبلغ را سرمایه‌گذاری کرده است.

به ادعای این دو شرکت، آن‌ها در نهایت می‌توانند به صورت سالانه ۲۵۰ هزار خودروی برقی یا بیشتر تولید کنند، این مقدار به اندازه نیمی از تولید فعلی تسلا است. همچنین انتظار می‌رود که در اواخر سال جاری یک مشارکت رسمی‌تر بین این دو کمپانی امضا شود.

شرکت فیسکر تولید اولین خودروی خود با نام Ocean SUV را تا پایان سال ۲۰۲۲ آغاز نخواهد کرد. با این وجود خودروی کمپانی فیسکر تاکنون ۱۲ هزار درخواست پیش‌فروش به ثبت رسانده است. این خودرو توسط شرکت تولید‌کننده‌ مگنا که برنامه تولید خودروهای برقی خاص خود را دارد ساخته خواهد شد. فیسکر در ابتدا برای ساخت Ocean SUV قصد داشت با فولکس واگن همکاری کند اما در نهایت مذاکرات آن‌ها متوقف شد.

«هنریک فیسکر» مدیرعامل این کمپانی در توییتر خود نوشت:

از همکاری با فاکسکان بسیار هیجان زده هستم! این خودروی برقی به قدری انقلابی است که باید آن را تا زمان رونمایی آن در پایان سال ۲۰۲۳ مخفی نگه داریم!

در حال حاضر، فاکسکان با جیلی، بزرگترین شرکت خودروسازی خصوصی چین و Byton، استارتاپ تولید خودروی برقی چینی همکاری می‌کند. فاکسکان همچنین در ژانویه ۲۰۲۰  اعلام کرد که قصد دارد با کمپانی فیات کرایسلر که پس از آن به استلانتیس تغییر نام داد، برای تولید وسایل نقلیه همکاری داشته باشد. هرچند وضعیت این همکاری در حال حاضر نامشخص است.

در پی افزایش سرمایه‌گذاری‌های تسلا برای تولید خودروهای برقی در سال گذشته، میزان علاقه به خودروهای برقی سر به فلک کشیده است. در ادامه شرکت‌های بسیار زیادی از جمله فیسکر، فاکسکان، بایدو و گروه علی‌بابا راه خود را به سمت تولید خودروهای برقی باز کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی