ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

توقف تولید مدل‌های کوپه و روباز مرسدس بنز برای توسعه خودروهای برقی

مرسدس بنز در حال به آغوش کشیدن یک آینده تمام الکتریکی است. رسیدن به این جایگاه، نیازمند سرمایه گذاری زیاد در بخش فروش است تا بودجه لازم برای تحقیق و توسعه سبد خودروهای EQ مرسدس، ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۵

مرسدس بنز در حال به آغوش کشیدن یک آینده تمام الکتریکی است. رسیدن به این جایگاه، نیازمند سرمایه گذاری زیاد در بخش فروش است تا بودجه لازم برای تحقیق و توسعه سبد خودروهای EQ مرسدس، تامین گردد. اما این موضوع می‌تواند به ضرر سایر محصولات بنز تمام شود؛ به خصوص، مدل‌های اسپرت نسبتا کم فروش.

همان طور که تولید SLC، S کلاس کوپه و S کلاس کانورتیبل هم مدت‌هاست که متوقف شده، اکنون به نظر می‌رسد که گردونه حذف محصول، به سمت دیگر کوپه‌ها و مدل‌های روباز مرسدس چرخیده است.

مارکوس شفر، مدیر عملیاتی دایملر، در مصاحبه با وب سایت Autocar پذیرفته که خط تولید مرسدس بنز، بیش از اندازه شلوغ و پر ازدحام شده است. او در این خصوص گفت:

«تعداد محصولات موجود در خطوط تولید ما در سال گذشته، به 50 مدل رسید. در حالی که در آینده مدل‌های الکتریکی هم با پسوند EQ به سبد ما اضافه می‌گردند. ما اکنون با محدودیت‌هایی در بخش تحقیق و توسعه مواجه ایم. ما در حال حاضر محصولات اسپرتی را داریم که بازار کوچکی دارند و بنابراین اخراج آنها از خط تولید به نفع سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه، تصمیم عاقلانه‌ای می‌تواند باشد.»

شفر در ادامه گفته است: «تغییرات قابل توجهی در برنامه‌های مالی ما در جریان است. البته این به معنای ترک کامل کلاس کوپه و کانور تیبل‌ها از سوی مرسدس نیست، بلکه ما فقط می‌خواهیم که تمرکزمان بر روی الکتریکی‌ها را بالا ببریم.»

با این اوصاف، کدام مدل‌ها کنار گذاشته می‌شوند و کدامشان، باقی می‌مانند؟

همانطور که گفته شد SLC و S کلاس کوپه قبلا از خط خداحافظی کرده‌اند. از طرفی، نسل جدید SL رودستر در سال جاری رونمایی می‌شود و قرار است که از پلتفرم مشترک با AMG GT Coupe بهره ببرد. E کلاس کوپه و رودستر هم که به تازگی فیس لیفت شده اند و حالا حالاها در بازار حضور دارند.

آن طور که به نظر می‌رسد، نسل جدید C کلاس که در روزهای گذشته با مدل‌های سدان و واگن رونمایی شده است، دیگر قرار نیست به صورت کوپه روانه بازار شود. البته این مسئله هنوز به تایید نرسیده، اما از آنجایی که تاکنون حتی یک رندر هم از مدل کوپه آن انتشار نیافته، می‌توان حذف تدریجی این مدل را پیش بینی کرد.

جالب اینجاست که مرسدس بنز به دلیلی نامعلوم، سدان هایی همچون CLS و CLA را در وب سایت خود، در دسته کوپه‌ها قرار داده است. البته می‌توان حدس زد که منظور شفر از حذف کوپه‌ها، این دو خودرو نیست.

از آن طرف، مرسدس در حال توسعه محصول جدیدی بر پایه C کلاس است تا با ب ام و سری 4 گرن کوپه رقابت کند. طبق گزارش‌های قبلی، مرسدس به دنبال احیای مدل CLC بود، اما با صحبت‌های جدید شفر، احتمالا این پروژه هم به بایگانی می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی