ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ فناوری ایزوسل ۲.۰ را برای توسعه دوربین‌های موبایل قدرتمند معرفی کرد

سامسونگ از فناوری ایزوسل ۲.۰ برای سنسورهای تصویربرداری موبایل رونمایی کرد که امکان تعبیه پیکسل‌های بیشتر روی سنسور و افزایش حساسیت به نور را فراهم می‌کنند. سامسونگ فناوری ایزوسل را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۹

سامسونگ از فناوری ایزوسل ۲.۰ برای سنسورهای تصویربرداری موبایل رونمایی کرد که امکان تعبیه پیکسل‌های بیشتر روی سنسور و افزایش حساسیت به نور را فراهم می‌کنند.

سامسونگ فناوری ایزوسل را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد و از آن زمان سنسورهای دوربین موبایل این شرکت عمدتا از همین فناوری استفاده می‌کنند. در ایزوسل برای کاهش نشت نور بین پیکسل‌های مجاور موانعی قرار می‌گیرد و از این طریق سطح حساسیت ارتقا می‌یابد. برای درک بهتر می‌توان پیکسل‌ها را به اتاق و موانع را به دیوار تشبیه کرد.

جدیدترین سنسورهای تصویربرداری این شرکت با فناوری ایزوسل پلاس راهی بازار شده‌اند که بر خلاف نسل اول به جای فلز از موادی جدیدتر استفاده می‌کند. دلیل کنار گذاشتن فلز تمایل آن به جذب یا انعکاس نور ورودی است که به کاهش کیفیت تصویر منجر می‌شود. این شرکت حالا یکبار دیگر قابلیت‌های فناوری خود را بهینه‌سازی کرده و آنرا با عنوان ایزوسل ۲.۰ معرفی کرده است.

به گفته شرکت کره‌ای در ایزوسل ۲.۰ بخش پایینی موانع بین پیکسل‌ها با موادی که خاصیت بازتابی دارند جایگزین شده است. بدین ترتیب اتلاف نور به حداقل رسیده و از نظر جمع‌آوری نور که در دوربین موبایل چالشی اساسی است، بهینه‌سازی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

این دستاورد به سنسورها اجازه می‌دهد در مساحتی یکسان میزبان تعداد پیکسل‌های بیشتری باشند. این مزایا تنها به مدل‌های پرچمدار محدود نیست و به دوربین‌های با تعداد پیکسل‌های کمتر هم اجازه می‌دهد از این نظر عملکردی بهتر از خود نشان دهند.

سامسونگ در حال حاضر دوبین موبایل ۱۰۸ مگاپیکسلی را هم روانه بازار کرده اما نقشه این راه این شرکت روی دستیابی به دوربین‌های با رزولوشن مشابه چشم انسان (۵۰۰ تا ۶۰۰ مگاپیکسل) هدف گذاری شده است.

نیازی نیست زمان زیادی برای معرفی دوربین‌های مجهز به این فناوری منتظر بمانیم چون سامسونگ تایید کرده که سنسورهای مجهز به پیکسل‌های ۰.۷ نانومتری بر پایه همین فناوری عرضه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی