ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی زی فولد ۲
موبایل

تا پایان سال ۲۰۲۱ هشت برند بیش از ۵.۱ میلیون گوشی تاشو خواهند فروخت

سامسونگ و شاخه تولید نمایشگرهای این شرکت در سال ۲۰۲۱ هم درست مثل پارسال بر بازار سلطه خواهند داشت. اما برخلاف سال گذشته، امسال شرکت‌های بیشتر وارد این بازار می‌شوند و باید منتظر بازار هیجان‌انگیزتری ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

سامسونگ و شاخه تولید نمایشگرهای این شرکت در سال ۲۰۲۱ هم درست مثل پارسال بر بازار سلطه خواهند داشت. اما برخلاف سال گذشته، امسال شرکت‌های بیشتر وارد این بازار می‌شوند و باید منتظر بازار هیجان‌انگیزتری برای نیمه دوم سال ۲۰۲۱ باشیم.

بر اساس گزارش جدید شرکت DSCC در ماه مارس ۲۰۲۱، فروش گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ نسبت به سه‌ماهه قبل از آن ۵۴ درصد و نسبت به سال قبل ۲۴۲ درصد افزایش یافته است. سامسونگ الکترونیکس در این بازه زمانی بزرگ‌ترین برند بازار گوشی‌های تاشو بوده و ۹۱ درصد از سهم بازار را در دست دارد.

سامسونگ به طور میانگین در طول سال ۲۰۲۰ حدود ۸۷ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته است. این شرکت در مجموع ۲.۲ میلیون موبایل تاشو فروخته که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ از افزایش ۱۰۰۰ درصدی خبر می‌دهد. از میان محصولات این شرکت گلکسی زد فلیپ محبوب‌ترین بوده و ۵۰ درصد از سهم بازار را به دست آورده. پس از آن، نام گلکسی زد فولد ۲ مشاهده می‌شود.

به گفته «راس یانگ» مدیرعامل شرکت DSCC، سامسونگ عرضه نسل بعدی گوشی‌های تاشوی خود را تا سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ به تعویق انداخته است. انتظار می‌رود که این غول کره‌ای امسال حداقل سه موبایل تاشو معرفی کند. سری گلکسی زد فولد می‌تواند جایگزین سری گلکسی نوت شود و در کنار سری گلکسی اس پرچمدار اصلی این شرکت باشد. البته سامسونگ برای سری ارزان‌تر گلکسی زد فلیپ هم برنامه‌های زیادی در سر دارد.

سامسونگ دیسپلی از نیمه دوم ۲۰۲۰ فروش نمایشگرهای تاشوی UTG یا «شیشه فوق باریک» را به سایر برندها آغاز می‌کند. در مجموع در نیمه دوم امسال حداقل ۱۲ موبایل تاشو و رول‌شونده از ۸ برند مختلف وارد بازار خواهند شد. پیش‌بینی شده که سامسونگ الکترونیکس با سهم فروش ۸۱ درصدی و سهم درآمد ۷۶ درصدی در سال ۲۰۲۱ نیز پیشتاز بازار گوشی‌های تاشو و رول‌شونده باشد.

در عین حال، سهم بازار سامسونگ دیسپلی که در سال ۲۰۲۰ برابر ۸۳.۵ درصد بود در سال ۲۰۲۱ به ۸۷ درصد خواهد رسید، چون این شرکت در نیمه دوم سال جاری میلادی به سایر برندها هم نمایشگر خواهد فروخت. پیش‌بینی می‌شود که فروش کلی بازار گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول و دوم ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌های زمانی مشابه پارسال به ترتیب ۱ و ۴۰ درصد افزایش یابد. درصد رشد این بازار در فصول سوم و چهارم سال به بیش از ۱۰۰ درصد می‌رسد.

انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۵.۱ میلیون موبایل تاشو و رول‌شونده فروخته شود. ۳ میلیون دستگاه از این رقم احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ به فروش خواهد رسید. به عبارت دیگر، میزان فروش دستگاه‌ها می‌تواند تا ۱۲۸ درصد و رشد درآمدها تا ۱۳۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یابد. آمار درآمدها احتمالا امسال به ۸.۶ میلیارد دلار می‌رسد.

گوشی‌هایی که ظاهری شبیه گلکسی زد فولد (طراحی کتابی) خواهند داشت می‌توانند ۴۹ درصد از سهم درآمدهای ۲۰۲۱ را تشکیل دهند. این رقم پارسال ۳۹ درصد بود، ولی امسال با ورود برندهایی مثل گوگل، اوپو، ویوو و شیائومی انتظار می‌رود که گوشی‌های بیشتری با این طراحی راهی بازار شوند.

راس یانگ می‌گوید محصولات بازیگران جدید این بازار از نمایشگرهای داخلی ۷.۱ تا ۸.۲ اینچی استفاده می‌کنند و گوشی‌های صدفی هم از پنل‌های کوچک‌تر از ۷ اینچی بهره خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی