ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

استارتاپ فعال در حوزه بیوتکنولوژی و ژن درمانی ۵۲۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

استارتاپ «ElevateBio» یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی که روی روش‌های درمانی مبتنی بر ژن فعالیت می‌کند، موفق به جذب سرمایه دو برابری نسبت به سال گذشته شد. سال گذشته این شرکت ۱۹۳ ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

استارتاپ «ElevateBio» یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه بیوتکنولوژی که روی روش‌های درمانی مبتنی بر ژن فعالیت می‌کند، موفق به جذب سرمایه دو برابری نسبت به سال گذشته شد. سال گذشته این شرکت ۱۹۳ میلیون دلار سرمایه برای توسعه روش‌های درمان مبتنی بر ژن جذب کرده بود و امسال نیز توانست رقم جذب سرمایه خود را به ۵۲۵ میلیون دلار افزایش دهد.

«سافت بانک»، «شرکت تحقیق و مدیریت فدیلیتی» و همچنین شرکت سرمایه گذاری «Matrix Capital» از جمله سرمایه گذاران جدیدی هستند که روی خوش به ElevateBio  نشان داده‌‌اند و نامشان در بین سرمایه گذاران دیده می‌شود.

شرکت ElevateBio با حضور متخصصانی از کمبریج، به منظور تحقیق و توسعه درمان‌های مبتنی بر سلول و ژن کار خود را آغاز کرد تا بتواند روش های کارآمدی برای درمان بیماری های حاد و مزمن از طریق اصلاح ژنتیکی و سلولی ارائه دهد. این شرکت قصد دارد روی توسعه داروهایی برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله کووید-۱۹، دانش خود را به کار گیرد تا بلکه بتواند با استفاده از علم ژنتیک راهکاری برای درمان یا بهبودی آنها پیدا کند.

این شرکت برای پیشبرد و دستیابی به اهداف خود با شرکت‌های دیگری از جمله «AlloVir» در همکاری با دانشگاه بیلور، «HighPassBio» شرکت فعال در زمینه اصلاح ژنتیکی و مرکز درمانی «Life Edit Therapy» همکاری می‌‌‌کند. البته شرکت مذکور اعلام کرده با شرکت‌های دیگری نیز در همکاری نزدیک کار را پیش می‌برد ولی تصمیم گرفته نامی از آنها به صورت عمومی منتشر نکند.

همه گیری کرونا در سراسر جهان باعث شده است که حوزه بیوتکنولوژی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد و شرکت‌های بسیاری وارد سرمایه گذاری در این حوزه شده‌اند. یکی از برنامه‌های ElevateBio مطالعه و تحقیق در زمینه درمان سلولی و ژنتیکی بیماری کرونا است که اگر بتواند به نتیجه مطلوبی برسد، نقطه عطفی در درمان این بیماری همه گیر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی