ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جلسه ۵ ساعته کنگره با مدیران عامل غول‌های فناوری هیچ نتیجه‌ای در بر نداشت

جلسه ۵ ساعته کنگره با مارک زاکربرگ، جک دورسی و سوندار پیچای درباره محتواهای دروغ پراکن و افراطی، همانند جلسات قبلی، نتیجه‌ای در بر نداشت. دموکرات‌ها، مدیرعامل فیسبوک، توییتر و گوگل را با هدف پاسخگویی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

جلسه ۵ ساعته کنگره با مارک زاکربرگ، جک دورسی و سوندار پیچای درباره محتواهای دروغ پراکن و افراطی، همانند جلسات قبلی، نتیجه‌ای در بر نداشت.

دموکرات‌ها، مدیرعامل فیسبوک، توییتر و گوگل را با هدف پاسخگویی درباره ناکامی آن‌ها در مبارزه با پخش اطلاعات نادرست از واکسن کرونا و افراط گرایی سوال پیچ کردند. موضوع بحث جمهوری خواهان اما امنیت کودکان بود. قانونگذاران آمریکا بیشتر به دنبال شنیدن پاسخ «آری» یا «خیر» بودند اما مدیران عامل غول‌های فناوری باز هم مثل جلسات پیشین طفره رفتند. البته حزب جمهوری خواه و دموکرات در یک مورد توافق نظر داشتند: معرفی قوانین جدید به منظور اعمال کنترل بیشتر روی فیسبوک، توییتر و گوگل.

موضوع جلسه، نحوه مدیریت اطلاعات نادرست و مطالب افراطی در فیسبوک، توییتر و گوگل بود که به دنبال همه گیری ویروس کرونا و حادثه کنگره، بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. «مایک دویل» (Mike Doyle)، نماینده حزب دموکرات از ایالت پنسیلوانیا در سخنرانی افتتاحیه گفت: «حمله و جنبشی که آن را پرورش داد در پلتفرم‌های شما شروع شد. این شما بودید که گروه‌ها، پست‌ها و ویدیوها را پیشنهاد دادید و این جنبش را با سرعتی ترسناک و موثر پیش بردید.»

دویل و قانونگذاران دیگر از حزب دموکرات با تحت فشار قرار دادن زاکربرگ، دورسی و پیچای قصد داشتند تا آن‌ها را وادار به مسئولیت‌پذیری در حادثه کنگره کنند. فقط دورسی تا حدی مسئولیت پذیرفت، اما پیچای و زاکربرگ هر دو از پاسخ دادن طفره رفتند. البته زاکربرگ بعداً اعتراف کرد که پلتفرمش میزبان محتواهای «مشکل ساز» برخی از آشوبگران بوده است.

فرمت جلسه به گونه‌ای بود که مثل جلسات قبلی رسیدن به جواب‌های واضح تقریباً غیرممکن بود. بسیاری از قانونگذاران در فرصت ۵ دقیقه‌ای خود به دنبال جواب‌های بله یا خیر بودند که دورسی، زاکربرگ و پیچای از دادن آن‌ها خودداری می‌کردند.

«آنا اشو» (Anna Eshoo)، نماینده کالیفرنیا که از طفره رفتن مدیران خسته شده بود گفت: «چقدر اذیت کننده است به نظر می‌رسد معنی کلمات آری یا نه را فراموش کرده‌اند.» کار به جایی رسید که «بیلی لانگ» (Billy Long)، نماینده ایالت میزوری از دورسی، زاکربرگ و پیچای مستقیم پرسید: «آیا شما فرق بین آری یا نه را می‌دانید؟» دورسی حین جلسه در توییتر فعال بود و در واکنش به سوال لانگ، یک توییت نظرسنجی با علامت سوال و پاسخ آری یا نه ارسال کرد.

متاسفانه قانونگذاران هم در این جلسه بی‌برنامه ظاهر شده و خود را تکرار می‌کردند و یا اگر سوال مهمی پرسیده می‌شد، زمان کمی  به مدیران برای پاسخ گویی داده می‌شد. نتیجه این شد که صحبت‌های مدیران در آغاز جلسه، سودمندتر از صحبت‌های آنان در ۵ ساعت بعد بود.

این جلسه نیز همانند بسیاری از جلسات قبلی نتایج قابل توجهی به دنبال نداشت. اما دو حزب ایالات متحده در یک مورد توافق نظر دارند و آن اعمال قوانین جدید برای محدود کردن پلتفرم‌های اجتماعی است. هنوز از ماهیت دقیق این قوانین اطلاعاتی در دست نیست اما جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا از تمایل خود برای لغو کامل بند ۲۳۰ قانون Communications Decency Act خبر داده است. علاوه بر این، کنگره و کاخ سفید نیز تمایل دارند غول‌های فناوری را محدود کنند.

دورسی و زاکربرگ احتمالاً به زودی به کنگره برای پاسخگویی به سوالات سناتورها باز خواهند گشت و با اینکه به نظر نمی‌رسد این جلسه نیز کمکی به حل مشکلات کند، اما عزم کنگره برای وادار کردن غول‌های فناوری به تغییر را نشان می‌دهد. حتی صحبت از ایجاد یک آژانس فدرال جدید با قدرت قانونگذاری بالا شده تا پلتفرم‌های اجتماعی را سر جای خود بنشاند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی