ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لیرموزین حراج شد؛ ترکیب عجیبی از جت شخصی و یک لیموزین بدفروش

برای بار دوم در 9 ماه اخیر، لیموزین گران قیمت Learmousine که بیشتر به یک جت شخصی شباهت دارد، در حراجی شرکت کرد. نخستین بار که سر و کله این لیموزین عجیب و غریب در ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

برای بار دوم در 9 ماه اخیر، لیموزین گران قیمت Learmousine که بیشتر به یک جت شخصی شباهت دارد، در حراجی شرکت کرد. نخستین بار که سر و کله این لیموزین عجیب و غریب در دنیای خودروها پیدا شد، سال 2019 بود که در اپیزودی از مجموعه Ridiculous Rides مورد استفاده قرار گرفت. گویا مالک این لیموزین، چیزی بیش از 1 میلیون دلار برای ساخت آن، هزینه کرده بود. اما او در آن زمان تمایل داشت که فقط نیمی از حق مالکیت آن را به قیمت 5 میلیون دلار، به فروش برساند.

رویداد حراجی Mecum که از تاریخ 23 تا 28 ماه ژوئن 2020 برگزار شد، اولین بار این خودرو را وارد پروسه قیمت گذاری کرد. اما فروش « لیرموزین » در آن حراجی با شکست مواجه شد. چرا که کسی حاضر به پرداخت بیش از 600,000 دلار برای تصاحب آن، نبود. اما گویا امسال هم حراجی Mecum بار دیگر در تلاش است که برای لیرموزین مشتری پیدا کند. این حراجی در سال 2021، در تاریخ 14 تا 22 ماه می، برگزار می‌گردد.

لیرموزین قبل از آنکه توسط « دن هریس » به یک لیموزین اشرافی بدل شود، یک جت شخصی بوده‌است. هریس بدنه این جت را به یک شاسی استیل سفارشی اتصال داد که پروسه انجام این کار به گفته خودش، 2 سال تحت تحقیق، مطالعه و طراحی بوده است.

رنگ استفاده شده برای بدنه بیرونی لیرموزین، قرمز آبنباتی غلیظ است و از آنجا که این وسیله نقلیه دیگر قرار نیست حکم یک جت شخصی را بازی کند، در محل نصب موتورهای توربینی جت، اسپیکرهای غول آسا قرار داده اند.

قوای محرک لیرموزین را پیشرانه V8 شورولت ورتک که یک تراک نیمه سنگین است، تشکیل می‌دهد. این پیشرانه 400 اسب بخار قدرت دارد، حال آنکه وزن لیرموزین به 5,443 کیلوگرم (12,000 پوند) می‌رسد!

با این وجود، لیرموزین همچنان قادر است تا 160 کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. زمانی که این لیموزین غول آسا در حراجی سال گذشته شرکت کرد، قرار بود که همراه با یک تریلر 44 فوت که توسط یک دستگاه شورولت 2500 HD مدل 2015 کشیده می‌شد، تحویل خریدار داده شود.

درباره حراجی امسال، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که آیا لیرموزین این بار هم همراه با تریلر و کشنده به فروش می‌رسد یا نه؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی