ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا مدل 3
اخبار خودرو

تسلا با تحویل ۱۸۴۸۰۰ خودرو رکورد بهترین فصل خود را شکست

تسلا اخیرا آمار فروش مربوط به سه ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرده است. طبق این آمار تسلا موفق شده 184,800 دستگاه مدل Y، مدل 3، مدل S و مدل X را به مشتریان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۵

تسلا اخیرا آمار فروش مربوط به سه ماهه نخست سال 2021 را منتشر کرده است. طبق این آمار تسلا موفق شده 184,800 دستگاه مدل Y، مدل 3، مدل S و مدل X را به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل دهد. این رکورد در حالی بدست آمده که خودروساز کالیفرنیایی فروش بین 160 الی 188 هزار دستگاه را هدفگذاری کرده بود.

پیش از این بهترین رکورد فروش تسلا در یک بازه سه ماهه، در فصل چهارم سال 2020 ثبت شده بود. در آن مقطع این کمپانی توانست 180,570 دستگاه از محصولات خود را به دست مشتریان برساند. با توجه به اینکه این برند نوپا هیچگاه در سه ماهه نخست سال فروش بهتری نسبت به بازه مذکور نداشته، ثبت چنین رکوردی غیرمنتظره تلقی می‌شود.

نگاهی به جزئیات آمار منتشر شده نشان می‌دهد تسلا در سه ماهه نخست امسال 182,780 دستگاه مدل 3 و مدل Y به مشتریان تحویل داده است. در مقابل تعداد مدل S و مدل Xهای فروخته شده تنها به 2,020 دستگاه می‌رسد.

نکته جالب دیگر اینکه طبق این آمار، حجم تولید در مدت یاد شده برابر با 180,338 دستگاه بوده، حال آنکه رقم تحویلی بیشتر از این رقم است. این امر بخاطر آنست در سال جدید مدل S و مدل X جدیدی ساخته نشده و نمونه‌های تحویلی تولید سال قبل هستند. این کمپانی خود را برای عرضه نسخه بروز شده از دو مدل مورد بحث آماده می‌کند. اگر تاخیری در کار نباشد، تحویل این دو مدل از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

آنطور که تسلا در گزارش خود اشاره کرده، استقبال از مدل Y در چین بسیار بالا بوده و این کراس‌اوور جدید در آن کشور از فروش مناسبی برخوردار است. به گفته این کمپانی مدل S و X جدید هم در جلب نظر مثبت مشتریان فوق‌العاده موفق عمل کرده‌اند و تولید آنها با تمام ظرفیت بزودی شروع می‌شود.

ناگفته نماند تسلا تاکید کرده ارقام منتشر شده ممکن است حدود 0.5% یا کمی بیشتر خطا داشته باشند. همچنین درآمد خالص و صورت‌های مالی بعدا اعلام خواهند شد. حتما می‌دانید درآمد تسلا فقط از فروش خودرو نیست و این برند آمریکایی در حوزه‌های مختلفی نظیر فروش حق آلایندگی و یا پک های باتری خانگی نیز فعالیت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی