ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«انت گروپ» جک ما به هولدینگ مالی تحت نظارت بانک مرکزی چین تبدیل می‌شود

شرکت «انت گروپ» (Ant Group) می‌خواهد برای رفع نگرانی‌های مراجع قضایی چین به یک هولدینگ مالی تبدیل شود و تحت نظارت بانک مرکزی این کشور به فعالیت‌های خود ادامه دهد. «پن گونگ‌شنگ» قائم مقام «بانک ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

شرکت «انت گروپ» (Ant Group) می‌خواهد برای رفع نگرانی‌های مراجع قضایی چین به یک هولدینگ مالی تبدیل شود و تحت نظارت بانک مرکزی این کشور به فعالیت‌های خود ادامه دهد.

«پن گونگ‌شنگ» قائم مقام «بانک خلق چین» در بیانیه‌ای گفته نمایندگان شرکت «انت» دیروز با چهار بازوی رگولاتوری چین دیدار داشتند تا نگرانی‌های موجود در بحث انحصارطلبی را برطرف کنند. او همچنین گفت انت گروپ در ماه‌های اخیر مشغول همکاری با بانک خلق چین بوده تا برنامه‌ مناسبی را برای اصلاح وضعیت خود تدوین کند.

مطابق این برنامه، انت گروپ پذیرفته که به یک هولدینگ مالی زیر نظارت بانک مرکزی چین تبدیل شود. این شرکت قرار است امکانات پرداخت بیشتری را در اختیار کاربران خود بگذارد و هرگونه رابطه ضدرقابتی میان «علی‌پِی» و سایر محصولات مالی نظیر Huabei و Bibai را از بین ببرد.

این تصمیم در شرایطی گرفته می‌شود که انت گروپ در ماه نوامبر عرضه اولیه سهام خود را به خاطر مخالفت نهادهای قانونی به حالت تعلیق درآورد. این شرکت ظاهرا می‌خواست بیش از ۳۴ میلیارد دلار از سهام خود را عرضه کند و وارد بازار سهام هنگ کنگ و شانگهای شود. علاوه بر این، چند روز پیش در خبری به اطلاع شما رساندیم که علی‌بابا، دیگر شرکت متعلق به «جک ما» به خاطر نقض قوانین ضدرقابتی چین ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه شده است.

«سازمان دولتی تنظیم بازار چین» شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌بابا از سال ۲۰۱۵ مشغول سوءاستفاده از قدرت خود در بازار بوده و جلوی رشد سایر فروشگاه‌های اینترنتی را گرفته است. این سازمان گفت چنین اقداماتی جلوی جریان آزاد کالاها و خدمات را می‌گیرد و قوانین ضدانحصاری چین را زیرپا می‌گذارد.

علی‌بابا حالا علاوه بر پرداخت سنگین‌ترین جریمه تاریخ شرکت‌های چینی قبول کرده که اصلاحات جامعی را در سازوکارهای خود انجام دهد. از جمله این کارها می‌توان به اتخاذ سیاست‌های رقابتی منصفانه، حمایت از فروشندگان و افزایش کنترل‌های داخلی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    این نشون دهنده ضعف شدید دولت چین و ترس این حکوت از قدرت اشخاص و شرکت های خصوصی هست (تازه سال 2016 معلوم شد جک ما یکی از اعضای با نفوذ حذب کمونیست هست).

  • realtime
    realtime | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    کمونیسم یه یعنی همین. لذت ببرین دوستان.

  • مممممم
    مممممم | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    فقط بخاطر نظر جنجالی جک ما از رهبر چین، تمام

  • J.A.R.V.I.S
    J.A.R.V.I.S | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

    یه مثل هست میگه سگ رو هرچقدر هم بشوری باز نجسه.
    حالا شما صد بیا کمونیسم رو بزک کن باز همون گ*ه.
    دولتی که نمی تونه یه شرکت خصوصی 200 میلیاردی رو کنار خودش تحمل کنه حتما میتونه ابر قدرت جهان بشه و با امریکا رقابت کنه.
    برای مقایسه ارزش پنج شرکت کاملا خصوصی! (اپل مایکروسافت امازون گوگل فیسبوک)امریکایی سر جمع ارزششون 9 تریلیون(9000 میلیارد)دلاره. و دولت امریکا براشون دندون گرد نکرده

    • dr x dr xx
      dr x dr xx | ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

      تا قبل از این اتفاقات می‌گفتند ارزشش 400 میلیارد دلاره

مطالب پیشنهادی