ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت و شرایط فروش خودرو

ارزان‌ترین موتورسیکلت های بازار چقدر قیمت می‌خورند؟

بازار موتور سیکلت در چند سال اخیر به تبع بازار ارز و خودرو، دچار تورم شدید شده است. دیگر بر خلاف گذشته نمی‌توان از موتور سیکلت به عنوان کالایی ارزان و اقتصادی یاد کرد و ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

بازار موتور سیکلت در چند سال اخیر به تبع بازار ارز و خودرو، دچار تورم شدید شده است. دیگر بر خلاف گذشته نمی‌توان از موتور سیکلت به عنوان کالایی ارزان و اقتصادی یاد کرد و اکنون ارزان‌ترین موتورهای صفر کیلومتر بازار هم بیش از 25 میلیون تومان قیمت دارند.

این در شرایطی است که از آن سو، برخی مدل‌های خاص از برندهای لوکس هم به چشم می‌خورند که گاه فراتر از 200 میلیون تومان می‌ارزند. اما برای عموم مردم که اکثرا به چشم وسیله کار یا حمل و نقل به موتور سیکلت نگاه می‌کنند، قیمت مقرون به صرفه شرطی مهم در روند خرید آنهاست.

به گزارش اقتصاد آنلاین، نگاهی به شماری از ارزان‌ترین موتور سیکلت‌های حال حاضر بازار انداخته‌ایم که می‌توان آنها را به صورت صفر کیلومتر تهیه کرد. البته همه آنها مدل 1400 نیستند و در میانشان، موتورهای ساخت سالهای 1398 و 1399 هم دیده می‌شوند. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها در روز چهاردهم اردیبهشت ماه سال 1400 از بازار تهران، استعلام شده اند.

قیمت‌های حدودی موتورسیکلت در بازار - اردیبهشت ۱۴۰۰

رشد ۸۲ درصدی بازار موتورسیکلت ایران در پی افزایش قیمت خودرو

قیمت خودرو در سال‌های اخیر چنان بالا رفته که عملا قدرت خرید از بسیاری از اقشار مردم سلب شده است. در این شرایط، هر چقدر هم که مردم را به استفاده از وسایل نقلیه عمومی تشویق کنیم، باز هم نمی‌توان انکار کرد که وجود یک وسیله شخصی برای جابجایی‌های درون شهری، امری حیاتی به شمار می‌رود. در این اوضاع، بسیاری از مردم به خرید موتور سیکلت روی آورده‌اند. رئیس پلیس راهور ناجا با عنوان کردن آماری که از افزایش ۸۲ درصدی شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های نو حکایت دارد، این موضوع را تصدیق کرده ‌است.

بازار موتورسیکلت

به گفته این مقام مسئول، در سالی که گذشت، 212 هزار دستگاه موتور سیکلت مورد نقل و انتقال قرار گرفته اند. تعداد موتور سیکلت‌های نو پلاک شده هم افزایشی 82 درصدی داشته است. این در حالی است که بسیاری از موتورها بدون انتقال سند و به شکل قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شوند.

بنابراین باید تعداد موتورهای خرید و فروش شده در سال 99 را بسیار بالاتر از رقم اعلامی دانست. رئیس پلیس راهور در خصوص این پدیده، معتقد است که مردم از آنجا که پول خرید ماشین ندارند، موتور می‌خرند. او حتی می‌گوید که ماشین دارها هم به دلایلی همچون مصرف سوخت پایین و راحتی بیشتر در ترافیک، موتور سیکلت را به خودرو ترجیح می‌دهند.

پیامد چنین رویکردی که در بسیاری از کشورهای جنوب شرقی آسیا نیز دیده می‌شود٬ افزایش قابل توجه موتورسیکلت‌ها در کلان‌شهرها٬‌ افزایش بی نظمی در رانندگی٬‌ تشدید قانون شکنی٬‌ افزایش تلفات ناشی در تصادفات رانندگی‌است٬‌ اما به نظر می‌رسد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور٬‌گریزی نسبت به این روند وجود ندارد و باید در آینده نزدیک شاهد رشد روز افزون بازار موتورسیکلت در کشورمان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

    موتور هم زیاد ارزون نیست
    طرح ویو پیشرو مدل ۹۵ خریدم ۳ میلیون فروختم حجم ۲۰۰ بخرم پولم نرسید دوباره همین طرح ویو کویر خریدم ۳۸ میلیون
    باز خدارو شکر قسطی میدن

  • ابراهیم معتمد
    ابراهیم معتمد | ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

    موتور هم ارزون نیست
    یه موتور ایمن و مناسب الان ۴۰ میلیون هست
    همینم خیلی ها ندارن باز خوبا بعضی شرکت ها قسطی میدن
    موتور طرح ویو من سال ۹۵ خریدم ۳ میلیون تومن فروختم بالا تر بخرم هیچی گیرم نیومد با همون رو خریدم ۳۸ میلیون فقط فرقی که کرد انژکتوری شده

مطالب پیشنهادی