ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش فعالان کره جنوبی برای عفو و بازگشت وارث سامسونگ به این شرکت

در شرایطی که خانواده رئیس سابق هیئت مدیره سامسونگ درباره وضعیت دارایی‌های «لی کون-هی» و پرداخت مالیات ۱۰ میلیارد دلاری آن تصمیم می‌گیرد، عده‌ای از بازیگران بزرگ بازار کره خواستار عفو وارث خانواده لی شده‌اند، ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

در شرایطی که خانواده رئیس سابق هیئت مدیره سامسونگ درباره وضعیت دارایی‌های «لی کون-هی» و پرداخت مالیات ۱۰ میلیارد دلاری آن تصمیم می‌گیرد، عده‌ای از بازیگران بزرگ بازار کره خواستار عفو وارث خانواده لی شده‌اند، چون بازگشت مدیری مقتدر به سامسونگ را در شرایط فعلی بازار، برای آینده اقتصادی کره حیاتی می‌دانند.

«لی جائه-یونگ»، وارث خانواده لی هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد و بخشی از حبس ۳۰ ماهه خود را سپری کرده است. خانواده لی امروز در نامه‌ای به دولت کره جنوبی خواستار عفو لی جائه-یونگ شدند. وی در ماه ژانویه به خاطر رشوه به زندان افتاد و تا ۵ سال از فعالیت در سامسونگ منع شده است. با این حال، اکنون افراد زیادی در این کشور مدعی ‌هستند که ادامه حبس وارث سامسونگ می‌تواند اثرات فاجعه‌باری برای اقتصاد کره جنوبی داشته باشد.

به گزارش نشریه The Korea Times، پنج گروه لابی‌گری بزرگ کره ساعاتی پیش خواستار عفو وارث خانواده لی شدند. رهبران صنایع این کشور معتقدند که سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین کسب و کار کره جنوبی و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌رسانای جهان، نیازمند رهبری مقتدر است تا مشکل کمبود جهانی تراشه را مدیریت کند.

«کیم هیونگ-جون»، استاد دانشگاه ملی سئول می‌گوید ژاپن چند دهه پیش دقیقا به همین دلیل پیشتازی خود بر صنعت نیمه‌رساناها را از دست داد، چون رهبر مقتدری برای کنترل بازار نداشت و در عوض توسط گروهی از سرمایه‌گذاران هدایت می‌شد. حالا بازیگران بزرگ بازار کره باور دارند که اگر شخصی مثل لی جائه-یونگ دوباره رهبری سامسونگ را در دست نگیرد، کره جنوبی خیلی زود جایگاه اقتصادی خود را از دست می‌دهد.

خانواده «لی کون-هی» همچنین امروز اعلام کردند که بابت دارایی‌های به جا مانده از رئیس سابق هیئت مدیره سامسونگ ۱۰.۸ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهند کرد و کلکسیون بزرگ آثار هنری او را به موزه‌های دولتی اهدا می‌کنند. لی که از چهره‌های موثر در تبدیل سامسونگ به یکی از بزرگ‌ترین سازندگان تلفن‌های هوشمند و حافظه شناخته می‌شد، پارسال با ۲۳ میلیارد دلار دارایی از دنیا رفت.

خانواده لی می‌گویند قصد دارند مالیات ثروت خود را در یک بازه زمانه پنج ساله در شش قسط پرداخت کنند. پرداخت اولین قسط این مالیات از ماه جاری آغاز می‌شود. سامسونگ در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «وظیفه و مسئولیت مدنی ماست که تمام مالیات لازم را بپردازیم.»

در حال حاضر مشخص نیست که سهام لی در سامسونگ چگونه توزیع خواهد شد یا خانواده او اصلا قصدی برای فروش سهامش دارد یا نه. تحلیلگر شرکت HI Investment & Securities می‌گوید عدم ارائه جزئیات پیرامون شرایط آینده این سهام باعث ناامیدی سرمایه‌گذاران شده. از این رو، سهام Samsung C&T تاکنون حدود ۵.۵ درصد ریزش داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی