ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

برنامه حمایتی فوق العاده لامبورگینی برای فرزند آوری کارکنان اعلام شد

در سال‌های اخیر، احترام به حقوق کارمند و کارگر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. صنعت خودرو هم از کنار این موضوع عبور نکرده و ما در چند سال گذشته، شاهد کمپین‌های مختلف برای حمایت ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

در سال‌های اخیر، احترام به حقوق کارمند و کارگر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. صنعت خودرو هم از کنار این موضوع عبور نکرده و ما در چند سال گذشته، شاهد کمپین‌های مختلف برای حمایت از نیروی انسانی شرکت‌ها و ارتقای جایگاه آنها، بدون در نظر گرفتن سن و جنسیت، بوده‌ایم. در جدیدترین خبرها آمده که لامبورگینی برنامه جدیدی برای حمایت از کارکنان خود تعریف کرده است.

گاو خشمگین سنت آگاتا مدعی است که در چند سال اخیر، تعداد کارمندان زن خود را به شدت افزایش داده است. این امر با استخدام زنان متخصص در حوزه صنعت انجام گرفته است.

اما آنچه که به تازگی از داخل شرکت لامبورگینی به بیرون مخابره شده، برنامه حمایتی این کمپانی از کارکنانی است که می‌خواهند پدر یا مادر شوند. این افراد در طول مدت بارداری و زایمان، می‌توانند از 5 ماه مرخصی بدون کسر حقوق برخوردار شوند و در طول این بازه زمانی، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور ایتالیا خواهند بود. مادران می‌توانند این مرخصی را به مدت 6 ماه دیگر هم تمدید کنند، اما در طول آن 6 ماه، 30 درصد از حقوق کامل را دریافت می‌کنند.

لامبورگینی همچنین تصمیم دارد که با اتحادیه‌های کارگری هم همکاری داشته باشد تا مرخصی اختیاری با حقوق 30 درصدی را برای تشویق کارگران به فرزند آوری، به آنها ارائه دهد. البته اگر والدین یک دوره حداقل 15 روزه از آن مرخصی را بگذرانند، حقوق دریافتی آنها در این دوره به 40 درصد حقوق کامل هم می‌رسد. اما مادرانی که پس از زایمان به کار خود باز می‌گردند، می‌توانند از خدمات آمورش نگهداری از فرزند، مهد کودک‌های مخصوص، تعطیلات تابستانی و مرخصی‌های با حقوق نیز بهره مند شوند. در آن سو، تازه پدرها هم خدمات آموزش نگهداری از فرزند را دریافت خواهند کرد.

در واقع لامبورگینی اولین شرکتی نیست که خدمات ویژه برای حمایت از فرزند آوری به کارکنان خود، ارائه می‌دهد. اما چنین اقداماتی از سوی یک سوپر اسپرت ساز ایتالیایی واقعا جای تقدیر دارد. در حالی که طرح‌هایی همچون مرخصی اجباری همراه با حقوق برای دوران بارداری، در بسیاری از شرکت‌های دیگر همچون خودروسازان آمریکایی ارائه نمی‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina
    sina | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    خدا حفظشون کنه

مطالب پیشنهادی