ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرها بخاطر حمله باج‌افزاری به یکی از خطوط انتقال سوخت آمریکا عذرخواهی کردند

گروه پشت حمله باج‌افزاری به خطوط انتقال سوخت «کولونیال پایپ‌لاین» به خاطر مشکلات پیش‌آمده از بابت این حمله عذرخواهی کرد و اظهار داشت که هدف آن‌ها فقط درآمدزایی بوده و قصد ایجاد مشکلات جدی برای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

گروه پشت حمله باج‌افزاری به خطوط انتقال سوخت «کولونیال پایپ‌لاین» به خاطر مشکلات پیش‌آمده از بابت این حمله عذرخواهی کرد و اظهار داشت که هدف آن‌ها فقط درآمدزایی بوده و قصد ایجاد مشکلات جدی برای جامعه را نداشته‌‌اند.

به گزارش خبرگزاری Vice، گروه هکری DarkSide که FBI نقش آن‌ها در حمله به خط لوله کولونیال پایپ‌لاین را تایید کرده، با انتشار بیانیه‌ای در دارک وب نوشته: «ما اهداف سیاسی نداریم، ما در ژئوپولتیک دخیل نمی‌شویم، لازم نیست ما را به دولت‌های موجود وصل کنید و به دنبال انگیزه‌های ما باشید. هدف ما نه ایجاد مشکل برای جامعه بلکه پول درآوردن است. از امروز به بررسی دقیق‌تر شرکت‌هایی خواهیم پرداخت که همکارانمان اطلاعات آن‌ها را رمزنگاری می‌کنند تا در آینده از بروز پیامدهای اجتماعی اجتناب کنیم.»

به گفته خبرنگار نیویورک تایمز، گروه «دارک‌ساید» لزوما وابسته به کشور خاصی نیست، ولی معمولا از حمله به سیستم‌های روس یا شرکت‌های شرق اروپا خودداری می‌کند. بلومبرگ می‌گوید اعضای این گروه به استفاده از زبان روسی شناخته می‌شوند. این گروه از خط مشی جالبی پیروی می‌کند که مانع از حمله آن‌ها به بیمارستان‌ها، مراکز تدفین و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌شود. «دارک‌ساید» فقط شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهد و گاها بخشی از درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کند.

شرکت کولونیال پایپ‌لاین با خط لوله‌ای به طول ۸۸۵۰ کیلومتر تامین‌کننده ۴۵ درصد از سوخت شرق آمریکاست. این شرکت چند روز پیش به موجب حمله سایبری تمام فعالیت‌های خود را متوقف کرده بود، اما حالا خبر داده که دوباره بخش‌هایی از سیستمش را فعال خواهد کرد. کولونیال پایپ‌لاین انتظار دارد که خیلی زود کل سیستم خط لوله خود را به شبکه برگرداند.

اداره «ایمنی حاملان موتوری فدرال» از زیرمجموعه‌های وزارت حمل و نقل آمریکا در واکنش به قطعی موقت سرویس‌های کولونیال پایپ‌لاین به ۱۷ ایالت و منطقه واشنگتن دی.سی. اعلام کرده بود که خطوط تامین سوخت خود را باز نگه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iApple
    iApple | ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دوران حــمـــلـــه هـــای سـایـبـــری☺❕

مطالب پیشنهادی