ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل قابلیت تغییر آسان گذرواژه‌های ضعیف در کروم و اندروید را فراهم کرد

گوگل کروم سیستم مدیریت گذرواژه‌های خود را به‌روز کرده و توسعه می‌دهد تا اصلاح گذرواژه‌های ناامن آسان‌تر شود. حالا با کمک دو سرویس گوگل دوپلکس و گوگل اسیستنت می‌توانید با یک تپ ساده برای اکثر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۹

گوگل کروم سیستم مدیریت گذرواژه‌های خود را به‌روز کرده و توسعه می‌دهد تا اصلاح گذرواژه‌های ناامن آسان‌تر شود. حالا با کمک دو سرویس گوگل دوپلکس و گوگل اسیستنت می‌توانید با یک تپ ساده برای اکثر وب‌سایت گذرواژه امن بسازید.

گوگل سرویسی به نام Google Password Manager دارد که درون مرورگر کروم قرار گرفته و به‌صورت خودکار در ایجاد و استفاده از گذرواژه‌ها به شما کمک می‌کند. این شرکت حالا این قابلیت را در نسخه اندروید قرار داده و زمانی که با یک گذرواژه ناامن از سایت‌ها بازدید کنید، از طریق یک پاپ‌آپ این اتفاق را به شما اطلاع می‌دهد.

اگر روی این پاپ‌آپ تپ کنید، مدیر گذرواژه گوگل با کمک سرویس وب دوپلکس گذرواژه قبلی شما را به یک گذرواژه طولانی، قوی و تصادفی تبدیل می‌کند تا حساب کابری‌تان در امان بماند. این ویژگی ابتدا برای کاربران آمریکایی عرضه می‌شود و در زمان عرضه روی همه وب‌سایت‌ها کار نخواهد کرد، اما انتظار داریم که در هفته‌ها و ماه‌های آتی شاهد پشتیبانی گسترده‌تری برای آن باشیم.

سرویس دوپلکس اولین بار برای تکمیل سفارش غذا و خرید بلیت سینما معرفی شد. ولی حالا از توانایی‌های آن برای تغییر گذرواژه کمک گرفته می‌شود. البته گوگل می‌گوید افراد در صورت تمایل می‌توانند این فرآیند را به‌صورت دستی انجام دهند. کاربران سایر نقاط دنیا نیز می‌توانند انتظار داشته باشند که این سرویس را در ماه‌های آتی دریافت کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی