ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی از دستبند «موشن سونیک» با هدف استفاده توسط نوازندگان رونمایی کرد

سونی در اقدامی جالب، گجت جدید خود را با نام «موشن سونیک» (Motion Sonic) در پلتفرم جمع‌سپاری Indiegogo معرفی کرد. نوازندگان سازهای الکتریکی می‌توانند برای کنترل افکت‌های صوتی هنگام اجرا از این دستبند استفاده کنند.   ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۷ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

سونی در اقدامی جالب، گجت جدید خود را با نام «موشن سونیک» (Motion Sonic) در پلتفرم جمع‌سپاری Indiegogo معرفی کرد. نوازندگان سازهای الکتریکی می‌توانند برای کنترل افکت‌های صوتی هنگام اجرا از این دستبند استفاده کنند.  

موشن سونیک در واقع یک کپسول کوچک مانند فیت بیت است که می‌توان آن را در مچ‌بندهای لاستیکی مختلف قرار داد. به صورت پیش‌فرض دو بند مختلف برای استفاده از محصول در نظر گرفته شده است. بند مچی تنها دور مچ قرار می‌گیرد و برای نواختن سازهایی مثل گیتار الکتریک کاربرد دارد. اما بند دیگر پشت کف دست قرار می‌گیرد و برای اجرای سازهای کلیدی الکتریک مانند سینتی سایزر به کار می‌رود. 

کاربران می‌تواند جلوه‌های صوتی مختلف را با موشن سونیک متصل کنند و هنگام اجرا آن‌ها را کنترل نمایند. برای مثال می‌توانید هنگام حرکت انگشتان خود از چپ به راست، افکت تاخیر ایجاد کنید. کنترل تمامی جلوه‌های صوتی از طریق اپلیکیشن iOS امکان‌پذیر است؛ البته باید آیفون خود را نیز به ساز متصل کنید. در حال حاضر به نظر می‌رسد خبری از نسخه‌ی مخصوص اندروید نخواهد بود. 

سونی برای مدت نسبتاً زیادی در حال کار روی توسعه‌ی موشن سونیک است و نسخه آزمایشی آن را در فستیوال SXSW سال ۲۰۱۷ رونمایی کرده بود. چندی بعد مصاحبه‌ای از سوی سونی با Heesoon Kim، مدیر هنری و طراحی پروژه پیرامون ایده‌ی ابتدایی محصول منتشر شد. اکنون در صفحه‌ی کمپین موشن سونیک، نام کیم به عنوان رهبر پروژه به چشم می‌خورد. ۴۰۰ نمونه‌ی ابتدایی با قیمت ۲۱۸ دلار به فروش خواهند رسید، اما قیمت خرده‌فروشی ۲۴۸ دلار اعلام شده است. عرضه‌ی کلی هم از سال آینده شروع می‌شود. 

سونی در گذشته نیز سابقه‌ی استفاده از پلتفرم‌های جمع‌سپاری را داشته است. اما بیشتر آن‌ها مانند خنک‌کننده‌ی جیبی Reon Pocket از طریق سایت‌های ژاپنی مثل First Flight در دسترس قرار می‌گرفتند. اکنون به لطف استفاده از Indiegogo، سونی می‌تواند محصول جدید خود را در بازار آمریکا علاوه بر ژاپن، به فروش برساند. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی