ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیارک
علمی

سیارکی بزرگتر از برج ایفل به‌زودی از کنار زمین عبور می‌کند

یک سیارک بزرگتر از برج ایفل انتظار می‌رود چند روز دیگر از کنار سیاره زمین عبور کند. ناسا این سنگ عظیم فضایی که با سرعتی تقریبا ۲۰ برابر گلوله تفنگ حرکت می‌کند را به عنوان ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

یک سیارک بزرگتر از برج ایفل انتظار می‌رود چند روز دیگر از کنار سیاره زمین عبور کند. ناسا این سنگ عظیم فضایی که با سرعتی تقریبا ۲۰ برابر گلوله تفنگ حرکت می‌کند را به عنوان یک عامل «بالقوه خطرناک» دسته‌بندی کرده است.

به گفته ناسا، این سیارک که با نام 2021 KT1 نیز شناخته می‌شود، ساعت ۱۸:۵۴ دقیقه روز سه شنبه ۱۱ خرداد ماه به زمین نزدیک خواهد شد. ناسا معمولا با بررسی اندازه و فاصله یک سیارک از زمین، خطرناک بودن آن را تعیین می‎‌کند و این سنگ فضایی را جز دسته «بالقوه خطرناک» طبقه‌بندی کرده است. هر چند به احتمال بسیار زیاد بدون وقوع هیچ خطری از کنار زمین عبور کند.

کلمه «نزدیک» از نظر کیهانی یک مفهوم نسبی است. به همین دلیل تخمین زده شده که فاصله سیارک هنگام عبور از کنار زمین حدود ۷ میلیون کیلومتر باشد. حتی اگر این فاصله تقریبا ۱۹ برابر فاصله بین زمین و ماه است، ناسا همچنان عبور آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سیارک

به گفته ناسا، این سیارک با سرعتی معادل ۶۴ هزار کیلومتر در ساعت از کنار زمین عبور خواهد کرد. نشریه «نیوزویک» نیز در گزارش خود عنوان می‌کند که سرعت آن ۲۰ برابر سرعت گلوله تفنگ است. همچنین اندازه این سیارک به گفته ناسا، بین ۱۵۰ متر و قطر آن حدود ۳۲۹ متر تخمین زده شده است.

به صورت کلی بر اساس گفته آژانس «مرکز مطالعات اجرام نزدیک زمین»، دلیل عمده‌ای برای نگرانی وجود ندارد. آن‌ها در وب‌سایت خود نوشته‌اند:

«هیچ‌کس نباید بیش از اندازه در مورد برخورد یک سیارک یا ستاره دنباله‌دار به زمین نگران باشد. تهدید هر شخص در اثر سوانح رانندگی، بیماری‌ها، سایر بلایای طبیعی و مشکلات دیگر بسیار بیشتر از «اجرام نزدیک زمین» است.»

آن‌ها در گزارش خود عنوان می‌کنند این احتمال که روزی سیاره ما به یک سیارک برخورد کند، بسیار کم است اما امکانش وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی