ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

درآمد ۲ میلیاردی شهرداری از محل فروش طرح ترافیک در سال ۱۴۰۰

سیزده روز نخست فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر تهران، بدون اجرای طرح ترافیک گذشت و شهروندان تهرانی می‌توانستند در این مدت، بدون هیچ دغدغه خاص، در مناطق تحت پوشش طرح، تردد داشته باشند. اما این ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

سیزده روز نخست فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهر تهران، بدون اجرای طرح ترافیک گذشت و شهروندان تهرانی می‌توانستند در این مدت، بدون هیچ دغدغه خاص، در مناطق تحت پوشش طرح، تردد داشته باشند. اما این فرصت عالی تهران گردی به سرعت برق و باد تمام شد و از هفته آینده تمام خودروها برای ورود به مناطق مورد نظر، باید عوارض شهری پرداخت کنند.

طبق اعلام رسمی، از ظهر چهارشنبه هر هفته، امکان رزرو مجوز تردد طرح ترافیک روزانه برای هفته بعد، فراهم خواهد بود. البته اگر ظرفیت رزروها تکمیل شده باشد، دیگر امکان استفاده از مجوز تردد روزانه وجود نخواهد داشت.

طرح ترافیک 1400

گفتنی است که بر خلاف محدوده طرح ترافیک اصلی، ورود به محدوده طرح کنترل آلودگی هوا یا همان زوج و فرد سابق، نیازی به رزرو مجوز ندارد. بنا بر قوانین شهری، تردد در مناطق تحت پوشش طرح ترافیک، بدون رزرو مجوز، غیر مجاز است و مشمول پرداخت جریمه می‌شود.

مقدار این جریمه برابر با 787,500 ریال است که از حساب کیف پول شهروندی شما، کسر می‌گردد. روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این باره گفته که امسال بر خلاف سال گذشته، شهروندان پیش از ورود به محدوده طرح ترافیک، حتما باید نسبت به رزرو مجوز از طریق سایت my.tehran.ir اقدام کنند.

طرح ترافیک 1400

قیمت مجوز طرح ترافیک روزانه ۱۴۰۰ برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی، 63 هزار تومان و برای خودروهای با معاینه فنی برتر، 44 هزار تومان است. خودروهای برقی و هیبریدی شامل تخفیف بیشتری می‌شوند و به ازای هر روز تردد آزاد در محدوده طرح، تنها باید 7 هزار تومان پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که امکان لغو رزرو مجوز تردد روزانه در طرح، برای هر روز، تا قبل از ساعت 6 صبح همان روز، وجود دارد. ناگفته نماند که چنانچه شخصی صاحب چند خودرو باشد، رزرو مجوز را باید برای هر خودرو و هر پلاک، به صورت جداگانه انجام دهد.

براین اساس از شنبه 14 فروردین طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا از 8:30 تا 16 اجرا می‌شود و رانندگان یک‌بار خروج رایگان از 14:30 خواهند داشت.

لازم به تاکید است که طرح ترافیک 1400 در روزهای پنجشنبه اجرا نمی‌شود و تنها طرح کنترل آلودگی هوا (همان زوج و فرد سابق) در پنجشنبه‌ها برقرار خواهد بود.

درآمد ۲ میلیاردی شهرداری از محل فروش طرح ترافیک [به روز رسانی] - خرداد ۱۴۰۰

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: «شهرداری از محل فروش طرح ترافیک روزانه یک تا ۲ میلیارد درآمدزایی می‌کند.»

سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص درآمد شهرداری از محل فروش طرح ترافیک گفت: «روزانه یک تا 2 میلیارد از محل طرح ترافیک درآمد داریم.»

وی درباره اثرات محیط زیستی اجرای طرح ترافیک در تهران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: «مسئولان شرکت کنترل آلودگی هوا باید در این باره توضیح دهند.»

هاشمی درباره خساراتی که از محل لغو طرح ترافیک و کاهش به شهرداری وارد شده است، گفت: «بیش از پنج تا 6 بار در ستاد کرونا گزارش خود را از تعطیلی و کاهش طرح ارائه دادیم و نتیجه این گزارش این بود که تأثیرات لغو طرح ترافیک در کاهش مسافر کمتر از پنج درصد بوده است و حتی سفرهای غیر ضروری را افزایش داده و در طول خطوط، سفرهای خودروها 300 درصد در بعضی شرایط رشد داشته است.»

وی تاکید کرد: «مسئولان امر معتقدند لغو طرح ترافیک بار روانی مثبتی برای جامعه دارد و در این شرایط به کمک می‌آید و ما هم از تصمیم آنها تبعیت می‌کنیم.
معاون شهردار تهران تاکید کرد که درآمد شهرداری در این حوزه به حدود 60 درصد در سال 99 کاهش یافته است. و از برآوردهای کسب درآمد تا 500 میلیاردی به کسب درآمد 100 میلیاردی رسیدیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی