ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سیاست‌های جدیدی را در حوزه تبلیغات رمزارزها دنبال می‌کند

گوگل با انتشار بیانیه‌ای از تغییر سیاست‌ تبلیغاتی موتور جستجوی خود در مورد صرافی‌ها و اارئه دهندگان خدمات رمزارز خبر داد. این تغییرات که حکایت از برخورد نرم‌تر گوگل با بازار رمزارزها دارد قرار است ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

گوگل با انتشار بیانیه‌ای از تغییر سیاست‌ تبلیغاتی موتور جستجوی خود در مورد صرافی‌ها و اارئه دهندگان خدمات رمزارز خبر داد. این تغییرات که حکایت از برخورد نرم‌تر گوگل با بازار رمزارزها دارد قرار است از دو ماه دیگر اجرایی شوند.

براساس بیانیه منتشر شده در وب‌سایت گوگل، از ۱۲ مرداد ماه تبلیغ‌کنندگان ارائه‌دهنده خدمات مربوط به مبادلات رمزارزها و همچنین ارائه دهنده کیف پول‌هایی که کاربرانی در ایالات متحده را هدف قرار می‌دهند، می‌توانند در صورت رعایت شرایط مشخص شده گوگل و تایید این شرکت محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. این در حالی است که پیش از این چنین امکانی در اختیار آنها قرار نداشت.

گوگل

یکی از الزامات ارائه شده در گزارش گوگل، ثبت‌نام این شرکت‌ها و موسسات در شبکه مقابله با جرائم مالی به عنوان کسب‌وکار خدمات پولی است و داشتن مجوز بانکی ایالتی است.

تمام تبلیغ‌کنندگان علاوه بر هرگونه الزامات قانونی محلی، ایالتی و فدرالی باید از خط مشی‌های «گوگل ادز» نیز پیروی کنند. همچنین گوگل در این بیانیه اشاره می‌کند که قوانین جدید شامل کسب‌وکارهای مربوط به «عرضه اولیه کوین‌، پروتکل‌های معاملاتی DeFi یا هرگونه خرید، فروش یا معامله رمزارزها و محصولات مرتبط با آن‌ها» نمی‌شود.

سال ۲۰۱۸ گوگل تبلیغات مربوط به رمزارزها را به صورت گسترده ممنوع اعلام کرد. البته پس از آن برخی محدودیت‌های مربوط به این حوزه به تدریج برداشته شد و تاییدیه تبلیغ فقط برای افرادی با هدف بازارهای ایالات متحده و ژاپن صادر می‌شد. این امر به ویژه برای صرافی‌هایی که قصد ایجاد روابط مناسب در بازار ایالات متحده داشتند، چالش‌هایی به وجود آورد.

گوگل

گوگل با حرکت جدید خود نشان می‌دهد که یک بار دیگر قصد دارد تبلیغ مبادلات رمزارزها و کیف‌پول‌ها را تحت نظارت خود را به کاربران ارائه کند. هرچند هنوز هم ممکن است بسیاری از صرافی‌ها نتوانند شرایط مورد نظر گوگل را فراهم کنند اما بدون شک سیاست این شرکت نسبت به گذشته کمی نرم‌تر شده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی