ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رونمایی از کانسپت عجیب و غریب ب‌ام‌و ICE پس از 17 سال؛ جد بزرگ X6 [تماشا کنید]

کانال یوتیوبی BMW Group Classic اخیرا با تهیه ویدیویی جالب، به دو کانسپت قدیمی ب‌ام‌و که هرگز به صورت رسمی پرده‌برداری نشده‌اند، پرداخته است. یکی از این کانسپت‌ها ICE نام دارد و آن را باید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۰

کانال یوتیوبی BMW Group Classic اخیرا با تهیه ویدیویی جالب، به دو کانسپت قدیمی ب‌ام‌و که هرگز به صورت رسمی پرده‌برداری نشده‌اند، پرداخته است. یکی از این کانسپت‌ها ICE نام دارد و آن را باید حاصل ترکیب شاسی‌بلند X5 و کوپه جذاب Z4 دانست. به عبارت بهتر می‌توان این خودرو را جد کراس‌اوور ساختارشکن و پرفروش X6 توصیف نمود.

احتمالا فکر کنید ICE از عبارت موتور احتراق داخلی اقتباس شده، اما این نام در حقیقت حاصل ترکیب حروف ابتدایی واژه‌های عبارت Integrated Concept Engineering (به معنای مهندسی کانسپت یکپارچه) است.

ب‌ام‌و با رونمایی از کراس‌اوور کوپه X6 در سال 2008 پایه‌گذار یک کلاس جدید شد. شاید در زمان معرفی، باواریایی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند این خودرو به چنان موفقیت بالایی دست یافته و سود سرشاری را نصیب آنها کند! اما پیش از عرضه X6، طراحان ب‌ام‌و با خلق کانسپت عجیب و غریب ICE، ایده اولیه را بنا نهاده بودند.

کانسپت ب‌ام‌و ICE بر مبنای شاسی X5 توسعه پیدا کرده و اجزای داخل کابین آن از Z4 به امانت گرفته شده‌اند. اما برخلاف Z4، در قسمت عقب ICE دو صندلی کوچک قرار دارند. این مدل مفهومی در اصل ادامه‌دهنده راه کانسپت ب‌ام‌و X-Coupe محسوب می‌شود. بد نیست بدانید کانسپت مذکور در سال 2001 معرفی شده بود.

مفهومی ب‌ام‌و ICE هرگز در معرض دید عموم قرار نگرفته و می‌توان گفت که حالا پس از 17 سال رونمایی می‌شود!

آنطور که ب‌ام‌و اعلام کرده بخش زیادی از فرایندهای طراحی مفهومی ICE در استودیوی باواریایی‌ها واقع در کالیفرنیا انجام شده تا محصول نهایی با سبک زندگی و سلیقه مشتریان آمریکایی بیشترین مطابقت را داشته باشد.

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم، علاوه‌بر شاسی، قوای محرکه این کانسپت نیز از کراس‌اوور X5 به امانت گرفته شده‌است. چنانچه دوست دارید با این کانسپت خاص و عجیب و غریب بیشتر و بهتر آشنا شوید، دعوت می‌کنیم ویدیوی زیر را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی