ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل برندگان جوایز طراحی ۲۰۲۱ را اعلام کرد

اپل برخلاف سال گذشته میلادی که تا پایان کنفرانس WWDC 2020 برای معرفی برندگان مسابقه طراحی ۲۰۲۰ صبر کرد، اینبار در جریان برگزاری WWDC 2021 تصمیم به اعلام برندگان جوایز طراحی ۲۰۲۱ گرفت. اپل امسال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

اپل برخلاف سال گذشته میلادی که تا پایان کنفرانس WWDC 2020 برای معرفی برندگان مسابقه طراحی ۲۰۲۰ صبر کرد، اینبار در جریان برگزاری WWDC 2021 تصمیم به اعلام برندگان جوایز طراحی ۲۰۲۱ گرفت.

اپل امسال در هر دسته، یک اپ و بازی را به عنوان برنده انتخاب کرده است. امسال در میان برندگان یک بازی با قابلیت دسترسی‌پذیری بالا به نام «HoloVista» به چشم می‌خورد که کاربران می‌توانند گزینه‌های مختلفی را برای کنترل حرکتی، ابعاد متن، کنتراست متن و شدت افکت‌های بصری و صوتی تنظیم کنند. در این بازی، کاربران از دوربین آیفون برای یافتن اجسام پنهان استفاده می‌کنند.

بازی HoloVista

یکی دیگر از برندگان، اپ تبدیل متن  به گفتار «Voice Dream Reader» است که از زبان‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های تطبیقی زیادی را همراه با حجم بالای شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برنامه Voice Dream Reader

در بخش «لذت‌بخش و سرگرم‌کننده»، برندگان تجربه‌های جذاب و به یاد ماندنی را با استفاده از فناوری‌های اپل در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اپ سرگرمی کودکان بلژیکی «Pok Pok Playroom» به علت طراحی متفکرانه و استفاده از افکت‌های صوتی و تعاملات به عنوان برنده انتخاب شده است.

برنامه Pok Pok Playroom

یکی دیگر از برندگان جوایز طراحی ۲۰۲۱ اپل بازی بریتانیایی «Little Orpheus» است که داستان‌سرایی، سرگرمی و غافلگیری را با یکدیگر ترکیب کرده و تجربه بازی شبیه به کنسول‌ها را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

بازی Little Orpheus

در بخش «Interaction»، برندگان برنامه‌هایی با رابط‌های بصری و کنترل‌های ساده را ارائه می‌کنند. در این دسته، اپ آب و هوای آمریکایی «CARROT Weather» بخاطر پیش‌بینی‌های طنزآمیز، تصاویر منحصر به‌فرد و تجربه سرگرم‌کننده برنده چنین جایزه‌ای شده، البته به عنوان واچ فیس اپل واچ و ویجت هم در دسترس است.

برنامه CARROT Weather

بازی کانادایی «Bird Alone» ژست‌ها، هپتیک‌ها و افکت‌های صوتی پویا را بطور هوشمندانه‌ای با یکدیگر ترکیب می‌کند.

بازی Bird Alone

در بخش تاثیرگذاری اجتماعی، اپ دانمارکی «Be My Eyes» به عنوان یکی از برندگان جوایز طراحی ۲۰۲۱ اپل انتخاب شده. این برنامه به افراد نابینا و کاربرانی که مشکل بینایی دارند، در شناسایی اجسام کمک می‌کند. آن‌ها این اجسام را توسط دوربین با داوطلبان به اشتراک می‌گذارند و کمک می‌گیرند. این اپ حالا بیش از ۳۰۰ هزار کاربر دارد که توسط ۴.۵ میلیون نفر کمک می‌شوند.

برنامه Be My Eyes

یکی دیگر از برندگان امسال، بازی بریتانیایی «Alba» است که به گیمرها حفظ محیط زیست و حیوانات، تعمیر پل‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها و موارد دیگر را یاد می‌دهد. این برنامه با هر دانلود، یک درخت هم می‌کارد.

بازی Alba

اپ بلاروسی «Loóna» یکی دیگر از برندگان مسابقه طراحی اپل است که برای خواب بهتر کاربران، فعالیت‌ها و صداهای آرامش‌بخش را ترکیب کرده و از داستان‌سرایی استفاده می‌کند.

برنامه Loóna

بازی چینی «Genshin Impact» به علت طراحی بصری، کیفیت سایه‌ها و فریم ریت موفق به کسب جایزه شده، البته این بازی در لیست بهترین‌های ۲۰۲۰ اپل و بهترین بازی گوگل در سال ۲۰۲۰ قرار داشت.

بازی Genshin Impact

در بخش نوآوری، اپ موسیقی هندی «NaadSadhana» به چشم می‌خورد که به هنرمندان و ناشران کمک می‌کند. این برنامه از هوش مصنوعی و Core ML برای شنیدن و ارائه بازخورد استفاده می‌کند.

برنامه NaadSadhana

بازی «League of Legends: Wild Rift» هم موفق به کسب جایزه شده که علت چنین موضوعی، کنترل‌های لمسی، سیستم هدف‌گذاری خودکار و تنظیمات دوربین اختصاصی موبایل هستند.

بازی League of Legends: Wild Rift

اپل همچنین ویدیویی از برندگان منتشر کرده که می‌توانید آن را در این لینک ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی