ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی S21 FE
تکنولوژی

هرآنچه تا به امروز درباره گلکسی S21 FE سامسونگ می‌دانیم

سامسونگ سال گذشته میلادی از گوشی گلکسی S20 FE رونمایی کرد که به علت مشخصات فنی قابل توجه و قیمت مناسبش، مورد توجه زیادی قرار گرفت. حالا علاقه‌مندان منتظر رونمایی از گوشی جایگزین آن هستند. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

سامسونگ سال گذشته میلادی از گوشی گلکسی S20 FE رونمایی کرد که به علت مشخصات فنی قابل توجه و قیمت مناسبش، مورد توجه زیادی قرار گرفت. حالا علاقه‌مندان منتظر رونمایی از گوشی جایگزین آن هستند. تا به امروز گزارش‌های زیادی درباره این دستگاه منتشر شده‌اند و ما می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های احتمالی گلکسی S21 FE سامسونگ داشته باشیم.

با افزایش رقابت در بازار، سامسونگ می‌خواهد تا جای ممکن مشخصات فنی گوشی‌های نه چندان گران‌قیمتش را بهبود دهد که شاهد چنین موضوعی در گلکسی S20 FE و همچنین گلکسی A52 و A72 بودیم. حالا باید منتظر چنین فرمولی برای گلکسی S21 FE هم باشیم که طبق گزارش‌ها و شایعات، می‌تواند توجهات زیادی را جلب کند.

نام و تاریخ معرفی

گلکسی S21 FE سامسونگ

سامسونگ هنوز بطور رسمی از معرفی دستگاهی با نام گلکسی S21 FE در سال جاری میلادی خبر نداده، اما این کمپانی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که هرسال از نسخه FE پرچمدارهای اصلی‌‌اش رونمایی خواهد کرد. با توجه به این موضوع، امسال هم باید منتظر معرفی گلکسی S21 FE باشیم.

البته افشای نقشه راه سامسونگ نشان داده که این کمپانی می‌خواهد از نسخه FE پرچمدار نیمه اول ۲۰۲۱ خودش رونمایی کند. طبق گزارش‌ها، این دستگاه احتمالا در مرداد یا شهریور ماه معرفی می‌شود.

طراحی گلکسی S21 FE سامسونگ

طراحی گلکسی S21 FE سامسونگ

گلکسی S20 FE شباهت زیادی به گلکسی S20 دارد و انتظار داریم چنین موضوعی را در نسل جدیدش هم شاهد باشیم. در روزهای اخیر رندرهای زیادی از این دستگاه منتشر شده که ما را با طراحی آن آشنا می‌کنند.

ظاهرا ابعاد این دستگاه کمی بزرگتر از گلکسی S21 است، هرچند ضخامت آن‌ها تفاوتی نخواهد داشت. گلکسی S21 FE ابعادی برابر ۱۵۵.۷ در ۷۴.۵ در ۷.۹ میلی‌متر خواهد داشت که بین گلکسی S21 و S21 پلاس قرار می‌گیرد.

طراحی گلکسی S21 FE سامسونگ

یک منبع موثق حوزه فناروی به نام «ایوان بلس» هم اخیرا رندرهای این دستگاه را در ۵ رنگ متنوع منتشر کرده که آن را در زوایای مختلف به نمایش می‌گذارند. در حالت کلی با طراحی آشنایی روبه‌رو هستیم و متاسفانه سامسونگ نمی‌خواهد از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون در آن استفاده کند.

مشخصات فنی گلکسی S21 FE

مشخصات فنی گلکسی S21 FE سامسونگ

سامسونگ برای اینکه بتواند جدیدترین گوشی FE خود را با قیمت پایین‌تری به بازار عرضه کند، باید برخی ویژگی‌های پرچمدارهایش را از آن حذف کند. یکی از این تفاوت‌ها، ظرفیت باتری کمتر نسبت به گلکسی S21 پلاس خواهد بود، در حالی که S20 FE ظرفیت باتری یکسانی با مدل پلاس S20 دارد.

گلکسی S21 FE با باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی از راه می‌رسد که اگرچه ۵۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری نسبت به نسخه استاندارد دارد، اما ۳۰۰ میلی آمپر ساعت از گلکسی S21 پلاس کمتر است.

انتظار می‌رود گلکسی S21 FE به ۶/۸ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ حافظه داخلی مجهز شود و البته چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ داشته باشد. اسنپدراگون ۸۸۸ هم اکنون قدرتمندترین تراشه کوالکام محسوب می‌شود که در اکثر پرچمدارهای اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته. بنابراین اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، عملکرد پردازشی گلکسی S21 FE تفاوتی با دیگر محصولات سری گلکسی S21 نخواهد داشت.

با توجه به اینکه امسال نسل جدید گلکسی نوت از راه نمی‌رسد و کره‌ای‌ها می‌خواهند تنها نسل جدید گوشی‌های تاشو خود یعنی گلکسی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ را وارد بازار کنند، گلکسی S21 FE وظیفه سنگینی برعهده خواهد داشت. بنابراین احتمالا سامسونگ با مشخصات فنی قدرتمند می‌خواهد تا جای ممکن کاربران را جذب این محصولش کند.

قیمت سامسونگ گلکسی S21 FE

قیمت سامسونگ گلکسی S21 FE

در کنار تمام مشخصات و ویژگی‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد چیزی نیست جز قیمت. سامسونگ در کنار استفاده از قطعات جدید و قدرتمند، باید محصول جدیدش را با قیمت مقرون به صرفه‌ای هم وارد بازار کند تا کاربران توجه ویژه‌ای به آن نشان دهند.

از آنجایی که گلکسی S21 با قیمت پایه ۷۹۹ دلار در بازار فروخته می‌شود، سامسونگ باید قیمت نسخه FE آن را پایین‌تر درنظر بگیرد. علاوه بر این، گلکسی S20 FE قیمت پایه ۶۹۹ دلار دارد و نباید جایگزینش گران‌تر از آن باشد.

طبق شایعات، سامسونگ طرفدارانش را ناامید نخواهد کرد و می‌خواهد قیمت کاملا مناسبی را برای این گوشی‌اش درنظر بگیرد. در صورتی که گزارش‌ها صحت داشته باشند، گلکسی S21 FE با قیمت پایه ۶۳۰ دلار در کره جنوبی از راه می‌رسد، البته شایعات از قیمتی در محدوده ۶۳۰ تا ۷۲۰ دلار خبر می‌دهند.

اگر این قیمت صحت داشته باشد، با کاهش چشمگیری در مقایسه با قیمت پایه ۸۰۹ دلاری گلکسی S20 FE در کره جنوبی روبه‌رو هستیم. اگرچه شاید گلکسی S21 FE در سایر بازارها چنین کاهش قیمتی را تجربه نکند، اما تقریبا می‌توانیم بگوییم که سامسونگ این دستگاه را ارزان‌تر از نسل قبلی‌اش وارد بازار می‌کند.

با توجه به اینکه نزدیک به دو ماه با معرفی این دستگاه فاصله داریم، احتمالا در روزها و هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر می‌شود یا اطلاعات کنونی مورد تایید قرار می‌گیرند. البته یکی از جزئیاتی که می‌تواند برای کاربران اهمیت بالایی داشته باشد، دوربین اصلی است. باید منتظر ماند و دید کره‌ای دوربین گلکسی S21 را به نسخه FE آن می‌آورند یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی