ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استارتاپ تاکسی هوایی لری پیج یکی از طراحان اصلی‌اش را از دست داد

استارتاپ تاکسی هوایی «کیتی هاوک» اگرچه توسط هم‌بنیانگذار گوگل یعنی «لری پیج» پشتیبانی می‌کند، اما این موضوع به معنای عملکرد بی‌نقص و بدون مشکلش نیست. این استارتاپ اخیرا یکی از مهندسان اصلی‌اش به نام «دیمون ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

استارتاپ تاکسی هوایی «کیتی هاوک» اگرچه توسط هم‌بنیانگذار گوگل یعنی «لری پیج» پشتیبانی می‌کند، اما این موضوع به معنای عملکرد بی‌نقص و بدون مشکلش نیست. این استارتاپ اخیرا یکی از مهندسان اصلی‌اش به نام «دیمون وندر لیند» را از دست داده است.

طبق گزارشی جدید، کیتی هاوک در ماه مه همکاری‌اش با این مهندس و طراحی را قطع کرده. وندر لیند برای چندین ماه با لری پیج و همچنین مدیرعامل این استارتاپ، «سباستین ترون» درباره استراتژی آن‌ها بحث و جدل داشته است.

پیج و ترون به دنبال ساخت نسخه بزرگتری از تاکسی هوایی «Heaviside» هستند که می‌تواند بطور خودران و همراه با یک خلبان پشتیبان از راه دور، دو مسافر را جابجا کند، اما وندر لیند چنین پروژه‌ای را بسیار ریسکی عنوان کرده بود.

طبق گزارش اخیر، وندر لیند ایده‌های پرسنل را قبول نمی‌کرده و همچنین کیتی هاوک شکایت‌هایی درباره تبعیض جنسیتی هم دریافت کرده. با این وجود، یک بررسی خارجی نشانه‌ای از چنین تبعیضی را پیدا نکرده، اما کیتی هاوک برای بهبود فرهنگ شرکت از یک مشاور خارجی استفاده کرده است.

تاکسی هوایی

اگرچه این استارتاپ تاکسی هوایی یکی از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داده، اما بخشی از آن را با تصاحب شرکت «3D Robotics» و استخدام هم‌بنیانگذارش، «کریس اندرسون» به عنوان مدیر عملیاتی، جبران می‌کند. ترون وظیفه سنگینی در کیتی هاوک دارد که شامل توسعه نمونه اولیه Heaviside می‌شود.

خروج وندر لیند و همچنین تصاحب 3D Robotics می‌تواند جان تازه‌ای به کیتی هاوک بدهد، استارتاپی که تلاش‌های اولیه‌اش برای توسعه خودروی پرنده را در سال ۲۰۲۰ متوقف و بسیاری از اعضای تیم آن پروژه را اخراج کرد. با این وجود، این استارتاپ همچنان باید با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم کند.

کیتی هاوک باید با شرکت‌های بیشتری در مقایسه با گذشته در حوزه تاکسی هوایی رقابت کند. اگرچه این شرکت تحت حمایت لری پیچ با تاکسی پرنده خودران Heaviside می‌تواند دست بالاتر را در بازار داشته باشد، اما مقامات و مسافران به راحتی به امنیتش اطمینان نخواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی