ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریزش قیمت بیت کوین به دنبال ممنوعیت جدید در چین

به دنبال تصمیم سومین بانک بزرگ چین مبنی بر ممنوعیت تمامی تراکنش‌های مربوط به رمزارزها از جمله بیت کوین، شوک دیگری به بازار وارد شد و قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه ریزش حدود ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

به دنبال تصمیم سومین بانک بزرگ چین مبنی بر ممنوعیت تمامی تراکنش‌های مربوط به رمزارزها از جمله بیت کوین، شوک دیگری به بازار وارد شد و قیمت بیت کوین در عرض چند دقیقه ریزش حدود ۱۰۰۰ دلاری را تجربه کرد. بانک «کشاورزی» چین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در صورت تخطی، تراکنش مربوطه تعلیق و حساب فرد خاطی مسدود می‌شود.

بازار رمزارزها دوران پرتنشی را سپری می‌کند. به گفته برخی تحلیلگران بازار، محدودیت‌های جدید چین نه تنها در نوسان قیمت بیت کوین بی‌تاثیر نبوده‌اند، اتفاقا نقش مهمی در این میان بازی می‌کند. دقایقی پس از آنکه سومین بانک بزرگ چین با انتشار اطلاعیه‌ای از ممنوعیت‌های جدیدی برای معاملات رمزارزها و بیت کوین خبر داد، قیمت این رمزارز محبوب به حدود ۳۲ هزار دلار کاهش یافت. باید دید این روند نزولی ادامه پیدا خواهد کرد یا مسیر دیگری را ادامه خواهد داد. در زمان نوشتن این مطلب قیمت بیت کوین با افت ۷.۵۳ درصدی طی یک روز به حدود ۳۲,۹۰۰ دلار رسیده است.

برخی تحلیلگران بازار ریزش حدود ۱۰۰۰ دلاری بیت کوین را به تصمیم سومین بانک بزرگ چین مرتبط می‌دانند و برخی دیگر نیز چنین نظری ندارند و می‌گویند مدتی است بیت کوین در چنین وضعیتی قرار دارد و چنین اخباری تنها می‌تواند باعث ایجاد هیجان‌های مقطعی در بازار شود و تاثیر بلندمدتی بر روند قیمت‌ها ندارند.

این نخستین باری نیست که محدودیت‌هایی از سوی چین برای فعالان بازار رمزارز مطرح می‌شود و پیش از این نیز خبر متوقف کردن فعالیت ماینرها و اعمال محدودیت‌های بانکی برای مشتریان، نوسانات دیگری را در بازار ایجاد کرده بود. گفتنی است با توقف فعالیت ماینرها در چین، نرخ هش ریت بیت‌کوین به کمترین میزان خود طی ۸ ماه گذشته رسیده است. همین مساله باعث کاهش درآمد ماینرها شده است.

قیمت بیت کوین

گفتنی است میزان هش ریت نشان می‌دهد ماینرها چقدر در حال فعالیت و تایید تراکنش هستند و کاهش میزان هش ریت به معنی کاهش امنیت شبکه بیت کوین است. باید دید آیا نهایتا بیت کوین می‌تواند از سلطه چین خارج شود یا خیر.

در حال حاضر اخبار ضد و نقیضی مبنی بر حذف اطلاعیه بانک کشاورزی چین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، هرچند نمی‌توان چندان به آن‌ها اعتماد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

    آدم عاقل سرمایۀ واقعی را فدای سود خیالی نمیکند
    و السلام

مطالب پیشنهادی