ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام از چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس با فرکانس ۳ گیگاهرتز رونمایی کرد

پس از مدت‌ها انتظار، کوالکام در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ از نسخه جدید تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. این چیپ که اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نام دارد، از فرکانس بالاتری نسبت به نسخه استاندارد بهره می‌برد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

پس از مدت‌ها انتظار، کوالکام در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ از نسخه جدید تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. این چیپ که اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس نام دارد، از فرکانس بالاتری نسبت به نسخه استاندارد بهره می‌برد.

در حالی که فرکانس هسته Kryo 680 اسنپدراگون ۸۸۸ به ۲.۸۴ گیگاهرتز می‌رسد، نسخه جدیدش فرکانسی برابر ۲.۹۹۵ گیگاهرتز دارد که البته کوالکام در بازاریابی‌اش آن را ۳ گیگاهرتز اعلام می‌کند.

کوالکام همچنین نسل ششم موتور هوش مصنوعی تراشه جدیدش را ارتقا داده. در حالی که اسنپدراگون ۸۸۸ در هر ثانیه می‌تواند ۲۶ تریلیون عملیات در ثانیه (TPOS) انجام دهد، این میزان در نسخه پلاس افزایش ۲۰ درصدی را تجربه کرده و به ۳۲ تریلیون عملیات در ثانیه افزایش یافته است.

این چیپ از مودم X60 با حداکثر سرعت ۳.۶ گیگابیت بر ثانیه بهره می‌برد و خبری از مودم X65 در آن نیست. اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس برای محصولات پرچمدار به خصوص گوشی‌های گیمینگ توسعه یافته چرا که از رزولوشن +QHD با حداکثر رفرش ریت ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس

طبق گفته کوالکام، اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این تراشه در فصل سوم سال جاری میلادی از راه می‌رسند، بنابراین برای ملاقات با این چیپ نباید مدت زمان زیادی صبر کنیم. آنر گفته که از این تراشه در پرچمدار مجیک ۳ استفاده خواهد کرد و البته شرکت‌های دیگری مانند موتورولا، ویوو، شیائومی و ایسوس هم می‌خواهند محصولاتشان را با اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس روانه بازار کنند. بنابراین بسیاری از پرچمدارهای اندرویدی در ادامه سال چنین تراشه‌ای را تجربه خواهند کرد.

این اولین باری نیست که کوالکام چندین ماه پس از عرضه یک تراشه پرچمدار، نسخه جدیدش را معرفی می‌کند. در گذشته شاهد چنین رویکردی برای اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و ۸۶۵ پلاس بوده‌ایم که قدرتمندتر از نسخه استاندارد بودند. البته این کمپانی در کنار نسخه پلاس اسنپدراگون ۸۶۵، از اسنپدراگون ۸۷۰ هم رونمایی کرده که آن را می‌توان نسخه پلاس پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ درنظر گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی