ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا با تحویل بیش از ۲۰۰ هزار خودرو، رکورد فروش سه ماهه خود را شکست

تسلا اخیرا آمار فروش مربوط به سه ماهه دوم سال 2021 را منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد خودروساز نوپای آمریکایی عملکردی فراتر از انتظار داشته و توانسته 201,250 دستگاه از انواع محصولات خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ تیر ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

تسلا اخیرا آمار فروش مربوط به سه ماهه دوم سال 2021 را منتشر کرده است. این آمار نشان می‌دهد خودروساز نوپای آمریکایی عملکردی فراتر از انتظار داشته و توانسته 201,250 دستگاه از انواع محصولات خود را به مشتریان در سرتاسر جهان تحویل دهد. این در حالی است که کارشناسان فروش 193 الی 200 هزار دستگاهی را برای تسلا در این بازه پیش‌بینی کرده بودند.

با تحویل این تعداد خودرو، تسلا رکورد قبلی خود را که در سه ماهه اول سال 2021 به ثبت رسیده بود، بهبود بخشیده است. در بازه زمانی مذکور این کمپانی موفق به تحویل 184,800 خودرو شده بود. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا با انتشار توئیتی دستیابی به رکورد جدید را علی‌رغم وجود چالش‌های متعدد را تبریک گفته است.

واکاوی آمار فروش تسلا در سه ماهه دوم 2021 حکایت از آن دارد، بخش اعظمی از فروش کمپانی را دو خودروی مدل 3 و مدل Y به خود اختصاص داده‌اند، طوری که از بین 201,250 اتومبیل به فروش رسیده، 199,360 دستگاه مربوط به این دو مدل هستند. دو مدل گران‌تر S و X نیز در این مدت، روی هم رفته 1,890 مشتری جدید پیدا کرده‌اند.

اما از نظر آمار تولید، وضعیت حتی بهتر بوده و تسلا در سه ماهه دوم امسال به رکورد تولید 206,421 خودرو دست یافته است. از این رقم 204,081 دستگاه به دو مدل 3 و Y اختصاص دارد و 2,340 دستگاه هم به مدل S و X مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد با این رکوردها تسلا یک سه‌ ماهه سودده دیگر را پشت سر گذاشته است.

تسلا

تسلا در بیانیه مربوطه به تولید و تحویل بیش از 200 هزار خودرو اشاره کرده و از تلاش‌های کادر خود در تامین قطعات و غلبه بر چالش‌های لجستیکی تقدیر نموده است. نکته جالب اینکه در این بیانیه اضافه شده احتمالا آمار و ارقام حقیقی بهتر از موارد مذکور خواهند بود، چرا که در حال حاضر فقط مدل‌هایی در آمار لحاظ شده‌اند که در دست مشتریان بوده و کار ثبت اسناد و مدارک آنها به پایان رسیده است. از این رو رقم نهایی ممکن است 0.5 درصد یا بیشتر تفاوت داشته باشد.

ناگفته نماند تسلا تاکید کرده فروش خودرو فقط یکی از فاکتورهای موثر در وضعیت مالی کمپانی است و عوامل دیگری مثل هزینه فروش، تبادلات خارجی و لیزینگ نیز در این بین موثر هستند. به همین خاطر نباید فقط از روی آمار فروش درباره شرایط مالی سه ماهه دوم امسال قضاوت کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۳ تیر ۱۴۰۰

    کم کم داره ازین پسره خوشم میاد. مرسی

مطالب پیشنهادی