ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی پوکو اف ۳؛ بهترین گوشی برای گیمرها [تماشا کنید]

پوکو که چند ماه قبل رسماً از شیائومی جدا شد و هویتی مستقل پیدا کرد، با این شعار فعالیت می‌کند: «هر آنچه نیاز دارید، نه چیزی بیشتر». معنای ساده این شعار این است که پوکو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | ۲۲:۰۰

پوکو که چند ماه قبل رسماً از شیائومی جدا شد و هویتی مستقل پیدا کرد، با این شعار فعالیت می‌کند: «هر آنچه نیاز دارید، نه چیزی بیشتر». معنای ساده این شعار این است که پوکو محصولاتش را با ویژگی‌های اساسی و ضروری برای کاربردهای خاص طراحی و تولید می‌کند و شاخ و برگ‌های اضافه را می‌زند تا محصول نهایی با قیمت رقابتی وارد بازار شود. جدیدترین گوشی این شرکت که چند هفته است وارد بازار ایران شده، پوکو اف ۳ نام دارد. پوکو این گوشی را برای کسانی ساخته که به سخت‌افزار قدرتمند و نمایشگر فوق‌العاده نیاز دارند اما اهل عکاسی حرفه‌ای نیستند. در این مطلب می‌خواهم پوکو اف ۳ را بررسی کنم.

پوکو اف ۳ از نظر سخت‌افزاری یک پرچمدار است. چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ در کنار ۶ یا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی به‌راحتی تمام اپلیکیشن‌ها و بازی‌های روز را اجرا می‌کنند. نمایشگر این گوشی هم دست کمی از پرچمداران ندارد: صفحه امولد ۱۲۰ هرتزی با رزولوشن فول اچ‌دی و حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت. اگر این دو ویژگی برایتان اهمیت دارد پوکو اف ۳ بهترین انتخاب برای شماست، چون با قیمت باورنکردنی حدود ۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در ادامه مشخصات کامل پوکو اف ۳ را مرور می‌کنیم.

مشخصات گوشی شیائومی پوکو اف ۳
  • بدنه شیشه‌ای و فریم پلاستیکی
  • نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز
  • ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم
  • ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۲۰  مگاپیکسلی
  • باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی
  • اسپیکر استریو
  • وزن ۱۹۶ گرم
  • رنگ‌بندی مشکی، سفید، آبی
  • قیمت حدود ۹.۵ میلیون تومان برای مدل ۶/۱۲۸ گیگابایتی

پوکو اف ۳ را می‌توان جایگزینی برای پوکو اف ۲ پرو دانست. زمانی که این گوشی را در دیجیاتو بررسی کردیم به آن لقب «کابوس پرچمداران ۱۰۰۰ دلاری» دادیم. جالب است بدانید پوکو اف ۳ با نمایشگر و سخت‌افزار بهتر، نصف قیمت زمان عرضه پوکو اف ۲ پرو به فروش می‌رسد. این گوشی با این قیمت نه‌تنها تمام میان‌رده‌ها را از میدان بیرون می‌کند، بلکه حتی پرچمداران را هم به چالش می‌کشد. پوکو اف ۳ در مقایسه با پوکو اف ۲ پرو کمبودهایی هم دارد که بین آن‌ها می‌توان به حذف جک هدفون و کاهش رزولوشن دوربین‌های واید و اولتراواید اشاره کرد.

پوکو اف ۳ را فروشگاه اینترنتی می مارکت برای بررسی در اختیار دیجیاتو قرار داده است. مدلی که به دست من رسیده ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد و مشکی رنگ است. اگر قصد خرید انواع محصولات شیائومی از فروشگاهی مطمئن را دارید، به وب‌سایت می‌مارکت سر بزنید.

بررسی ویدیویی گوشی شیائومی پوکو اف ۳

تماشای ویدیو از آپارات

تماشای ویدیو از یوتوب

طراحی و کیفیت ساخت

پوکو اف ۳ گوشی بسیار زیبا، سبک و خوش‌دستی محسوب می‌شود و شباهت زیادی به می ۱۱ دارد. از نمای جلو یک نمایشگر تخت را می‌بینیم که حدود ۸۶ درصد پنل جلو را پوشانده و لبه‌هایش اندکی انحنا دارد. حاشیه‌های نمایشگر نسبتاً باریک هستند و حفره دوربین سلفی هم بسیار کوچک است تا کمترین مزاحمت را برای شما ایجاد کند. فریم پلاستیکی براق گوشی بسیار محکم است و به‌نظر می‌رسد که مقاومت بالایی در برابر ضربات داشته باشد. این فریم با انحنای زیاد به پنل شیشه‌ای براق و خمیده پشت گوشی می‌رسد. این خمیدگی باعث می‌شود تا گوشی باریک‌تر به‌نظر برسد و ارگونومی بهتری داشته باشد. شیشه روی نمایشگر و پنل پشتی با گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شوند تا کمتر خش بیفتند، اما از آنجا که شیشه شکستنی است، پیشنهاد می‌کنم در اسرع وقت قاب محافظ و گلس مناسبی را برای این گوشی تهیه کنید تا خیال‌تان راحت‌تر باشد.

پشت گوشی با ماژول دوربین متفاوتی روبرو هستیم که باز هم شباهت زیادی به زبان طراحی شیائومی در خانواده می ۱۱ دارد. ماژول دوربین دو طبقه است. طبقه اول فلاش و سنسور نور را میزبانی می‌کند و ساکنین طبقه دوم هم دوربین‌های واید، اولتراواید، ماکرو و میکروفون هستند. شیشه براق پشت بدنه پوکو اف ۳ افکت خاصی برای نورپردازی ندارد و به‌شدت مستعد جذب اثر انگشت است. لوگوی کوچک پوکو و عبارت 5G هم در قسمت پایین و سمت چپ گوشی درج شده‌اند. البته رنگ آبی این گوشی طراحی متفاوتی دارد. پنل پشتی پوکو اف ۳ در رنگ آبی به سه قسمت تقسیم شده که هر قسمت بافت متفاوتی دارد و نور را به‌شکل متفاوتی بازتاب می‌دهد. ابعاد لوگوی پوکو هم در این مدل چند برابر شده و در میانه پنل پشتی قرار گرفته تا به‌راحتی از فاصله چند متری هم دیده شود.

حسگر اثر انگشت پوکو اف ۳ با دکمه پاور ادغام شده و روی لبه سمت راست قرار گرفته است. این حسگر فوق‌العاده سریع و دقیق کار می‌کند و برخلاف حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر پوکو اف ۲ پرو، در هر شرایطی می‌توانید روی آن حساب کنید. لبه بالایی این گوشی دو دسته حفره دارد. سه حفره سمت چپ خروجی اسپیکر ثانویه هستند و سه حفره سمت راست هم میکروفون ثانویه و فرستنده مادون قرمز را در خود جای داده‌اند.

پوکو اف ۳ با ۱۹۶ گرم وزن، گوشی سنگینی نیست و به‌خاطر ارگونومی مناسب، در دستان شما سبک‌تر به‌نظر می‌رسد. برای مقایسه می‌توانم به پوکو اف ۲ پرو و پوکو ایکس ۳ پرو اشاره کنم که به‌ترتیب ۲۱۹ و ۲۱۵ گرم وزن دارند. این گوشی احتمالاً به اندازه میان‌رده‌های دیگر این شرکت یعنی پوکو ایکس ۳ پرو یا پوکو ایکس ۳ در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت می‌کند اما در فهرست مشخصات‌اش اثری از گواهی رسمی IP به‌چشم نمی‌خورد.

نمایشگر

بزرگ‌ترین پیشرفت پوکو اف ۳ در مقایسه با پوکو اف ۲ پرو در بخش نمایشگر رخ داده، جایی که یک پنل امولد ۱۲۰ هرتزی جایگزین پنل سوپر امولد ۶۰ هرتزی شده است. ابعاد و روزولوشن نمایشگر تغییری نکرده یعنی همچنان نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی را در اختیار داریم. البته نمایشگر این گوشی در کنار نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی از نرخ نمونه‌گیری لمس ۳۶۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به حرکات انگشتان شما پاسخ دهد.

کیفیت کلی نمایشگر تفاوت خاصی با نسل قبل ندارد و با همان نمایشگر فوق‌العاده روبرو هستیم. تجربه تماشای محتوا و کار کردن با گوشی روی پوکو اف ۳ در حد بهترین پرچمداران بازار است و سخت‌گیرترین کاربران را راضی می‌کند. رنگ‌ها بسیار جذاب و چشم‌نواز هستند و زاویه دید هم عالی است. کار کردن با اندروید روی  صفحه ۱۲۰ هرتزی به‌راحتی می‌تواند رضایت شما از این سیستم‌عامل و گوشی هوشمند را چند پله ارتقاء دهد.

نرخ رفرش نمایشگر پوکو اف ۳ بین دو حالت ۱۲۰ و  ۶۰ هرتز قابل تنظیم است که حتماً شما هم مثل من حالت اول را انتخاب می‌کنید. با این حال رابط کاربری به‌شکل نیمه هوشمند می‌تواند نرخ رفرش را بین ۱۲۰ یا ۹۰ یا ۶۰ هرتز تغییر دهد. البته شیائومی از نرخ رفرش ۳۰ هرتز هم صحبت می‌کند ولی من هیچ‌گاه چنین چیزی را ندیدم. تقریباً تمام زمانی که از گوشی استفاده می‌کنید صفحه روی حالت ۱۲۰ هرتز باقی می‌ماند، هنگامی که وارد منوی برنامه‌های باز می‌شوید نرخ رفرش به ۹۰ هرتز کاهش می‌یابد و هنگام تماشای ویدیو یا اجرای اکثر بازی‌ها به ۶۰ هرتز می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های جالب نمایشگر پوکو اف ۳ قابلیت Adaptive Color است که می‌تواند با استفاده از سنسور نور ۳۶۰ درجه و بر اساس نور محیط، دمای رنگ صفحه را تنظیم کند. در صورتی که این گزینه را فعال کنید رنگ‌ها دقت همیشگی را ندارند اما کمتر باعث آزار چشم‌های شما می‌شوند. قابلیت دیگری هم برای افزایش کیفیت تصاویر HDR و اجرای روان‌تر ویدیوها با استفاده از هوش مصنوعی وجود دارد.

حداکثر روشنایی نمایشگر پوکو اف ۳ طبق اعلام شیائومی به ۹۰۰ نیت در حالت خودکار و به ۱۳۰۰ نیت در زمان تماشای ویدیوی HDR می‌رسد. از آنجایی که روش‌های اندازه‌گیری حداکثر روشنایی نمایشگر متفاوت است، اندازه‌گیری‌ها نشان می‌دهند حداکثر روشنایی این گوشی در حالت دستی و خودکار به‌ترتیب به حدود ۵۰۰ نیت و ۷۰۰ نیت می‌رسد که ارقام بسیار خوبی هستند. با این سطح از روشنایی به‌راحتی می‌توانید در محیط‌های مختلف و حتی زیر تابش نور خورشید از این گوشی استفاده کنید.

نرم‌افزار

پوکو اف ۳ با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به دست من رسید اما همان ابتدا آپدیت MIUI 12.5 را هم دریافت کرد تا با به‌روزترین ترکیب نرم‌افزاری شیائومی روبرو باشیم. البته نسخه‌های مختلف MIUI 12 تفاوت زیادی با یکدیگر و حتی با نسل قبلی ندارند و اگر با این رابط کاربری آشنا باشید، به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل در ادامه فقط به برخی قابلیت‌های نرم‌افزاری این گوشی اشاره می‌کنم.

به لطف نمایشگر امولد، قابلیت نمایشگر همیشه روشن (AOD) در این گوشی وجود دارد و با انواع و اقسام تنظیمات مختلف، می‌توانید ظاهر آن را به دلخواه خود تنظیم کنید. منوی اپلیکیشن‌ها در پوکو لانچر برنامه‌های شما را به‌شکل خودکار دسته‌بندی می‌کند. دسته‌بندی بر اساس کاربرد برنامه‌ها صورت می‌گیرد اما می‌توانید دسته‌های پیش‌فرض را حذف کرده یا مواردی را به آن اضافه کنید. همچنین دسته‌بندی بر اساس رنگ آیکن برنامه‌ها نیز ممکن است.

سوپر والپیپر یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های رابط کاربری شیائومی است که ظاهر یکپارچه‌ای را به گوشی می‌دهد. تعداد این تصاویر پس‌زمینه حالا از ۳ به ۵ رسیده و مناظر جدیدی از یک قله برفی و سیاره زحل را شامل می‌شود. سوپر والپیپر قله برفی بسیار زیباست و در طول روز بر اساس موقعیت خورشید، تغییر می‌کند. البته مثل همیشه امکان دریافت بی‌نهایت تم و تصویر پس‌زمینه از فروشگاه شیائومی نیز برقرار است.

کنترل سنتر جدید شیائومی در نسخه ۱۲.۵ رابط کاربری کمی بهتر شده و حالا می‌توانید با سوایپ به چپ و راست بین منوی تنظیمات سریع و منوی اعلان‌ها جابجا شوید.

در مجموع کار کردن با رابط کاربری شیائومی که برای نمایشگرهایی با نرخ رفرش بالا بهینه شده، روی پوکو اف ۳ با صفحه ۱۲۰ هرتزی بسیار جذاب و لذت‌بخش است. تنها ایرادی که می‌توان به MIUI روی این گوشی گرفت، حضور تعداد زیادی برنامه اضافه به‌صورت پیش‌فرض و نمایش تبلیغات در بخش‌های مختلف رابط کاربری است.

سخت‌افزار

پوکو اف ۳ یکی از اولین گوشی‌های بازار است که از چیپست جدید کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۷۰ استفاده می‌کند. ترکیب این چیپ قدرتمند با ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم پرسرعت از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 به‌راحتی از عهده اجرای تمام اپ‌ها و بازی‌ها برمی‌آید.

چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ مدل بهبودیافته اسنپدراگون ۸۶۵ و ۸۶۵ پلاس است. فرکانس هسته پرقدرت این گوشی کمی افزایش یافته و به ۳.۲ گیگاهرتز رسیده تا بتواند پردازش‌های تک‌هسته‌ای را سریع‌تر انجام دهد. برای ارزیابی توان سخت‌افزاری این گوشی سراغ اپ‌های بنچمارک همیشگی یعنی آنتوتو ۹، گیک‌بنچ ۵، پی‌سی مارک و تری‌دی مارک رفته و نتایج به‌دست آمده را با پوکو اف ۲ پرو و می ۱۱ مقایسه کردم. این نتایج را در جدول زیر می‌بینید.

با توجه به نتیجه تست آنتوتو ۹ می‌بینیم پوکو اف ۳ حدود ۷ درصد از پوکو اف ۲ پرو قوی‌تر و حدود ۱۳ درصد از می ۱۱ ضعیف‌تر است. نتایج بقیه تست‌ها هم تقریباً به همین شکل است اما در تست پی‌سی مارک، پوکو اف ۳ حتی از پرچمدار جدید شیائومی نیز بهتر عمل کرده است. نکته مهم‌تر این است که پوکو اف ۳ بهتر از می ۱۱ حرارت سخت‌افزار را مدیریت می‌کند و حتی پس از اجرای چندباره تست‌های فوق، اختلاف فاحشی را در عملکرد گوشی شاهد نیستیم. نتیجه تست پایداری تری‌دی مارک هم این موضوع را تأیید می‌کند. پوکو اف ۳ در تست سنگین وایلد لایف به مدت ۲۰ دقیقه به امتیاز پایداری ۹۱ درصد رسید درحالی‌که می ۱۱ در همین تست نتیجه‌ای بهتر از ۸۴ درصد را به‌دست نیاورد.

پوکو اف ۳ با سخت‌افزار قدرتمندش یکی از بهترین گوشی‌های بازار برای گیمرها محسوب می‌شود. من چهار بازی سنگین را روی این گوشی تست کردم: کال آو دوتی موبایل، آسفالت ۹، گنشین ایمپکت و دد تریگر ۲. نتیجه اجرای این بازی‌ها را در ادامه می‌بینید.

  • کال آو دوتی موبایل: این بازی با بالاترین تنظیمات گرافیکی (Very High) و بیشترین نرخ فریم (Max) بدون هیچ لگ و تأخیری اجرا می‌شود. البته نرخ فریم این بازی به ۶۰ محدود است و نمی‌توانید از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی پوکو اف ۳ به اندازه کافی لذت ببرید. هنگام اجرای کال آو دوتی موبایل، گوشی فقط کمی گرم می‌شود.
  • آسفالت ۹: این بازی روی تمام گوشی‌های اندرویدی کمی لگ می‌زند و این مسئله به قدرت سخت‌افزاری مربوط نمی‌شود. پوکو اف ۳ این بازی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی (High Quality) و روی حالت ۶۰ فریم بر ثانیه به روان‌ترین شکل ممکن اجرا می‌کند و فشار زیادی هم به گوشی وارد نمی‌شود.
  • گنشین ایمپکت: این بازی محبوب و سنگین یکی از معدود بازی‌هایی است که می‌تواند سخت‌افزار پوکو اف ۳ را به چالش بکشد. گنشین ایمپکت با تنظیمات گرافیکی متوسط با نرخ فریم بین ۵۰ تا ۶۰ اجرا می‌شود و لگ محسوسی را هم حین بازی تجربه نمی‌کنید، اما اگر تنظیمات گرافیکی را روی بالاترین حالت قرار دهید، نرخ فریم به حدود ۳۰ کاهش یافته و بدنه گوشی کمی داغ می‌شود. در این حالت مصرف باتری قابل توجهی را هم شاهد هستیم.
  • دد تریگر ۲: این بازی امکان اجرا روی حالت ۱۲۰ هرتزی را دارد و خوشبختانه پوکو اف ۳ و رابط کاربری شیائومی هم این موضوع را به‌درستی تشخیص می‌دهند. دد تریگر ۲ با بالاترین تنظیمات گرافیکی و روی حالت ۱۲۰ هرتزی بدون هیچ لگ و تأخیری اجرا می‌شود و نرخ فریم بازی همیشه بالای ۱۰۰ است. هنگام اجرای این بازی گوشی فقط کمی گرم می‌شود.

نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت پوکو اف ۳ و اسپیکرهای استریو هم تجربه گیمینگ را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهند. حذف جک هدفون از پوکو اف ۳ شاید به مذاق همه خوش نیاید اما اسپیکرهای استریوی این گوشی کیفیت و حجم صدای بسیار خوبی دارند، ضمن این‌که شیائومی مبدل جک هدفون به USB-C را هم داخل جعبه گذاشته تا در صورت نیاز بتوانید هدفون خود را به گوشی متصل کنید.

دوربین

تنها نقطه‌ضعف پوکو اف ۳ در برابر رقبا دوربین است. درحالی‌که اکثر گوشی‌های این رده قیمتی از دوربین اصلی ۶۴ یا حتی ۱۲۸ مگاپیکسلی دارند، پوکو اف ۳ از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. بنابراین می‌توان گفت پوکو اف ۳ برای علاقه‌مندان به عکاسی حرفه‌ای ساخته نشده است. در ادامه مشخصات دوربین‌های این گوشی را می‌بینید:

  • دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۲.۰ اینچی، ضریب اف ۱.۸، فوکوس خودکار PDAF
  • دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، ضریب اف ۲.۲
  • دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۵.۰ اینچی، ضریب اف ۲.۴، فوکوس خودکار
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، سنسور ۱/۳.۴ اینچی، ضریب اف ۲.۵

تجربه عکاسی با پوکو اف ۳ در حد یک گوشی میان‌رده است و با بقیه ویژگی‌های این گوشی هم‌خوانی ندارد. تمام عکس‌هایی که در ادامه می‌بینید بدون استفاده از هوش مصنوعی و قابلیت HDR گرفته شده‌اند.

دوربین اصلی پوکو اف ۳ در شرایط نوری ایده‌آل عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد. رنگ‌ها غلظت کافی دارند و جذاب ثبت می‌شوند اما کنتراست کمی بیش از حالت عادی است. به همین دلیل جزئیات بخش‌های تاریک و سایه‌ها را از دست می‌دهیم. در محیط تاریک با کاهش قابل توجه غلظت رنگ و جزئیات روبرو هستیم و کمی هم نویز به تصاویر اضافه می‌شود. نایت‌مود در این شرایط به کمک شما می‌آید تا رنگ‌ها بهتر ثبت شوند و جزئیات هم کمی افزایش یابند. سه عکس بالا در حالت نایت‌مود گرفته شده‌اند.

دوربین اولتراواید پوکو اف ۳ هم در شرایط نوری مناسب عکس‌های خوبی می‌گیرد. پیشنهاد می‌کنم گزینه اصلاح اعوجاج تصویر را از منوی تنظیمات پیدا کرده و غیر فعال کنید تا با مشکل افت کیفیت لبه‌ها روبرو نشوید. این دوربین در محیط تاریک نمی‌تواند عکس مناسبی ثبت کند. اگر نیاز به ثبت تصاویر فوق عریض در محیط تاریک دارید حتماً باید از نایت‌مود استفاده کنید.

عکاسی ماکرو طرفداران خاص خودش را دارد. دوربین ماکرو پوکو اف ۳ با قابلیت فوکوس خودکار می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. البته پیشنهاد می‌کنم از حالت عکاسی حرفه‌ای و فوکوس دستی برای ثبت عکس‌های ماکرو استفاده کنید.

دوربین سلفی پوکو اف ۳ تفاوتی با پوکو اف ۲ پرو ندارد و در شرایط نوری مناسب عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرد اما در زمینه عکاسی پرتره چندان حرفه‌ای نیست. در محیط تاریک هم شاهد افت محسوس کیفیت تصویر هستیم.

باتری و شارژ

پوکو اف ۳ با وجود نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و سخت‌افزار قدرتمند، باتری ۴۵۲۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که ممکن است کمی شما را نگران کند اما این نگرانی بی‌دلیل است. این گوشی با روشنایی ۵۰ درصدی نمایشگر روی حالت ۱۲۰ هرتزی و وای‌فای روشن توانست ۱۲ ساعت و ۱۳ دقیقه زیر تست سنگین پی‌سی مارک دوام بیاورد. بدین ترتیب می‌توانید به‌راحتی روی یک روز استفاده سنگین از آن حساب کنید. برای مقایسه بهتر است بدانید می ۱۱ و پوکو اف ۲ پرو به‌ترتیب در این تست ۸ و ۱۶ ساعت دوام می‌آورند.

اگر استفاده بسیار سنگینی از گوشی دارید، باید بدانید که خوش‌بختانه پوکو اف ۳ از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند تا در کمترین زمان ممکن بتوانید گوشی را شارژ کنید. طبق تست‌های من این گوشی با شارژر و کابل همراه‌اش طی نیم ساعت بین  ۶۰ تا ۷۰ درصد و طی یک ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود.

جمع‌بندی

پوکو اف ۳ ویژگی‌های اساسی برای تبدیل شدن به بهترین گوشی بازار در رده قیمتی ۱۰ میلیون تومان و حتی کمی بالاتر را دارد. سخت‌افزار قدرتمند این گوشی به‌راحتی تمام اپ‌ها و بازی‌ها را اجرا می‌کند. نمایشگر امولد ۱۲۰ هرتزی و اسپیکر استریو هم تجربه کم‌نظیری از صدا و تصویر را در اختیار شما می‌گذارند. کیفیت ساخت گوشی بسیار خوب است و وزن و ارگونومی مناسبی هم دارد. تمام این ویژگی‌ها، پوکو اف ۳ را به بهترین گوشی برای گیمرها تبدیل می‌کند.

اگر اهل عکاسی حرفه‌ای هستید گزینه‌های بهتری را در این رده قیمتی پیدا می‌کنید. گلکسی A52 و A72 و ردمی نوت ۱۰ بهترین گوشی‌های میان‌رده برای عکاسی هستند. فقدان جک هدفون و گواهی IP برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هم در دسته نقاط ضعف این گوشی قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • امیر محمد
    امیر محمد | ۱۶ شهریور ۱۴۰۰

    مدل x3 pro هنگام مکالمه حتی در کمترین حالت حجم صدا، نشتی صوت داره و امکان شنیده شدن صدای مکالمه ی شخص پشت خط توسط افراد کنار شما بخاطر نوع طراحی اسپیکرهای استریو کاملا وجود داره.
    خواستم بدونم f3 این مشکل رو داره یا خیر
    ممنون میشم پاسخ بدید 🤗

  • یاسین نوروزی
    یاسین نوروزی | ۱۴ شهریور ۱۴۰۰

    پوکو اف ۳ بهترین گوشی در رنج قیمتی خودشه

  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

    طراحی شیائومی عالی ولی سامسونگ خیلی افتضاح شده

  • Dolse Bostani
    Dolse Bostani | ۱ مرداد ۱۴۰۰

    یه سایت بد و واقعا بد پیشنهاد میدم تبلیغات همچین سایت های رو نکنید کاربرانون با یه بار خرید ناموفق از این فروشگاه از شما خیلی ناراحت خواهند شد که تبلیغ همچین جایی رو می‌کنید

مطالب پیشنهادی