ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

همکاری تویوتا و گوگل برای ایجاد یک دفترچه راهنمای دیجیتال و هوشمند برای خودروها

شرکت تویوتا با همکاری گوگل می‌خواهد دفترچه راهنمای استفاده از خودرو را از نو اختراع کند. این برند پرطرفدار ژاپنی ون سینا را به یک قابلیت جالب به نام همراه راننده (Driver’s Companion) مجهز کرده ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

شرکت تویوتا با همکاری گوگل می‌خواهد دفترچه راهنمای استفاده از خودرو را از نو اختراع کند. این برند پرطرفدار ژاپنی ون سینا را به یک قابلیت جالب به نام همراه راننده (Driver’s Companion) مجهز کرده که با کمک آن می‌توان به شیوه‌ای آسان‌تر، نحوه استفاده از خودرو را یاد گرفت.

حتما در جریان هستید خودروسازان دهه‌هاست که محصولات خود را با یک دفترچه راهنمای کاغذی به دست مشتریان می‌رسانند. این دفترچه در اکثر مواقع در گوشه‌ای خاک خورده و راننده تا وقتی به مشکلی برنخورد، به آن رجوع نمی‌کند! گاهی مواقع هم این دفترچه گم شده و یا از بین می‌رود و راننده در صورت نیاز هم نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد!

در سال‌های اخیر برخی شرکت‌ها سعی کرده‌اند با دفترچه راهنمای دیجیتال ضمن برطرف‌سازی این مشکل، استفاده از آن و پیدا کردن بخش‌های مورد نیاز را راحت‌تر کنند. تویوتا جدیدترین شرکتی است که به این جمع پیوسته و با همکاری گوگل قصد دارد بیش از پیش محصولات خود را به دنیای دیجیتال گره بزند.

همراه راننده تویوتا به پلتفرم گوگل کلاد (Google Cloud) متصل است و یک دستیار صوتی مجازی به نام جویا (Joya) دارد. این دستیار هوشمند به مالکین ون سینا اجازه می‌دهد سوالات خود را به شکل گفتاری از آن پرسیده و به صورت لحظه‌ای پاسخ‌های خود را دریافت کنند. به عبارت بهتر، مالکین سینا می‌توانند با جویا به نوعی مکالمه کرده و هر جا به مشکلی برخوردند، نحوه رفع یا راهنمایی‌های مربوطه را از این دستیار بپرسند.

جویا از API گوگل و فناوری تبدیل صحبت به متن و متن به صحبت استفاده می‌کند. به همین خاطر پاسخ‌های آن به راننده کاملا طبیعی است و اگر راننده یک سوال را به طرق مختلف بپرسد، منظور وی را متوجه خواهد شد.

برای نمونه دستیار جویا قادر است بدون هیچگونه تاخیر یا مکثی به سوالاتی مثل «ارتفاع خودروی من چقدر است؟» و «دوربین دید پرنده‌ای چگونه کار می‌کند؟» پاسخ دهد. علاوه‌بر این، جویا می‌تواند اطلاعاتی درباره روغن موتور و میزان مورد نیاز را در اختیار راننده بگذارد.

در کنار این، همراه راننده تویوتا می‌تواند به طرق مختلف با راننده به تعامل پرداخته و درباره کاربرد دکمه‌ها توضیحاتی ارائه کند و یا یک آمپر مخصوص را برای راننده نشان دهد. همچنین راه‌اندازی اولیه خودرو بر مبنای سلیقه راننده و تشریح کاربرد سیستم‌های پیشرفته‌ای چون کروز کنترل مبتنی بر رادار داینامیک، اخطار خروج از بین خطوط و ارائه اطلاعات درباره چراغ‌های اخطار از دیگر کاربردهای این سیستم پیشرفته است.

آنطور که دومینیک وی (Dominik Wee) مدیر ارشد گوگل کلاد گفته همراه راننده تویوتا به خوبی پتانسیل‌های رایانش ابری در رقم زدن یک تجربه‌ای تعاملی و طبیعی را به نمایش می‌گذارد.

ناگفته نماند همراه راننده تویوتا بخشی از یک طرح آزمایشی است. این طرح مخصوص مدل 2021 از ون سینا است و در صورت موفقیت به احتمال زیاد در سایر مدل‌های کمپانی نیز به کار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی