ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بوئینگ پرتاب فضاپیمای استارلاینر را به دلیل مشکل فنی به تعویق انداخت

بوئینگ تاریخ پرتاب آزمایشی کپسول بدون سرنشین استارلاینر را به خاطر مشکلات فنی به تعویق انداخت. گفته می‌شود که این مشکلات بر اثر طوفان‌های رعد و برق روز دوشنبه ایجاد شده‌اند. تیم ماموریت استارلاینر ابتدا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بوئینگ تاریخ پرتاب آزمایشی کپسول بدون سرنشین استارلاینر را به خاطر مشکلات فنی به تعویق انداخت. گفته می‌شود که این مشکلات بر اثر طوفان‌های رعد و برق روز دوشنبه ایجاد شده‌اند. تیم ماموریت استارلاینر ابتدا سعی داشت مشکلات را برطرف کند تا ماموریت در موعد خودش انجام شود، اما حالا اعلام شده که چنین امکانی وجود ندارد.

«جان والمر»، مدیر مسئول پروژه استارلاینر بوئینگ در بیانیه‌ای گفت: «می‌خواهیم اجازه دهیم داده‌ها، هدایت‌گر پروژه ما باشند. تیم ما سخت‌کوشانه در تلاش بوده تا از ایمنی و موفقیت این ماموریت مطمئن شود، و تا زمانی که از عملکرد قابل قبول پروازمان اطمینان نداشته باشیم و تیم پرواز آمادگی لازم برای انجام ماموریت را تایید نکند، پرتاب را انجام نخواهیم داد.»

بوئینگ می‌گوید در بررسی‌های مهندسی روتین در روز قبل از پرتاب مشخص شد که جایگاه برخی دریچه‌ها در سیستم پیشران استارلاینر تغییر کرده است. این شرکت می‌گوید مشکل پس از طوفان‌های رعد و برق روز گذشته در مرکز فضایی کندی به وجود آمده است.

استارلاینر قرار بود روی موشک اتلس پنج شرکت ULA سوار و در ساعت ۲۱:۵۰ امشب پرتاب شود. اما بررسی‌های مهندسان در روز سه‌شنبه نشان داد که بوئینگ باید این فضاپیما را برای بررسی‌های بیشتر به برج بررسی برگرداند. این شرکت با رد احتمال بروز ایرادات نرم‌افزاری مدعی شده که مشکل استارلاینر مربوط به بخشی از سخت‌افزار آن بوده است. بوئینگ حالا به زمان بیشتری نیاز دارد تا ارزیابی‌های خود را تکمیل کند و به همین خاطر نمی‌تواند امشب پرتاب خود را انجام دهد.

پرتاب فضاپیمای استارلاینر بدون سرنشین انجام خواهد شد. این فضاپیما قرار است به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود و پس از اتصال به ایستگاه ۱۰ روز در آن‌جا باقی بماند. این شرکت حدود یک سال و نیم پیش اولین در انجام اولین آزمایش مداری استارلاینر شکست خورد و نتوانست به ایستگاه فضایی برسد.

این تاخیر حالا دومین باری است که پرتاب استارلاینر را به تعویق می‌اندازد. این فضاپیما قبلا قرار بود در تاریخ ۳۰ ژوئیه پرتاب شود اما بروز مشکل در اتصال ماژول علمی روسیه به ایستگاه فضایی موجب شد بوئینگ برنامه خود را به تعویق بیندازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی