ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپ تنسور پیکسل ۶ را احتمالا سامسونگ با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید می‌کند

گوگل چند روز پیش رندرها و بخشی از مشخصات گوشی‌های سری پیکسل ۶ را اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تراشه تنسور بود. حالا طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد سامسونگ این تراشه را ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

گوگل چند روز پیش رندرها و بخشی از مشخصات گوشی‌های سری پیکسل ۶ را اعلام کرد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تراشه تنسور بود. حالا طبق گزارشی جدید به نظر می‌رسد سامسونگ این تراشه را با لیتوگرافی ۵ نانومتری می‌سازد.

در حالی که گوگل اطلاعات زیادی درباره تراشه اختصاصی‌اش برای گوشی‌های پیکسل منتشر نکرده، گزارش جدید «Nikkei Asia» ادعا می‌کند که سامسونگ وظیفه تولید این چیپ را برعهده دارد.

طبق گفته این منبع، کره‌ای‌ها این تراشه را با لیتوگرافی ۵ نانومتری یکسان با اسنپدراگون ۸۸۸ تولید خواهند کرد. تراشه تنسور وابستگی زیادی به هوش مصنوعی دارد که همین موضوع روی عملکردش تاثیر می‌گذارد، با این حال انتظار می‌رود قادر به رقابت با تراشه‌های ۵ نانومتری دنیای اندروید مانند اسنپدراگون ۸۸۸ باشد.

سامسونگ درباره گزارش اخیر اظهارنظری نکرده و گوگل هم درباره جزئیات تراشه‌اش سکوت کرده، با این حال مدیرعامل گوگل، «ساندار پیچای» گفته تنسور حاصل ۴ سال تلاش است.

تنسور پیکسل ۶
پیکسل ۶ پرو

تولید تراشه تنسور پیکسل ۶ از سوی سامسونگ موضوع عجیبی نیست چرا که تولید چنین قطعاتی دشوار است. برای مثال اپل که چندین سال است در زمینه طراحی تراشه‌ها فعالیت می‌کند، وظیفه تولید چیپ‌هایش را به TSMC می‌سپارد.

اگرچه TSMC شاید در زمینه تولید تراشه نسبت به سامسونگ دست بالا را داشته باشد، اما کمبود جهانی تراشه باعث شده شرکت‌ها با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند و نتوانند پاسخگوی تمام نیازها باشند. TSMC اپل را در اولویت قرار داده و به همین دلیل سفارش تولید تنسور به سامسونگ اقدامی منطقی به حساب می‌آید.

گوگل و سامسونگ اخیرا با همکاری یکدیگر Wear OS 3.0 را توسعه داده‌اند که جایگزین تایزن در ساعت‌های هوشمند آینده کره‌ای‌ها می‌شود و گلکسی واچ ۴ با این سیستم عامل در ۲۰ مرداد معرفی می‌شود. حالا هم ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند پردازنده اختصاصی گوگل را تولید کنند تا ارتباط میان این شرکت‌ها عمیق‌تر از گذشته شود.

گوگل احتمالا با معرفی رسمی سری پیکسل ۶ در پاییز پیش رو، مشخصات کامل این گوشی‌های هوشمند و همچنین تراشه تنسور را منتشر خواهند کرد. انتظار می‌رود این گوشی‌ها در ۱۰ کشور به فروش برسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی