ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی سونی از رشد سود آن در فصل دوم ۲۰۲۱ خبر می‌دهد

ادامه محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا و شرایط قرنطینه روزهای خوبی را برای سونی رقم زده و سود عملیاتی حاصل از فروش پلی استیشن ۵، تلویزیون‌های هوشمند و محتوای صوتی و تصویری سونی رشدی فراتر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۵

ادامه محدودیت‌های مربوط به همه‌گیری کرونا و شرایط قرنطینه روزهای خوبی را برای سونی رقم زده و سود عملیاتی حاصل از فروش پلی استیشن ۵، تلویزیون‌های هوشمند و محتوای صوتی و تصویری سونی رشدی فراتر از انتظار در فصل دوم ۲۰۲۱ داشته است.

سود عملیاتی سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن (۹ تیرماه) از ۲.۰۴ میلیارد دلار در سال گذشته به ۲.۵۷ میلیارد دلار افزایش یافته است که رقمی بالاتر از پیش بینی سود عملیاتی ۱.۹۱ میلیارد دلاری ۱۰ تحلیلگر مطرح efinitiv Eikon است

انتظار می‌رود سود عملیاتی سونی در ادامه برای یک سال از ۸.۵۴ میلیارد دلار تا ماه مارس ۲۰۲۲ به ۹ میلیارد دلار برسد که به پیش بینی ۹.۱ میلیون دلاری ۲۵ تحلیلگر بازار نزدیک است.

سونی انتظار داشت میزان تقاضای دستگاه‌ها و محصولاتش با کاهش محدودیت‌های کرونایی از رونق بیفتد و کمتر شود. اما با موج جدید همه‌گیری کرونا و شیوع گونه‌های جدید، به نظر می‌رسد محدودیت‌ها هنوز ادامه دارند.

سونی

با این وجود، کمبود جهانی تراشه بر تولید سونی نیز تاثیر گذاشته و این شرکت نیز نتوانست کنسول بازی پلی استیشن کافی برای پاسخگویی به تقاضای کاربران تولید کند.

«هیروکی توتوکی»، مدیر ارشد مالی سونی در نشست خبری گفت:

«این محدودیت‌ها در زنجیره تامین می‌تواند بر تولید سایر تجهیزات الکترونیکی مصرفی نیز تأثیر بگذارد. کمبود جهانی تراشه ما را نیز نگران می‌کند و از این وضعیت رضایت خاطر نداریم.»

سونی ماه می (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که انتظار دارد ۱۴.۸ میلیون دستگاه PS5 در سال مالی جاری به فروش برساند. اکنون توتوکی می‌گوید این شرکت تراشه کافی را برای دستیابی به این هدف را در اختیار دارد.

سونی عرضه کنسول بازی را راهی برای ارتباط تجهیزات الکترونیکی مصرفی سنتی با کسب و کار تولید محتوای در حال رشد خود می‌داند که کاربران را تشویق می‌کند بازی‌های آنلاین و سرویس‌های اشتراکی این شرکت را خریداری کنند.

این شرکت به فکر تقویت کسب و کار سرگرمی و بخش توزیع و فروش است. با این وجود، هزینه‌های بالای تولید، سودآوری شرکت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اوایل سال جاری سونی اعلام کرد کسب و کار تولید محتوای خود را توسعه می‌دهد و می‌گوید طی سه سال آینده، رقمی بالغ بر ۱۸.۲ میلیون دلار در سرمایه گذاری‌های استراتژیک هزینه خواهد کرد تا بتواند مشترکین بازی و سرگرمی را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

    سونی بهم حس نوستالژی دوران نوجوانی کودکی جوانی میده برام با ارزش هست این برند

مطالب پیشنهادی