ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

خودروی برقی ترکیه وارد بازار اروپا می‌شود

اولین خودروی داخلی و برقی کشور ترکیه که توسط گروه خودروسازی ترکیه (TOGG) معرفی شده از اواخر سال 2022 میلادی به بازار راه پیدا خواهد کرد. همچنین این محصول از طریق کشور آلمان در سرتاسر ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

اولین خودروی داخلی و برقی کشور ترکیه که توسط گروه خودروسازی ترکیه (TOGG) معرفی شده از اواخر سال 2022 میلادی به بازار راه پیدا خواهد کرد.

همچنین این محصول از طریق کشور آلمان در سرتاسر اروپا به فروش خواهد رسید.

کاراکاش مدیرعامل این گروه خودروسازی اعلام کرده که این شرکت از طریق رسانه‌ها شروع به معرفی این برند و محصول خواهند کرد.

TOGG با سرمایه در حدود 3.6 میلیارد دلار تاسیس شده است تا یک تحویل اساسی و جدید را در صنعت خودروسازی ترکیه ایجاد کند. ترکیه یکی از مهمترین کشورهای تامین کننده قطعات و خودرو برای بازارهای اروپایی است.

TOGG با همکاری تولید کننده باتری چینی یعنی Farasis همکاری خواهد کرد. این شرکت چینی یک کارخانه تولید سلولهای باتری در کشور آلمان تاسیس کرده است.

گرچه TOGG قصد دارد تا با همکاری این شرکت سلولهای باتری را در داخل خاک ترکیه تولید کند.

در حال حاضر جمعیت زیادی از ترک تبارها در کشور آلمان زندگی می‌کنند و در نتیجه TOGG انتظار دارد که بتواند در آلمان مورد مقبولیت ترک تبارها قرار بگیرد.

این شرکت با ایجاد یک مرکز نوآوری در اشتوتگارت آلمان قصد دارد تا پایگاه اصلی این شرکت در اروپا را در قطب صنعتی اروپا یعنی کشور آلمان ایجاد کند.

در حال حاضر این شرکت 450 نفر نیرو دارد و تا پایان سال جاری میلادی این تعداد به 800 کارمند می‌رسد.

TOGG با هدف تولید 1 میلیون دستگاه خودروی برقی تا سال 2030، قصد عرضه 5 محصول برقی را دارد. تمامی این خودروهای در سایت تولیدی Gemlik TOGG در استان بورسا در شمال غربی ترکیه تولید خواهند شد.

yerli-otomobil-tanitildi (37)
کراس اوور الکتریکی TOGG در داخل کابین نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. وجود سه نمایشگر دیجیتال یکی از شاخصه های اصلی این خودرو است

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مراسم معرفی اولین محصول کشور ترکیه اعلام کرده بود که رویای 60 ساله این کشور در تولید اولین خودروی داخلی محقق شده است و آن را یک گام تاریخی خوانده بود.

ترکیه در تلاش است تا با ایجاد زیرساخت مناسب برای خودروهای برقی به صورت گسترده از این نوع محصولات استفاده کند. در حال حاضر قیمت بنزین و گازوئیل در کشور ترکیه بالاترین نرخ را در بین کشورهای خاورمیانه دارد.

در نتیجه بیش از 4000 ایستگاه شارژ به بهره برداری خواهد رسید.

در ژوئن 2018 میلادی، 5 غول صنعتی کشور ترکیه یعنی Kok Group، BMC، Anadolu turkcell و Zorlu Houlding و اتحادیه اتاق‌ها و بورس کالای ترکیه (TOBB) دست به دست هم دادند تا گروه خودروسازی TOGG را ایجاد کنند. این گروه خودروسازی قصد دارد تا 5 محصول متفاوت از جمله یک سدان، SUV، هاچبک، کراس اور سایز کوچک و یک MPV را تا سال 2030 عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Sjamal hosseini nasab
    Sjamal hosseini nasab | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

    بهترینها واسه بلاد کفره .

  • علی
    علی | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    حتی ترکیه هم از ما جلو زد . چه برسه به گره

  • realtime
    realtime | ۱۸ مرداد ۱۴۰۰

    ما هنوز درگیر پراید و خودرو سازی بدون رقابت. ماشین هایی که تو ترکیه رد میشن رو نگاه کنید ماشین های تو ایران رو نگاه کنید.

مطالب پیشنهادی