ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۱۳
موبایل

دوربین آیفون ۱۳ احتمالا از حالت پرتره ویدیویی و ProRes پشتیبانی خواهد کرد

سری آیفون ۱۳ ظاهرا در بخش دوربین قابلیت‌های جدید و حرفه‌ای زیادی از جمله ProRes و حالت پرتره خواهد داشت و قرار است با چیدمان جدید لنزها و البته تغییری در اندازه بریدگی دوربین سلفی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۴۵

سری آیفون ۱۳ ظاهرا در بخش دوربین قابلیت‌های جدید و حرفه‌ای زیادی از جمله ProRes و حالت پرتره خواهد داشت و قرار است با چیدمان جدید لنزها و البته تغییری در اندازه بریدگی دوربین سلفی به دست کاربران برسد.

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، اپل می‌خواهد حالت پرتره ویدیویی را به نسل جدید گوشی‌های پرچمدارش اضافه کند و امکان ضبط ویدیو با افکت بوکه را در اختیار کاربران قرار دهد. این شرکت اولین بار در آیفون ۷ پلاس از حالت پرتره رونمایی کرد، اما این حالت تاکنون فقط به عکس‌ها محدود بود. گفتنی است که iOS 15 پاییز امسال از راه می‌رسد و پشتیبانی از حالت پرتره در سرویس فیس‌تایم را به ارمغان می‌آورد.

اپل همچنین می‌خواهد قابلیت ProRes را به ویدیوهای دوربین آیفون ۱۳ بیاورد. این خانواده قرار است امکان ضبط ویدیو با یک فرمت باکیفیت‌تر و ابزارهای بیشتر برای ویرایش ویدیو داشته باشد. با این حال، بلومبرگ می‌گوید همان‌طور که ProRaw فقط به مدل‌های رده بالای آیفون ۱۲ منحصر است، ProRes هم فقط به آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس محدود خواهد بود.

افزون بر این، اپل در حال آماده‌سازی حالت پیشرفته‌تری از فیلترهای استاندارد عکاسی است. این فیلترها به جای اعمال بر کل تصویر فقط بر سوژه اعمال می‌شوند و با هوش مصنوعی، افراد موجود در تصاویر را تشخیص می‌دهند. کاربران می‌توانند از بین استایل‌های گوناگون از جمله نمایش رنگ‌های سرد و گرم انتخاب داشته باشند. افکت بعدی حالت دراماتیک‌تری را با سایه‌های عمیق‌تر و کنتراست بیشتر به صحنه اضافه می‌کند. به‌علاوه، گزینه‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که ظاهر متعادل‌تری را برای نمایش سایه‌ها و رنگ‌های واقعی در اختیار کاربران می‌گذارد.

«مارک گرومن»، خبرنگار معتبر بلومبرگ همچنین یک بار دیگر تایید کرده که آیفون بعدی از تراشه A15، ناچ کوچک‌تر و فناوری نمایش جدیدی با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده خواهد کرد. او قبلا یادآور شده بود که مدل‌های رده بالای آیفون ۱۳ ممکن است مثل اپل واچ از نمایشگر همیشه روشن برخوردار شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی